Dagens gnäll blir om slöseri, mitt eget. Har samma dåliga erfarenheter av att sälja prylar, tycker det har accelererat sista åren. De säger att många har det knapert nuförtiden, det kan man inte tro, stört omöjligt att sälja prylar utan att att behöva medicinera för blodtryck och magkatarr. Jag accepterar inte att sälja för några hundralappar och förstöra en hel dag.
Så, jag slänger i princip allt. Har slängt möbler för tiotusentals kr förra året. Några sopsäckar med böcker. Elektronik för några tusen. Skidor, cyklar etc några tusen.
Problemet är att hur låga priser man än sätter ska det prutas till hälften. Några exempel: Försökte sälja barnskidor för en femtedel av nypriset (anv. 5 dagar), slängde skiten när man fick bud på en tiondel. Möbler, stört omöjliga att sälja, de måste vara i princip nya eller designmöbler. Slängde en några år gammal soffgrupp, felfri, går inte att få 200 kr för. Rostfri hällspis/varmluft, slängd (geniet som köpt den för 400 kr ville pruta till 200 när han skulle hämta).