Grillclockers - För oss som älskar att grilla kött!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Okay, tänkte att typ alla som maxar ut på 2400W kommer bli ganska nära grillpanna. Fast kanske håller värmen bättre och klarar mer mängd mat

Skrivet av Narta:

Hade en Weber Q1400 när jag bodde i lägenhet och den gjorde jobbet. Blir het nog att antända eventuellt fett som droppar ner så grillsmak blir det.

Som Narta skriver, det det blir så varmt att det kan komma lite eld från droppande fett. Kanske inte det bästa för grillen men ändå!

Och värmen kan gå direkt från elementet -> köttet, inte bara element -> stål -> kött.

Det tycker jag kan göra rätt stor skillnad.

Skrivet av Anaii:

Sällan det är tillåtet med elgrill på balkong. Kan vara värt att kolla upp med hyresvärden/föreningen.

Elgrill brukar väl vara det sista som förbjuds på balkongen? Får man ha gasol så får man ha el, kan jag nästan lova.

Gasol är "förbjudet" på en inglasad balkong enligt MSB pga farligt med värmen för gasoltuben. Och det är tyvärr många föreningen som stoppar all gasol då pch skyller på oset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Det fungerar bra alltså?

Ordentlig yta, lite smak, har lite kapacitet för att bränna genom några kilo kött?

Kan du jämföra med t.ex en weber kolgrill eller någon billigare gasolgrill?

Jo det funkar bra, dock enda nackdelen är att man känner sig som en beta male när man gillar med EL, skulle jag välja så är det gasol alla dagar i veckan, men EL Webergrillen gör sitt jobb bättre än förväntat.

Visa signatur

Cpu : Amd 9800x3d, Moderkort: X870, Socket-AM5, Grafikkort: Geforce RTX 4080 super, Minne: Beast DDR5 6000MHz 64GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk
Medlem

Finns det någon uppsalabo som är sugen på en pelletsgrill? Tittade in hos Elon i Gränbystaden, de bygger tydligen om och rear ut en massa grejer. Fanns en Traeger Ironwood 650 kvar med 40% rabatt. Ordinariepriset var 19990 kr.

Har en Traeger själv och är supernöjd, igår körde jag en färdigkokt "påskskinka" i 5-6 timmar på ca 90 grader. Resultatet? En grym påläggsskinka, saftig och med fin röksmak.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Har också en Traeger som jag köpte via blocket.. Funkar mycket bra! Jag råkade bara hittade denna MED WIFI för ett bra pris men jag är väldigt glad att jag har wifi (när man ska "grilla" i flera timmar)... Något att tänka på!