Jo det räcker ju att man skall dra ihop något med ett gäng par eller familjer så är det direkt "jag kan inte då och någons morsa skall ha kalas och den tredje skall kanske till Kreta"
Det har jag lärt mig sedan länge att man sätter ett datum när JAG/VI och EN eldsjäl till kan, så får de andra bara anpassa sig. Kan man komma så gör man det, kan man inte får man stå över.
Massa bra tips här, tack @Enviro !
Har varit med på nått Swec-event tidigare och tog lärdom utav det, bland annat att maten kan förbeställas - men även då blir det kaos med fel i beställningar, kalla pommes och kvaliteten kan vara sådär, men det är upp till var och en att isåfall klaga. Äter man på resturang så skall de sköta det, det är ju faktiskt deras jobb.
Sedan kanske inte ALLA bord kan få maten samtidigt - men det kräver ingen heller, dock så är det uppskattat om de som sitter vid samma bord får maten någorlunda ihop.
Och rent krasst, det är ingen skillnad på ett planerat event med 30-pers eller en fullsatt resturang, klarar köket och serveringspersonal uppgiften med separata sällskap så borde de klara det vid större sällskap också - skillnaden bli ju dock att maten är just förbeställd och folk sitter blandat, och inte i den ordning man beställt - sådant kan jag tänka mig ställer till det i huvudet på personalen.
Därav kan det rent praktiskt vara en fördel att beställa på plats - precis som separata sällskap hade gjort.
Jag tror att kvaliteten på maten och servicen hade ökat marknat.
En annan sak blir ju att den som arrangerar det hela inte riktigt kan njuta av tillställningen, det är ju negativt för mig och en utav anledningarna till att sådant här inte händer mer ofta. Det tar tid och energi att driva igenom en sådan här sak, och under kvällen är jag då kontaktpersonen med krögaren.
Surdegar såsom no-shows, springnotor när det börjar komma mot småtimmarna etc hamnar ofta på den som står på bokningen.
Gällande priser till ev. Quiz så tackar jag och bockar, eventuellt tänkte jag även lyfta frågan med @Inet också. Noterar även nätagget du kan tänka dig passa vidare @Bussović !
Skall fundera över lämpliga datum så försöker jag snickra ihop något under påskhelgen.
Pingar dig då @Enviro så kanske du kan lägga upp en blänkare på förstasidan.