SweClockers drop!

HP Proliant ML110 G7 server äldre tower variant

Permalänk
Medlem

HP Proliant ML110 G7 server äldre tower variant

Kollar intresset om någon har lust att hämta denna gamla server som ligger i mina föräldrars källare. Huset ska säljas och den måste bort. Bor inte längre i stan själv så kan inte kontrollera specifikationer men jag vet att den funkade senast jag använde den för några år sen. Kan sitta några ram stickor DDR3 och 1TB diskar i den men jag är osäker. Det sitter ett äldre HP raidkort, och ett mobo som är bios moddat för att tillåta Ivy Lake Xeon v2 CPU som är monterad. Problemet med modden är att en pci plats inte funkar, osäker på vilken det var men tror x16 fortfarande var igång. Det är dubbla BIOS så man kan byta till original enkelt men då får man hitta en annan äldre cpu.

Skänkes mot upphämtning.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Entusiast

Hämtar när det passar. Gärna idag! Man kan aldrig ha en server för mycket 😊

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Hämtar när det passar. Gärna idag! Man kan aldrig ha en server för mycket 😊

Hej!
Jag försöker bygga ihop min första server, vilket är en HP Z420, men saknar ett raid-kort till den. Jag fick datorn av en vän och har väldigt begränsat med pengar för tillfället så jag vill bara säga: om det bli så att du hämtar den och du känner att du skulle kunna avvara just raid-kortet så hade jag uppskattat något enormt om du kunde skicka det till mig. Jag betalar självklart frakten och du gör det när än du har tid!

Mvh

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem

Blir det inget med avhämtning så ställer jag mig i kö efter Sisyfos

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Medlem

Hämtat av Sisyfos. Föräldrarna är tacksamma!

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad