Dags att styra upp en ny Meek and Geet GBG ?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Dags att styra upp en ny Meek and Geet GBG ?

Är det någon mer som känner ett sug efter att träffas och hänga lite från/med communityn på eget bevåg ?

Detta har genomförts tidigare utav bland anant @Bussovic @k4rst3n @kattovisch @DavidtheDoom med flera.
Det brukar vara ett mycket uppskattat inslag utanför datorskärmarna där vi likasinnade träffas och umgås

Vad tror vi om långfredagen 18'e eller påskdagen 20'e ?
Gissar att många redan har planer på påskafton...

Jag personligen bor i Varberg men tänker att det mest optimala för folk är väl Göteborg...
Kappa bar har ju varit ett återkommande slagfält för event som dessa, men kanske även går att vidga vyerna ?

Personligen tycker jag det hade varit skitkul att spela ett par rundor laserdome och kasta lite dart/spela shuffleboard etc Gärna ihop med lite god öl...

Detta är inget spikat event ännu utan jag vill mer slänga ut krokar och kolla intresse och möjligheter. Då jag själv inte bor i GBG tar jag gärna hjälp att styra upp och få tips om platser att vara på etc.

Allt gott, och förhoppningsvis, väl mött!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Bara du inte fixar en ny ananas på min lapp så ska jag tänka på saken!

Påsken blir lite tight inpå. Är inne i lite flyttstök just nu.
Hellre planera in något under sommaren isådanafall. Gärna v28-31 för min del

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Hade varit riktigt trevligt men tyvärr lite kort inpå om det är tänkt redan nästa helg 😅 Men en ananas är obligatoriskt på Bussens namnskylt!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Kalasbra initiativ men man behöver nog närmre en månad att sondera terräng med deltagarlista i forumet och boka lokal.

Att dra något mindre ad hoc är bara att göra!
Själv har jag flytt i helgen så är lite uppbunden april ut med montering och möblering.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag hör vad ni säger, och det var en chansning

Men jo, det är lite väl kort framförhållning. Även att få bokat bord etc behöver man kanske ha bättre framförhållning.

Hur har ni gjort tidigare ?, har ni bokat för 20-30 pers och sedan skrivit en lista där man få fylla på med sitt deltagande tills det är fullt eller ?

@Bussovic @k4rst3n @DavidtheDoom

Visa signatur

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

1. Hitta lämpligt datum.
2. Kolla intresse/ort/pub med ett vettigt förslag på tid och plats.
3. Boka/sondera platser på lokal med realistisk satta mängd deltagare.
Profit?

Går ju göra ett gäng till grejer, fråga om möjliget att få rabatter, förbeställa mat, mikrofon för quiz etc. Blir inte krångligare än vad man gör det till! Det mest kritiska är att det finns folk som vill delta och en bestämd plats att ses. Sen om bara 5 personer får plats på bokningen är nog sekundärt.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Kul!

Mina tips är:
1. Starta en tråd med information och namninsamling. Inspo. Kan hjälpa till genom att lyfta på ettan osv när det är dags.
2. Spika bara ett datum. Väldigt lätt att det blir en evighetsdiskussion om när det passar för alla annars. Det går ju att köra omröstning i trådstart med några förslag.
3. Ta in förslag på plats i tråden.
4. Ha en deadline för namninsamlingen och boka ställe.
5: Beroende på ställe och mängd folk kan det vara bra att köra matbeställning innan. När vi körde på Kappa tidigare uppskattade reston att vi drog in matbeställningar. Tyvärr var de ändå inte beredda på att hantera så många beställningar samtidigt, så kvallen var väl sådär.

Om det vankas quiz så är det ju kul med priser. Kan vara hjälpsam där och skaka fram lite roliga saker att tävla ut.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Vad gubbarna ovanför mig har skrivit ^

Jag har också ett pris som jag kan bidra med om det blir quiz eller andra tävlingar, som jag vann på Quizet i Gbg när SweC höll i det ett styck PSU.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av DavidtheDoom:

1. Hitta lämpligt datum.
2. Kolla intresse/ort/pub med ett vettigt förslag på tid och plats.
3. Boka/sondera platser på lokal med realistisk satta mängd deltagare.
Profit?

Går ju göra ett gäng till grejer, fråga om möjliget att få rabatter, förbeställa mat, mikrofon för quiz etc. Blir inte krångligare än vad man gör det till! Det mest kritiska är att det finns folk som vill delta och en bestämd plats att ses. Sen om bara 5 personer får plats på bokningen är nog sekundärt.

Jo det räcker ju att man skall dra ihop något med ett gäng par eller familjer så är det direkt "jag kan inte då och någons morsa skall ha kalas och den tredje skall kanske till Kreta"

Det har jag lärt mig sedan länge att man sätter ett datum när JAG/VI och EN eldsjäl till kan, så får de andra bara anpassa sig. Kan man komma så gör man det, kan man inte får man stå över.

Skrivet av Enviro:

Kul!

Mina tips är:
1. Starta en tråd med information och namninsamling. Inspo. Kan hjälpa till genom att lyfta på ettan osv när det är dags.
2. Spika bara ett datum. Väldigt lätt att det blir en evighetsdiskussion om när det passar för alla annars. Det går ju att köra omröstning i trådstart med några förslag.
3. Ta in förslag på plats i tråden.
4. Ha en deadline för namninsamlingen och boka ställe.
5: Beroende på ställe och mängd folk kan det vara bra att köra matbeställning innan. När vi körde på Kappa tidigare uppskattade reston att vi drog in matbeställningar. Tyvärr var de ändå inte beredda på att hantera så många beställningar samtidigt, så kvallen var väl sådär.

Om det vankas quiz så är det ju kul med priser. Kan vara hjälpsam där och skaka fram lite roliga saker att tävla ut.

Massa bra tips här, tack @Enviro !

Har varit med på nått Swec-event tidigare och tog lärdom utav det, bland annat att maten kan förbeställas - men även då blir det kaos med fel i beställningar, kalla pommes och kvaliteten kan vara sådär, men det är upp till var och en att isåfall klaga. Äter man på resturang så skall de sköta det, det är ju faktiskt deras jobb.

Sedan kanske inte ALLA bord kan få maten samtidigt - men det kräver ingen heller, dock så är det uppskattat om de som sitter vid samma bord får maten någorlunda ihop.

Och rent krasst, det är ingen skillnad på ett planerat event med 30-pers eller en fullsatt resturang, klarar köket och serveringspersonal uppgiften med separata sällskap så borde de klara det vid större sällskap också - skillnaden bli ju dock att maten är just förbeställd och folk sitter blandat, och inte i den ordning man beställt - sådant kan jag tänka mig ställer till det i huvudet på personalen.

Därav kan det rent praktiskt vara en fördel att beställa på plats - precis som separata sällskap hade gjort.
Jag tror att kvaliteten på maten och servicen hade ökat marknat.

En annan sak blir ju att den som arrangerar det hela inte riktigt kan njuta av tillställningen, det är ju negativt för mig och en utav anledningarna till att sådant här inte händer mer ofta. Det tar tid och energi att driva igenom en sådan här sak, och under kvällen är jag då kontaktpersonen med krögaren.
Surdegar såsom no-shows, springnotor när det börjar komma mot småtimmarna etc hamnar ofta på den som står på bokningen.

Gällande priser till ev. Quiz så tackar jag och bockar, eventuellt tänkte jag även lyfta frågan med @Inet också. Noterar även nätagget du kan tänka dig passa vidare @Bussović !

Skall fundera över lämpliga datum så försöker jag snickra ihop något under påskhelgen.
Pingar dig då @Enviro så kanske du kan lägga upp en blänkare på förstasidan.

Visa signatur

Permalänk
Inet
Skrivet av andreas_dock:

Jo det räcker ju att man skall dra ihop något med ett gäng par eller familjer så är det direkt "jag kan inte då och någons morsa skall ha kalas och den tredje skall kanske till Kreta"

Det har jag lärt mig sedan länge att man sätter ett datum när JAG/VI och EN eldsjäl till kan, så får de andra bara anpassa sig. Kan man komma så gör man det, kan man inte får man stå över.

Massa bra tips här, tack @Enviro !

Har varit med på nått Swec-event tidigare och tog lärdom utav det, bland annat att maten kan förbeställas - men även då blir det kaos med fel i beställningar, kalla pommes och kvaliteten kan vara sådär, men det är upp till var och en att isåfall klaga. Äter man på resturang så skall de sköta det, det är ju faktiskt deras jobb.

Sedan kanske inte ALLA bord kan få maten samtidigt - men det kräver ingen heller, dock så är det uppskattat om de som sitter vid samma bord får maten någorlunda ihop.

Och rent krasst, det är ingen skillnad på ett planerat event med 30-pers eller en fullsatt resturang, klarar köket och serveringspersonal uppgiften med separata sällskap så borde de klara det vid större sällskap också - skillnaden bli ju dock att maten är just förbeställd och folk sitter blandat, och inte i den ordning man beställt - sådant kan jag tänka mig ställer till det i huvudet på personalen.

Därav kan det rent praktiskt vara en fördel att beställa på plats - precis som separata sällskap hade gjort.
Jag tror att kvaliteten på maten och servicen hade ökat marknat.

En annan sak blir ju att den som arrangerar det hela inte riktigt kan njuta av tillställningen, det är ju negativt för mig och en utav anledningarna till att sådant här inte händer mer ofta. Det tar tid och energi att driva igenom en sådan här sak, och under kvällen är jag då kontaktpersonen med krögaren.
Surdegar såsom no-shows, springnotor när det börjar komma mot småtimmarna etc hamnar ofta på den som står på bokningen.

Gällande priser till ev. Quiz så tackar jag och bockar, eventuellt tänkte jag även lyfta frågan med @Inet också. Noterar även nätagget du kan tänka dig passa vidare @Bussović !

Skall fundera över lämpliga datum så försöker jag snickra ihop något under påskhelgen.
Pingar dig då @Enviro så kanske du kan lägga upp en blänkare på förstasidan.

Hojta till när ni har något spikat så kan vi lösa lite goa quiz-priser

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram