Webhallen: Varan "Ej i lager", fast fler än 5 i webblager?

Permalänk
Medlem

Webhallen: Varan "Ej i lager", fast fler än 5 i webblager?

Hemsidan: Webblager: Fler än 5 st

Orderbekräftelsen: En eller flera produkter finns ännu inte i lager.

Rubrik förtydligad. // MOD
Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

På min tid betydde webblager att produkten fanns på centrallagret, eller någon av de närliggande Stockholmsbutikerna som hade daglig budbil till och från lagret. Nu när det har flyttat till Borås vet jag inte om:

A) webblager fortfarande fyller någon praktisk funktion.
B) Systemet fungerar likadant, bara det att det tar längre tid.
C) Webhallen använder hyperloops för att det skall fungera lika snabbt som tidigare.
D) Webblager på siten, eller i orderbekräftelsen, är buggad.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du har "hjärtat" Barkarby som inte har den i lager, kan vara nåt sånt. Att du inte har valt en butik som har den eller så är lagerstatus buggad

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjorncCs:

Tyvärr numera ganska vanlig syn hos Webhallen. Testa deras chatt om du har tålamod för status.

Edit:
Kanske är Inet snabbare (samt billigare)? I lager den 22:e april. Webhallen lär redan ha tagit påsklov

https://www.inet.se/produkt/2226492/apple-mac-mini-m4-16gb-51...

Inet har blivit min hovleverantör av Apple produkter efter flera misslyckade försök med Webhallen.

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort i torsdags och det var samma grej. Chatten sade tom att jag skulle få det i början av denna vecka men det står fortfarande ej i lager när jag kollar på min order. Fick orderbekräftelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Tyvärr numera ganska vanlig syn hos Webhallen. Testa deras chatt om du har tålamod för status.

Dom skulle hjälpa mig med ett paket som fastnat hos posten, det var ett par veckor sedan jag hörde ngt sist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

På min tid betydde webblager att produkten fanns på centrallagret, eller någon av de närliggande Stockholmsbutikerna som hade daglig budbil till och från lagret. Nu när det har flyttat till Borås vet jag inte om:

A) webblager fortfarande fyller någon praktisk funktion.
B) Systemet fungerar likadant, bara det att det tar längre tid.
C) Webhallen använder hyperloops för att det skall fungera lika snabbt som tidigare.

Webblagret brukade ju vara samma som den butik där lagret för stunden låg, vilken genom åren har varit flera olika. Dock meddelades det förra året att de skulle flytta lagret till Borås samlokaliserat med Netonnet.

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av ztenlund:

Webblagret brukade ju vara samma som den butik där lagret för stunden låg, vilken genom åren har varit flera olika. Dock meddelades det förra året att de skulle flytta lagret till Borås samlokaliserat med Netonnet.

Nej, det inkluderade även några till butiker som som låg i närheten.

Källa: Jag var med och tog fram ordet webblager 😊

Permalänk
Medlem

Beställde en ASUS RT-BE58U router igår, 50+ i lager.
I mailet står det "Ej i lager"
https://www.webhallen.com/se/product/368505-ASUS-RT-BE58U-WiF...

Amazon hade den för 1335, men jag ville stödja en svensk butik...

---------update 1 dag senare
Paketet finns att hämta hos posten, det skickades från NetOnNet centrallager enligt postnords app

update
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Nej, det inkluderade även några till butiker som som låg i närheten.

Källa: Jag var med och tog fram ordet webblager 😊

Nu var det väl kanske inte själva ordet webblager jag syftade på, men de hade väl aldrig något i lager på annan plats som jag tittade på isf.

De ska möjligen sägas att mitt intresse för Webhallen har varit ganska lågt på senare år, även om jag kollar ibland. Mest köpte jag nog redan före lagret flyttade till Fruängen, bak till butiken på Adolf Fredriks kyrkogata.

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av ztenlund:

Nu var det väl kanske inte själva ordet webblager jag syftade på, men de hade väl aldrig något i lager på annan plats som jag tittade på isf.

De ska möjligen sägas att mitt intresse för Webhallen har varit ganska lågt på senare år, även om jag kollar ibland. Mest köpte jag nog redan före lagret flyttade till Fruängen, bak till när det bara var en butik på Adolf Fredriks kyrkogata.

Ja, alltså, vi behövde ett smidigt ord som betydde "finns i centrallager, eller i en närliggande butik som kan skicka den till centrallagret samma dag". Så det fick bli webblager.

Jag förstår! Du gillade Webhallen mer när jag jobbade där. Vilken tur att våra vägar sammanstrålar än en gång

Adolf Fredriks Kyrkogata, det var inte igår! Jag minns när vi köpte vår första wellpappkompress och chefen ställde upp den mot väggen. Två minuter hör vi ett massivt BRAK när hydraularmarna har gjort hål i tidigare nämnda vägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Ja, alltså, vi behövde ett smidigt ord som betydde "finns i centrallager, eller i en närliggande butik som kan skicka den till centrallagret samma dag". Så det fick bli webblager.

Jag förstår! Du gillade Webhallen mer när jag jobbade där. Vilken tur att våra vägar sammanstrålar än en gång

Hehe, så kan man förstås se det!

Citat:

Adolf Fredriks Kyrkogata, det var inte igår! Jag minns när vi köpte vår första wellpappkompress och chefen ställde upp den mot väggen. Två minuter hör vi ett massivt BRAK när hydraularmarna har gjort hål i tidigare nämnda vägg.

Jag minns att jag köpte en 22" CRT på Adolf Fredriks och lånade grannens Hyundai Trajet för att böka hem den utan att behöva riva ur den ur förpackningen. Bildrör inte hjärta sedanbilar...

Det finns mycket igår. Jag har på rak arm handlat på Scribofont, Mycom och Data Prince (lite speciellt) också. Även Tricom, fast det var den i Uppsala.

Permalänk
Medlem

Sådär brukar det (alltid?) se ut om du beställer för upphämtning i någon butik, och den butiken inte har varan i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Sådär brukar det (alltid?) se ut om du beställer för upphämtning i någon butik, och den butiken inte har varan i lager.

Står dock Brev/Postpaket som fraksätt i den vänstra skärmdumpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Wellpappkompress!? Ytterligare ett ord du uppfunnit? Rent spontant känns inte wellpapp som det optimala materialet för en kompress.

Gissar att du menar press/komprimator!?

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

Äsch du vet, en sån där mackapär som komprimerar kartonger... Som är av wellpapp! 😊 Men nog om mitt OT:ande nu.

Iaf, så fungerade webblager på min tid. Kanske har konceptet utvecklats vidare sedan dess!

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av BjorncCs:

<Uppladdad bildlänk>

Korta svaret: De byter lager och siffrorna är wonky för tillfället.

Jag gjorde en beställning nyligen och fick samma svar, men allt skickades direkt. Ha tålamod!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Korta svaret: De byter lager och siffrorna är wonky för tillfället.

Jag gjorde en beställning nyligen och fick samma svar, men allt skickades direkt. Ha tålamod!

Är väldigt otålmodig när jag har betalad för en vara som "Finns i lager" + "Skickas i morgon" och den inte skickas... Inget nytt idag, heller inte svar från Webhallen.

Permalänk
Medlem

Aaah!!! Ikväll kl 18.20

Från Netonnet Centrallager. ...så länge de levererar innan Påsk så är allt förlåtet! ...förutom att de definitivt behöver förbättra sin kommunikation gällande betalda beställningar!

Permalänk
Webhallen

Hallå där gänget!

Detta felet beror på att bekräftelsemejlet läser in information på ett annat sätt än hemsidan. Ni kanske, med all rätt, tänker varför det sker? Jo - det ska inte ske. Det är en felen vi har hittat när vi byter lager och system, men vi är medvetna om den och den håller på att åtgärdas.

Så länge är det bra att veta om att om det står att den finns i lager på hemsidan så är det vad som gäller, då den räknar med nya lagret också. I detta fall finns alltså din beställning i lager.

Hoppas att det förtydligar - ber om ursäkt för felet!

Bästa,
Webhallen Kundservice

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hallå där gänget!

Detta felet beror på att bekräftelsemejlet läser in information på ett annat sätt än hemsidan. Ni kanske, med all rätt, tänker varför det sker? Jo - det ska inte ske. Det är en felen vi har hittat när vi byter lager och system, men vi är medvetna om den och den håller på att åtgärdas.

Så länge är det bra att veta om att om det står att den finns i lager på hemsidan så är det vad som gäller, då den räknar med nya lagret också. I detta fall finns alltså din beställning i lager.

Hoppas att det förtydligar - ber om ursäkt för felet!

Bästa,
Webhallen Kundservice

Stämmer det som kundtjänst ser i sina system? De säger att mitt beställda grafikkort finns men måste läsas in manuellt i butiken innan jag får meddelande om att jag kan hämta, men nu har det gått en vecka så man känner sig skeptisk.

Permalänk
Medlem

Riktig röra med det där systembytet, mitt bokade grafikkort är typ borta och går inte att hämta trots att kundtjänst sade att jag har ett bokat i deras system.

Om de ägs av komplett som har >40st av samma vara i lager till samma pris så borde de ju samarbeta lite kan man tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Riktig röra med det där systembytet, mitt bokade grafikkort är typ borta och går inte att hämta trots att kundtjänst sade att jag har ett bokat i deras system.

Om de ägs av komplett som har >40st av samma vara i lager till samma pris så borde de ju samarbeta lite kan man tycka.

Kompletts lager ligger dock inte i Sverige, så det är nog mer bök då

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Som webhallen nu svarat, en bugg bara som inte påverkar beställningen.
Var samma för mig, beställde 2 fläktar som var 50+ webblager. I mailet stod det ej i lager.

Men jag kontaktade webhallen bara direkt på chatten och fick svar direkt (betydligt bättre än att fråga på Sweclockers om man vill ha svar snabbt :> )

"Nejdå, fläktarna finns i lager och utskicket kommer påbörjas idag. Infon du mottog var förmodligen styrd av att lagersystemet misstog sig på vilket lager som skulle skicka ut varan, men jag ser här att det är korrekt nu. Så det kommer lämna oss under dagen."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Som webhallen nu svarat, en bugg bara som inte påverkar beställningen.
Var samma för mig, beställde 2 fläktar som var 50+ webblager. I mailet stod det ej i lager.

Men jag kontaktade webhallen bara direkt på chatten och fick svar direkt (betydligt bättre än att fråga på Sweclockers om man vill ha svar snabbt :> )

"Nejdå, fläktarna finns i lager och utskicket kommer påbörjas idag. Infon du mottog var förmodligen styrd av att lagersystemet misstog sig på vilket lager som skulle skicka ut varan, men jag ser här att det är korrekt nu. Så det kommer lämna oss under dagen."

Fick liknande besked men sen kom aldrig något grafikkort. Efter 1,5v sade någon annan på kundtjänst att kortet inte finns hemma. Hade då avbeställt på elgiganten för att webhallen först sade att de hade ett till mig.

Permalänk
Medlem

Vilken jävla soppa...
Man beställer något som de anger finns i lager, sen ingenting på flera dagar...
Och det går inte ens att avbeställa via webben längre?

Blir knappast något mer från Webhallen för min del i år efter nuvarande beställning har behandlats eller avbeställts...