Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silkystreet:

Någon som vet om det är gratis returfrakt från amazon france och spain ifall man vill returnera? och om inte hur mket kan det tänkas kosta?

Kan i vissa fall vara gratis, beroende på vara. Men i de flesta fall får kunden betala returen. Amazon fixar en returetikett och sen drar de av beloppet från återbetalningen som ska göras till dig. Hur mycket det kostar är svårt att säga, men typ 15 Eur åtminstone, skulle jag tippa.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax Crystal Super 50 & 57PPD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orik:

<Uppladdad bildlänk>

Handlade precis andra grejer från Amazon så passade på att redan nu köpa skärmskydd till Switch 2 samtidigt. Spigen vill ha 325 kr för 2 skärmskydd. Ganska saftigt men jag har bra erfarenhet av Spigen-skydd till telefoner sedan tidigare och det är mest barnen som kommer använda Switchen, så då fick det bli så.

Köpte likadant igår Spigen gör bra grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Någon som beställt eller spanat på någon typ väska/fodral samt skärmskydd till sin kommande switch 2?
Har börjat kolla lite och är besviken på det officiella utbudet av väskor, särskilt när man jämför med vad som fanns till switch 1 när den kom.

Det fanns väl bara en typ av officiell väska vid release av Switch, fast en standard och en med Botw motiv. Denna gången köpte jag vanliga standardväskan, tror de kommer funka bra, har mer gått över till digitalt och vill då ha en slimmad väska som skyddar.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Mirialia:

Det fanns väl bara en typ av officiell väska vid release av Switch, fast en standard och en med Botw motiv. Denna gången köpte jag vanliga standardväskan, tror de kommer funka bra, har mer gått över till digitalt och vill då ha en slimmad väska som skyddar.

Vill minnas att det fanns olika modeller, någon bundlat med skärmskydd (plastfilm) och de utan, som jag köpte.
Aja, det var många år sedan nu och inte speciellt relevant, men om någon spanat in/köpt något ni tycker verkar bra så tipsa gärna här

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Såg nu att jag också fått en inbjudan att köpa Switch 2 via My Nintendo Store den 29/4, trots att jag bara varit medlem på NSO i 1 månad.

Gick in nu och beställde MKW bundle med EU plug för 510 euro inklusive frakt.

Vågar jag avbeställa från Amazon France då? Hur har ni andra gjort?

Någon som har erfarenhet av ifall My Nintendo Store brukar vara smidiga med eventuella garantiärenden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raet:

Såg nu att jag också fått en inbjudan att köpa Switch 2 via My Nintendo Store den 29/4, trots att jag bara varit medlem på NSO i 1 månad.

Gick in nu och beställde MKW bundle med EU plug för 510 euro inklusive frakt.

Vågar jag avbeställa från Amazon France då? Hur har ni andra gjort?

Någon som har erfarenhet av ifall My Nintendo Store brukar vara smidiga med eventuella garantiärenden?

Tror största fördelen är att om du kör på mynintendo beställningen att du kanske får massa platinumpoäng iom köpet, så du kan beställa merch "gratis" med nästa beställning sålänge du kommer upp i fri frakt. Inte testat deras garanti och lite olika hur snabbt varor skickas (xenoblade X med musmattan kom i tid, mario & luigi: brothership skulle skickas med annat merch, tog en månad efter releasen vilket förvånade mig, från irländska).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumsilla:

Jag såg att de uppdaterat under ordern att det står UK plugg, kontaktade deras support för att avboka och bokade om igen i tyska butiken. Nu står det EU plugg.
Allt gick smärtfritt, tog mig mindre än 5 minuter.

Jag gjorde samma sak nu, kontaktade dem via kontaktformuläret, fick ett svar direkt där de efterfrågade samma uppgifter jag angav i formuläret, svarade, och fick efter några minuter svaret att de kan avboka och låta mig boka om. Det tråkiga är väl bara att man säkert hamnar sist i kön nu, så risken är att man inte får någon vid lanseringen om de inte har tillräckligt.

Men det är konstigt att man själv måste kontakta dem när de verkar vara väl medvetna om problemet nu, majoriteten av de som förbokat tidigt lär inte upptäcka det förrän de får den och märker att det är fel strömkontakt. Det verkar även vara ett utbrett problem eftersom jag sett folk från t.ex. Polen ha samma problem, de använder väl den irländska sidan för alla länder som inte har en dedikerad sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Jag gjorde samma sak nu, kontaktade dem via kontaktformuläret, fick ett svar direkt där de efterfrågade samma uppgifter jag angav i formuläret, svarade, och fick efter några minuter svaret att de kan avboka och låta mig boka om. Det tråkiga är väl bara att man säkert hamnar sist i kön nu, så risken är att man inte får någon vid lanseringen om de inte har tillräckligt.

Men det är konstigt att man själv måste kontakta dem när de verkar vara väl medvetna om problemet nu, majoriteten av de som förbokat tidigt lär inte upptäcka det förrän de får den och märker att det är fel strömkontakt. Det verkar även vara ett utbrett problem eftersom jag sett folk från t.ex. Polen ha samma problem, de använder väl den irländska sidan för alla länder som inte har en dedikerad sida.

Det verkar lite skakigt att be om hjälp via formuläret. Jag skrev i torsdags, har inte fått något svar än..

Edit: Jag skrev till supporten igen och fick svar på direkten. Något måste gått snett i torsdags (helgdag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Det verkar lite skakigt att be om hjälp via formuläret. Jag skrev i torsdags, har inte fått något svar än..

Edit: Jag skrev till supporten igen och fick svar på direkten. Något måste gått snett i torsdags (helgdag).

Ja, de var snabba med att svara och avboka min order, men att återställa så att jag kan boka igen verkar gå långsammare. De vidarebefordrade ärendet till en annan avdelning, så möjligt att den avdelningen inte jobbar på helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Ja, de var snabba med att svara och avboka min order, men att återställa så att jag kan boka igen verkar gå långsammare. De vidarebefordrade ärendet till en annan avdelning, så möjligt att den avdelningen inte jobbar på helgen.

Aha, då är det nog samma för mig. Ordern avbokad och ärendet eskalerat (utan vidare förklaring). Jag frågade en extra gång om att beställa på nytt bara för att vara säker, får se vad de säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Efter avbokning gick jag in i tyska butiken. Där stod att man endast kunde ha en reservation åt gången. Refreshade webbläsaren och kunde köpa igen direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumsilla:

Efter avbokning gick jag in i tyska butiken. Där stod att man endast kunde ha en reservation åt gången. Refreshade webbläsaren och kunde köpa igen direkt.

För mig är knappen att förboka inaktiverad utan någon förklaring varför, jag har försökt flera gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumsilla:

Skrivet av perost:

För mig är knappen att förboka inaktiverad utan någon förklaring varför, jag har försökt flera gånger.

Vorbestellen är utgråad hos mig också, det står till vänster (i Firefox på pc) att ”ein pro Kunde”/en per kund, så jag antar att någon manuellt måste nolla en räknare som håller koll på om man beställt en Switch 2 eller inte.

Permalänk
Medlem

Era upplevelser är varför jag inte vill hålla på och avboka och boka om. Helt galet att de inte bara kan byta ut.

Permalänk
Medlem

Vad har jag missat? Varför vill man boka av/om sina förbokningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vad har jag missat? Varför vill man boka av/om sina förbokningar?

Ordrar som gjordes genom Nintendos butik innan typ 29/4 eller något sånt har ändrats till UK plug har jag förstått det som. Detta valet fanns inte när de först la ordern så alla orders blev UK. Så folk avbokar och gör ny beställning för nu kan man välja EU plug istället. Vet inte om det endast var via Nintendo Irland eller alla Nintendo dock. Man får väl gå in kolla på sin order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ordrar som gjordes genom Nintendos butik innan typ 29/4 eller något sånt har ändrats till UK plug har jag förstått det som. Detta valet fanns inte när de först la ordern så alla orders blev UK. Så folk avbokar och gör ny beställning för nu kan man välja EU plug istället. Vet inte om det endast var via Nintendo Irland eller alla Nintendo dock. Man får väl gå in kolla på sin order.

Men, på riktigt? Nintendo är väl inte födda igår? Hur svårt kan det vara att skapa ett formulär och fråga alla som beställt? Varför skulle UK-plug vara standard från första början, det är väl inte största landet ens… galet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Vet inte om det endast var via Nintendo Irland eller alla Nintendo dock.

Det var endast om man beställde via den irländska sidan, vilket var den man automatiskt kom till om man använde länken Nintendo skickade ut. Om man manuellt ändrade till t.ex. den tyska sidan så fick man EU-plugg istället, men det framgick förstås ingenstans.

Nu har Nintendo förtydligat det på förbokningssidan, men de ändrar inte på gamla ordrar såvida man inte själv kontaktar dem och ber att få boka om (att ändra på lagda ordrar går tydligen inte).

Skrivet av medbor:

Men, på riktigt? Nintendo är väl inte födda igår? Hur svårt kan det vara att skapa ett formulär och fråga alla som beställt? Varför skulle UK-plug vara standard från första början, det är väl inte största landet ens… galet

Att den irländska sidan är standardsidan är förståeligt eftersom den är den enda på engelska och med euro som valuta. Att de inte tänkte på hur det påverkade valet av strömkontakt är mindre förståeligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Är inte jättekonstigt att UK plug är standard i en butik som ligger i ett land som kör UK plug?

Jag beställde på deras tyska sida istället, just för att slippa sånt här och för mig står det:

Power supply: EU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Är inte jättekonstigt att UK plug är standard i en butik som ligger i ett land som kör UK plug?

Jag beställde på deras tyska sida istället, just för att slippa sånt här och för mig står det:

Power supply: EU

De bör ju åtminstone tydliggjort att man kunde beställt från tyska sidan om det nu var den irländska man blev länkad till automatiskt. Lätt att tänka att de bör kunna se om man beställer från ett annat EU land och då skickar EU plug. Eller iallafall att de kunde ändra ens order utan att krångla med att avbeställa/beställa. Med det sagt fick jag ingen invite och har en beställning på Amazon.fr Så överlever.

Permalänk
Medlem

Är lite i valet och kvalet om jag skall köpa en "Switch Pro 2 kontroll" eller ett par extra Joycons. Fördelen med ett par extra joycons är att man kan använda hela funktionaliteten med både Gyro och "musfunktion" medans man med pro-kontrollen kan koppla in ett par hörlurar (vilket jag alltid gör på min Dualsense). Svårt val det här 🤔

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Är lite i valet och kvalet om jag skall köpa en "Switch Pro 2 kontroll" eller ett par extra Joycons. Fördelen med ett par extra joycons är att man kan använda hela funktionaliteten med både Gyro och "musfunktion" medans man med pro-kontrollen kan koppla in ett par hörlurar (vilket jag alltid gör på min Dualsense). Svårt val det här 🤔

Jag tog en av varje för att barnen ska kunna spela ihop men hade jag behövt välja en av dessa så är pro kontrollen nr 1 utan tvekan. Joycons på switch 1 är horribla kontroller. Får små, dåliga knappar, inget styrkors osv. Medans pro är fantastiskt bra. Säkert är båda dessa bättre på 2an men jag är helt övertygad att prokontrollen är det bättre alternativet. Använder inte kontrollerna isär på ett enda spel jag spelat till 1an.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair Arctic Liquid Freezer III Pro MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Har knappt tänkt på det men jäklar vilken uppgradering skärmen verkar bli. Både storlek och utseende. Såg dessa bilder där skärmskydd guiden för Switch 2 ligger ovanpå Switch, Switch OLED och Lite: (Dock har väl guiden även lite av bordern så är ju inte 100% skärm)

https://preview.redd.it/ooh-that-7-9-inch-screen-is-going-to-look-downright-v0-txdcfhd3ubye1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=3a4ed73b29b53f16ae558bcce935af5293ae7002

https://preview.redd.it/ooh-that-7-9-inch-screen-is-going-to-look-downright-v0-q8xer793ubye1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=6f57135f2d998a43a34f1c15f2e3d109140f3fc8

https://preview.redd.it/ooh-that-7-9-inch-screen-is-going-to-look-downright-v0-9ydgs0g3ubye1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=cbb31544bfa2783a75f5a20ed896f41f75bed96d

Blir ju särskilt stor skillnad eftersom jag går från ett OG Switch Kanske lite mindre portabel dock. Men om jag ska vara ärlig är mitt Switch hemma 99% av tiden.

De borde göra en ihopvikbar swtich2, för oss som föredrar en mer portabel handhållen upplevelse än en stor bred tablett å hålla i.
Det är det jag väntar på iaf, men lär la inte få nått sånt denna gång heller.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Konsolgrävare

En månad kvar! 🥳

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Där kom den! Switch 2-gränsen nollad och när jag loggade in gick det att beställa igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Där kom den! Switch 2-gränsen nollad och när jag loggade in gick det att beställa igen.

Fick du svar från supporten att gränsen var nollad alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Fick du svar från supporten att gränsen var nollad alltså?

Precis, de meddelade att gränsen var återställd, att jag skulle logga ut, rensa cache och logga in igen för att lägga ny beställning. Jag loggade bara in så funkade det att beställa direkt. Tyska Nintendosidan den här gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Precis, de meddelade att gränsen var återställd, att jag skulle logga ut, rensa cache och logga in igen för att lägga ny beställning. Jag loggade bara in så funkade det att beställa direkt. Tyska Nintendosidan den här gången.

Ok, jag har inte hört något än men det är väl troligtvis bara att ha lite tålamod då.

Permalänk
Medlem

Ni som bokat om, stod det nåt om estimerad leveransdatum? Lite drygt att boka om och i princip tappa en månad i kön om de nu inte har enheter till alla förbokningar :/

Som sidenote, vet någon om nätdelen stöder 100-240v? Dvs man klarar sig med UK->EU adapter?

Permalänk
Medlem

Supporten jobbar visst sent för jag fick precis bekräftelse på att de återställt min ordergräns, så nu har jag i alla fall en ny förbokning. Det verkar som att det går att beställa med EU-plug även från den irländska sidan nu, men jag tog den tyska för säkerhets skull.

Skrivet av Zeroastic:

Ni som bokat om, stod det nåt om estimerad leveransdatum? Lite drygt att boka om och i princip tappa en månad i kön om de nu inte har enheter till alla förbokningar :/

Nope, inget leveransdatum vad jag har sett. Jag funderade ett tag på att bara strunta i att boka om p.g.a. det, men jag har egentligen ingen brådska och det är skönt att slippa adapter.

Skrivet av Zeroastic:

Som sidenote, vet någon om nätdelen stöder 100-240v? Dvs man klarar sig med UK->EU adapter?

UK har 230V precis som vi, så en enkel adapter ska fungera.