Permalänk
Medlem

Blockera scam, men hur?

Hoj!

Så dom senaste 3-4 veckorna har jag mottagit ca 10 samtal per dag från scammers. Det kan vara landskod 43, 44, 45, 46 etc etc. Jag har via telefonens egna inställningar blockerat alla dessa landskoder förutom 46 av förklarliga skäl 😂 Får blockera dessa nr enskilt.
Har testat Truecaller men det hjälpte ej. Vissa gånger svarar jag och det är alltid från Blockchain, "ditt konto är fryst med 18k euro, ska vi hjälpa dig?" Jag är inte ens medlem där. Har heller inte angett mitt telfnr på nån form av suspekta sidor.
Ibland blir dom rent hotfulla när dom hör att jag driver med dom hehe.
Har en OnePlus Nord 2, om det nu är till någon hjälp.
Måste jag rent köpa en ny telefon med mer fancy, avancerade inställningar för just detta ändamål?

Tips mottages tacksamt

Arvid

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk

Går tyvärr inte ditt bästa är något spam lock app men inte äns de är bombsäkra iom att de bygger på en lista med kända spam och svam nummer men är numren inte med där så kommer de gå igenom filtret.

Och man behöver inte ange sitt nummer nånstans de har en bot som slår nummer tills den hittar ett som kommer fram och lägger till det i sin lista med nummer som existerar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

alla vet juh redan vilka det är inkl. myndigheter så det enda man kan göra är väl att sätta press på regeringen att göra nånting åt det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Går tyvärr inte ditt bästa är något spam lock app men inte äns de är bombsäkra iom att de bygger på en lista med kända spam och svam nummer men är numren inte med där så kommer de gå igenom filtret.

Och man behöver inte ange sitt nummer nånstans de har en bot som slår nummer tills den hittar ett som kommer fram och lägger till det i sin lista med nummer som existerar.

Drygt! Ska testa be dom ta bort det vid nästa samtal 😆

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Dölj ditt telefonnummer hos operatören?
Jag körde TC ett tag men sen de började med all jävla reklam och avisering som inte kan stängas av så kiter jag i den appen.
Dolde mitt nummer hos Comviq (i kombo med blockering i min Galaxy S24) och sen dess aldrig fått spamsamtal.