Herregud jag tvättar pengar!!
Nu är det mycket text i affekt för jag är så jävla grinig, både på Länsförsäkringar (vilken jävla skitbank) och på Sverige och hur alla är misstänkt kriminella.
Jag har välbärgade gudföräldrar. Mina gudföräldrar är gamla, över 90, och har ingen internetbank eller swish och all betalning sker med kontanter. Mitt inflöde på kontanter från dem är ganska så "stort" (enligt LF).
Senast i lördags när jag var där kom jag därifrån med 3k i kontanter. Den första femhundringen var för att jag varit snäll och sett till hus och vattnat blommor medans de var i lägenheten. Nästa femhundring var för kollagen som jag hade köpt till mig men som gudfar ville testa, så han köpte det av mig så får jag köpa nytt. Sen blev det 2000 för att dom ville beställa en köttlåda från Gårdssällskapet, då köper jag ut en sådan.
Sen blir det ofta när jag ska dit att jag får handla med mig lite varor från ICA så dom slipper åka ut, jag betalar med kort, får kontanter tillbaka.
När jag fyller år samt i julklapp så får jag,*trummvirvel* kontanter!!!
Jag samlar på mig kontanter och sen går jag till en insättningautomat och stoppar in dem på mitt konto.
Nu har då länsförsäkringar letat upp transaktioner där jag i samband med insättningen (inom 3v från insätting) gjort överföringar av den ena eller andra varianten..
Min bror swishade mig några tusen för en TV jag inte längre använde, den överföringen ska jag redogöra för.
Jag köpte en klocka här på SweC, en Withings, den swishen ska jag redogöra för.
Jag har i samband med insättning swishat Lysa, fondroboten där jag under alla år som kund hos LF haft ett autogiro-sparande emot. men nej, nu måste jag redogöra för swishen till Lysa.
Jag blev ju butthurt också förra året när LF gav mig ett sånt sjukt dåligt erbjudande på bolånet så jag började avveckla LF och skaffade Skandia. Då hade jag inget VISA hos Skandia samt Skandia inte fungerar med insättningsautomaterna. Så vissa fall när jag gjort en insättning så har jag även fört över pengar till Skandia.
Och det absolut värsta av allt, herregud, jag för över pengar till REVOLUT!!!! ONDSKAN!!! DJÄVULEN!!! jag har ändå haft 3 olika banker än så länge, och ingen av dem har varit så skeptisk mot Revolut som LF och varit så restriktiva på hur lite man kan föra över till dem via ett VISA köp.
Jag har alltid tyckt om kort med cashback. Jag använde mig av Refunder Pay, när dom la ner så blev det Everydaycard... och nu då när dom la ner så sondera terrängen och kom på att Revolut, det passar mig. Appar som ingår som jag annars ändå betalat för.
Jag förstår att banken måste uppfylla lagen om pengatvätt men min erfarenhet som en långvarig kund är att dom fan är mer nitiska när det kommer allt än andra banker.
Sen börjar jag bli så jävla trött på att bli behandlad som en kriminell av sverige där deras nya syn är att alla är misstänkta därför ska alla övervakas
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!