Anmäl dig till Roborock Challenge!

Veckans fråga: Vad påverkar dina teknikköp?

Permalänk
Medlem

Tester och recensioner, absolut. Men jag brukar även kolla med vänner och kollegor, hur deras upplevelser har varit.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem

Kan inte rösta då jag anser att det är flera faktorer.

Jag läser mycket och kollar tester och recensioner, men den ultimata grejen är om man får tag i någon som hara samma tankar, då kan man stämma av, det sker genom att fråga på forumet (eller andra ställen). Till exempel köpte jag min senaste rigg efter att ha dels kollat tester här, dels ta fatt i supportgrupper eller fan forums hos de tillverkarna och snacka lite löst där, och efter det sammanställa och kolla vad man har råd med.

Men, det har givetvis hänt att man köpt någe, och när det landat och man skall montera det - "jeflar, det missade jag kolla".

Just senast gick det bra, även köpet av ny server.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Keeper of the Bamse

"Egen research" är väl inte ens ett riktigt alternativ? Att läsa någon annans recension är ju knappast egen research, det är ju att läsa någon annans research?

Egen research är ju vad sweclockers-gänget gör i testlabbet

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Recensioner är den största hjälpen i urvalet av produkten jag efterfrågan. Sedan måste man välja ett brett urval av informationskällor eftersom det förekommer mycket FAKED INFO/betalda recensioner. Efter det kommer egen erfarenhet av liknade produkt/ tillverkarens "kvalitetsindex", tips från kompisar och till slut magkänsla.

Permalänk
Medlem

Litar till fullo på Swec-medlemmarnas inlägg och även Testpanelen™.
TechPowerUp och VideoCardz är mitt andra hem.

Permalänk
Medlem

Behov är nog största källan, utan behov blir det sällan köp. Viss, min tv är 4 år gammal, men kommen aldrig köpa en ny före denna rasar helt

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Egen research, vilket inkluderar tester och recensioner.

Detta.

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management every problem is someone else's problem.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I have Aspergers. Deal with it.