Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Classe kör 20% om man köper tre varor (måste vara klubbmedlem).
https://www.clasohlson.com/se/

Som vanligt stort antal varumärken som inte omfattas av rabatten.

Jag passade på att uppgradera snöröjningsutrustningen här hemma istället för "plastaskiten" jag hade från biltema som gick sönder efter ett år. Köpte en snösläde och en snöskyffel från Fiskars.

edit: villkor

*Erbjudandet gäller enbart online för dig som är eller blir medlem, i inloggat läge, med koden CLASSTART20 t.o.m. 27/1 2025. Gäller ej redan prissänkta varor, klubbpriser, multibuy, presentkort, robotgräsklippare, robotdammsugare, Google, Starlink, Google Nest, DJI, Apple, Moccamaster, LEGO, Pax, Kärcher, AVA, TORMEK, Yale, PLEJD, GARMIN, Playstation, Nintendo, Xbox, Xiaomi, Ecoflow, Wiser, Philips Hue, Peltor, Seagate, Lacie, Netatmo, Begagnad elektronik och GoPro. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, leveransförseningar och slutförsäljning. Koden kan ej kombineras med andra rabattkoder.

Dold text

Synd att du missade granngårdens felprissättning för några år sedan.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

<Uppladdad bildlänk>

75% rabatt hade man inte tackat nej till

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Har sett många som tycker att dessa mer moderna lödpennor med värme i spetsen är bättre än den äldre designen. Några lödnissar som har åsikter om detta? Vilken av dessa är bra om man vill lära sig löda basal saker?

Jag är sjukt sugen att testa en sån men har inte riktigt vågat shoppa loss än. Har en gammal weller station på 70-80W som fungerar fint, de gamla weller stationerna på 50W är gränsfall till klena vid större jordplan...

Annars är det lyx att löda med JBC stationen vi har på jobbet med aktiva spetsar, drömmer om att den lilla Pincil v2 är i paritet med dom. Potentialen finns. Nackdel är pris på spetsar men löder man sällan och sköter om dom lär inköpskostnaden dominera stort. Hade jag inte haft en fungerande station med spetsar redan hade jag garanterat köpt en nu.

Permalänk
Medlem

Ernjudande som gäller ikväll endast:

Last Chance – 20% Off RIGOL DHO924S + Free BAG-800, Embedded World Promotion

Bundle price:€639.20
Original Price:€858.00
Save:€218.80

https://rigolshop.eu/dho924s.html

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

Jag är sjukt sugen att testa en sån men har inte riktigt vågat shoppa loss än. Har en gammal weller station på 70-80W som fungerar fint, de gamla weller stationerna på 50W är gränsfall till klena vid större jordplan...

Annars är det lyx att löda med JBC stationen vi har på jobbet med aktiva spetsar,

Kan instämma i JBC. Vill man ha en riktig station som klarar det mesta, från exakt temperatur tills att kunna löda med rätt effekt tex. på stora jordplan, så är de helt grymma.

Har sedan ett par år själv en JBC CDE som jag kan varmt rekommendera för de som vill lägga några kronor på sin hobby och som värderar bra verktyg. Den slår mina tyska Ersa, amerikanska Weller och Pace (aldrig ägt Hakko eller Metcal), som inte är dåliga i sig, med hästlängder. Blir varm och når full lödtemp på 2-2,5 sekunder. Med precision. Spanjorerna vet vad de håller på med.

https://www.jbctools.com/cdeb-soldering-assistant-station-pro...

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

Inget fel på sidan eller butiken - jag köpte min klocka via hemsidan och hämtade ut den fysiskt i butik.

Edit: Triangeln är ett köpcentrum i Malmö för er som inte vet.

Ditur.se prismatchar även med sidan, så om man inte litar på just den sidan kan man köpa samma klocka på Ditur. Bara kontakta kundtjänst och be om prismatch. Funkade för mig!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Kan instämma i JBC. Vill man ha en riktig station som klarar det mesta, från exakt temperatur tills att kunna löda med rätt effekt tex. på stora jordplan, så är de helt grymma.

Har sedan ett par år själv en JBC CDE som jag kan varmt rekommendera för de som vill lägga några kronor på sin hobby och som värderar bra verktyg. Den slår mina tyska Ersa, amerikanska Weller och Pace (aldrig ägt Hakko eller Metcal), som inte är dåliga i sig, med hästlängder. Blir varm och når full lödtemp på 2-2,5 sekunder. Med precision. Spanjorerna vet vad de håller på med.

https://www.jbctools.com/cdeb-soldering-assistant-station-pro...

https://www.youtube.com/watch?v=3FAjpvCzZOk

JBC står på min önskelista sen länge! Men tyvärr långt ned på listan än pga begränsad användning och fungerande weller...

Vore jättekul att höra från någon som jämfört JBC med Pincil v2, alternativt någon motsvarande. Fördel om det hade gått att köra original jbc spetsar för tillgänglighet och kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

<Uppladdad bildlänk>

Jag missade inte den, bästa köpet någonsin.👍👍

Var väl på sommaren om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Jag missade inte den, bästa köpet någonsin.👍👍

Var väl på sommaren om jag minns rätt.

Japp. 😅

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

Jag tycker också det verkar otroligt underligt.
Jag är samtidigt lite nyfiken att testa en, alternativet att köpa nåt nytt/nästan nytt på tradera för 150 kr eller liknande som alternativ. Men alltid kul om man kan komma upp och nosa på mellansegmentet istället för billigaste skräpet.
Baserat på tidigare och nuvarande listpris antar jag att MG500 borde ligga inom mellansegmentet.

Jag beställde en och fick hem den idag, laddade i 6h enligt instruktionen, men den fungerar ej. Den lyser grönt osv, men inget händer vid tryck på touchscreenen (och jag tryckte på switchen från off till on).

Någon annan som fått hem som den fungerar för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Apoteket.se
25% på ett helt köp med kod WOW25 när du handlar för över 350 kronor
Gäller endast online t.o.m. fredag 21/3
https://www.apoteket.se/kampanj/specialkampanjer/

Jag förstår att det ibland är överflödigt att ta med alla undantag och fyller ut mest med massa text. Men när ett apotek undantar receptfria läkemedel så hade jag tyckt det var befogat.

Gäller endast online t.o.m. fredag 21/3. Gäller inte receptfria eller receptbelagda läkemedel, presentkort, tjänster eller produkter från Elvie eller Baby Brezza och går inte att kombinera med andra erbjudanden.

Inte relaterat till Dagens Fynd, inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Jag beställde en och fick hem den idag, laddade i 6h enligt instruktionen, men den fungerar ej. Den lyser grönt osv, men inget händer vid tryck på touchscreenen (och jag tryckte på switchen från off till on).

Min startade direkt efter att jag drog till on och tryckte längst ned på skärmen till önskad styrka.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Min startade direkt efter att jag drog till on och tryckte längst ned på skärmen till önskad styrka.

Ok, tack. Defekt då, får reklameras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Blev tyvärr ingen för mig, velade nog lite för länge och sen blev min order makulerad pga lagerfel.
Överlever ändå, väldigt osäker på om den skulle användas nämnvärt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persikan:

Chassi. Fractal Design Torrent Compact VIT RGB, nedsatt med 970kr hos Inet. Från 1849kr till 879kr . 52% rabatt.

Fractal Design Torrent Compact VIT RGB

Fel tråd och redan tipsat i ordinarie hårdvarutråden
Bra pris dock!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Fel tråd och redan tipsat i ordinarie hårdvarutråden
Bra pris dock!

Bah, klart det var fel tråd, trodde jag var i rätt tråd.

Fort och fel

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Jag förstår att det ibland är överflödigt att ta med alla undantag och fyller ut mest med massa text. Men när ett apotek undantar receptfria läkemedel så hade jag tyckt det var befogat.

Gäller endast online t.o.m. fredag 21/3. Gäller inte receptfria eller receptbelagda läkemedel, presentkort, tjänster eller produkter från Elvie eller Baby Brezza och går inte att kombinera med andra erbjudanden.

APOTEA -15%:
15% rabatt på allt*
när du anger koden NATTGÅVA i kassan.

Erbjudandet gäller så långt lagret räcker, dock längst t.o.m 2025-03-21 kl. 08:00. *Gäller ej receptförskrivna varor, modersmjölksersättning och välgörenhetsprodukter. Kan ej kombineras med andra rabatter eller erbjudanden. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella tryckfel.

https://www.apotea.se/black-night-erbjudande

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: Master Fitness MG500, Massagepistol
Länk: https://www.hockeystore.se/sv/articles/1.1752.66329/master-fi...
Länk: https://www.cykelkraft.se/massagepistol-master-fitness-mg500
Länk: https://www.traningsmaskiner.com/sv/articles/1.1918.63320/mas...
Kategori: Massage
Pricerunner: https://www.pricerunner.se/pl/75-5113501/Massage-Avslappnings...
Pris: 399kr

Verkar vara lagerrensning hos 3 butiker på denna massagepistol, som normalt kostar mellan 2200-3500kr.

DOA och nu slut i lager i alla butiker. Får se vad hockeystore har för svar på min felanmälan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av go64:

DOA och nu slut i lager i alla butiker. Får se vad hockeystore har för svar på min felanmälan.

Så bra vet jag inte om den är...
6 hastigheter, där lägst var väldans häftig enligt sambon. Håller nog med. Å andra sidan kan man ju reglera hur hårt man applicerar apparaten på kroppen.
En fräsig display som visar 0-6 för hastighet samt 99. Lite oklart vad 99 betyder, framgår inte av manualen.
På tal om manualen, vet man inte innan hur/var/varför man ska applicera apparaten, eller hur länge och med vilket tillbehör, så framgår det inte alls i manualen. Ingen större hjälp där alltså.

Bussigt med en väska iaf, kanske något större än nödvändigt, men den rymmer allt plus lite till.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Samma för mig, min går inte heller att starta. Jag ringde Master Fitness och fick höra att det tyvärr inte var helt ovanligt för denna modell. Jag reklamerade via deras hemsida och han skulle skicka en ny, som han först testade själv för att utesluta batteriproblem.

Om någon kommer på ett sätt att få liv i dessa defekta så är jag "all ears", jag kan också höra av mig ifall jag kommer på något sätt själv. Tycker inte om att slänga saker på tippen, i synnerhet inte helt nya.

Permalänk
Skrivet av wwwclaes:

Samma för mig, min går inte heller att starta. Jag ringde Master Fitness och fick höra att det tyvärr inte var helt ovanligt för denna modell. Jag reklamerade via deras hemsida och han skulle skicka en ny, som han först testade själv för att utesluta batteriproblem.

Om någon kommer på ett sätt att få liv i dessa defekta så är jag "all ears", jag kan också höra av mig ifall jag kommer på något sätt själv. Tycker inte om att slänga saker på tippen, i synnerhet inte helt nya.

Du sakert ser power knappen pä undersidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wwwclaes:

Fick samma svar av dem. Så får se hur nästa blir. Kanske blir ett återköp om den känns B.

Jag gav bort min defekta i en lokal "bjussgrupp" till en som gillar att meka med elektronik, hoppas han får liv i den. Kan vara ett tips till dig med, finns säkert elektronik-nördar där du bor också

Skrivet av petersladder:

Du sakert ser power knappen pä undersidan?

Jo den var på On. Det gissar jag att petersladder gjorde också.

Han på Master Fitness sa att det nog är något fel på batteriet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av wwwclaes:

Här? https://www.masterfitness.se/sv/service
Antar att du inte köpte direkt från dem, som oss andra?

Hockeystore vill att jag skickar tillbaka den och ger pengarna tillbaka. Okej, men lite surt. Hade hellre tagit en utbytesenhet.

Misstänker batteriet på min.

Någon som fått ut batteriet förresten? Det ska gå att lossa enligt manualen men sitter stenhårt på min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av go64:

Här? https://www.masterfitness.se/sv/service
Antar att du inte köpte direkt från dem, som oss andra?

Hockeystore vill att jag skickar tillbaka den och ger pengarna tillbaka. Okej, men lite surt. Hade hellre tagit en utbytesenhet.

Misstänker batteriet på min.

Någon som fått ut batteriet förresten? Det ska gå att lossa enligt manualen men sitter stenhårt på min.

Mitt batteri sitter också fast (knappen på sidan för att lossa går knappt att trycka på). Och ja, jag har hittat On-knappen på undersidan så det är inte SBS i detta fall 🙂

Beställt från "en av butikerna", bygghemma.se i mitt fall men det var inga problem med bra support direkt från Master Fitness. Hoppas det blir bra till slut ändå, har åtminstone gått rätt smidigt hittills. Support bad mig använda länken som du angivit, så det är rätt väg att gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Synd att jag missade erbjudandet. Idag har de 10% så funderar på en GK J1203, hur tror du den är jämfört med de andra?

Stor REA nu igen! Bilstartare enligt tidigare diskussioner....
https://www.amazon.se/dp/B0CT5N7PNZ
https://www.amazon.se/dp/B0CT5TZJS5

Edit:
Snabba bud, ordinaire priser igen, ena dock för -30%

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Det står 764kr för Philips Airfryer 2000 från Amazon, men när man klickar länk är det nästan 1000kr. Gick med o blev Prime medlem då, men samma pris kvarstod ändå. Kontaktade Amazon kundtjänst och de sa de inte ansvara för detta.

Tack Sweclockers, kostade mig en månadsprime för ingenting

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av terun:

Det står 764kr för Philips Airfryer 2000 från Amazon, men när man klickar länk är det nästan 1000kr. Gick med o blev Prime medlem då, men samma pris kvarstod ändå. Kontaktade Amazon kundtjänst och de sa de inte ansvara för detta.

Tack Sweclockers, kostade mig en månadsprime för ingeting.

Ett tips för framtiden är att Amazons produktsida alltid visar om det blir billigare med Prime.

Om du går till att avsluta prime abonnemanget bör de ge dig möjligheten att ångra och återbetala. Så var det för något år sedan iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av terun:

Tack Sweclockers, kostade mig en månadsprime för ingeting.

Vilken airfryer?
Nu har jag bara ögnat ett par sidor, och gått på minnet mitt. Men jag kan då inte minnas att ha sett nån airfryer.
Och går man längre tillbaka i tid än de 2-veckorna kanske som jag tittade in på, så lär det ju finnas en viss risk att erbjudandet är avslutat? Och det är kanske lite orättvist att beskylla sweclockers för.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrTLU:

Vilken airfryer?
Nu har jag bara ögnat ett par sidor, och gått på minnet mitt. Men jag kan då inte minnas att ha sett nån airfryer.
Och går man längre tillbaka i tid än de 2-veckorna kanske som jag tittade in på, så lär det ju finnas en viss risk att erbjudandet är avslutat? Och det är kanske lite orättvist att beskylla sweclockers för.

Den är under "Dagens fynd" direkt från Amazon, inte tipsat av medlem. Så jag kan hålla med om att det bör stämma.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Vilken airfryer?

Första jag ser