Rösta fram t-shirt till communityt!

Vad har CDON blivit för tragisk misär?

Permalänk
Kontot avslutas

Vad har CDON blivit för tragisk misär?

Vilken tragisk misär CDON har blivit. Amazon Light, med skillnaden att Amazon faktiskt fungerar att handla på.

Hur svårt ska det vara att få fram spårningsnummer? Tydligen jättesvårt.

1. Det visas inget spårningsnummer i denna genuint korkade API från "ingrid". Det visas PostNord på kartan, så uppebarligen finns ett spårningsnummer, men det är inget som visas för användaren (ingen info på mail heller).

2. Då kontakter man kundtjänst! Eller...? Klickar igenom alla flikar som finns, finns ingen kontaktinfo. Ingen chat, ingen möjlighet att maila, inget tel.nr. Man kan bara "registrera äranden" enligt förvalda alternativ. De flesta knappar leder bara till startsidan, "Fortsätt handla". Well, guess what! Jag har inte tid att vänta på ett ärande utan behöver veta spårningsnumret så jag kan hämta ut ett paket. But oh no, that's just too fucking simple to help with!

3. Men. Vi testar ändå att registrera ärande. Guess what happens? Ingenting. Oändlig loop. Adblocker disabled & inga script som blockeras. Det är websidan som är trasig. Försökte ta screenhot men det blinkar förbi för snabbt. Shit is broken.

Till slut lyckas jag äntligen hitta ett formulär som faktiskt går att fylla i utan att vara specifikt relaterat till ett väldigt specifikt scenario. Yay! Jippie! Oh, but wait...

Oh no! Vilken chock, de disclaimar att de kommer svara långsamt!

Fuck you, CDON. Ett tomt skal till ett namn som ekar tomt bland alla andra mediokra näthandlare som lever på gamla meriter men egentligen borde gå i konkurs.

Fun fact! Jag har beställt toapapper. Så det är skitsamma. Men skit ska ha skit, även om det gäller skitpapper.

Permalänk
Medlem

Kontorslagret som är säljaren kanske inte tillhandahåller kollinummer till cdons system?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Det här är CDON sedan flera år tillbaka..

Permalänk

Handlat en gång på CDON senaste tiden - och aldrig mer, om man säger så.

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti (+150/+800) // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

Har undvikt CDON som pesten efter det blev "marknadsplats".

De är ju sämre än Amazon Marketplace...

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk

Cdon är inte längre en webbutik. De är en marknadsplats där olika säljare kan sälja sitt shit.

Cdon själva säljer nästan inget alls utan allt är från 3e part och sedan de gick pver till detta system skumraskens högkvarter där cdon inte lyfter ett finger om man blir lirad och bara hänvisar till 3e part säljaren.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

CDON borde bara lägga ner helt.
Det är ett totalt haveri. Dom gick över till att bara vara en förmedlingssida för andra som vill sälja.
Bara scammers o skit där.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

CDON har varit en marknadsplats istället för en återförsäljare, sedan en väldigt lång tid tillbaka och då blir det tyvärr så här.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Ingen normal människa har väl handlat på CDON på snart 10 år.. Förstår inte hur dom kan finnas kvar.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 9070 XT
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Har undvikt CDON som pesten efter det blev "marknadsplats".

De är ju sämre än Amazon Marketplace...

^ what he said.

Kollade precis på en analog personvåg jag tänkte beställa därifrån men eftersom den inte såldes av cdon själva så kollade jag på andra butiker

Permalänk
Medlem

Strax efter stenåldern så var CDON en ganska bra sida att handla ifrån.
Sedan blev dom under 2-3års tid märkbart sämre o sämre och tappade därför en massa kunder och dom gjorde om sig själva till en marknadspsplats istället.
Det var för ca 10 år sedan och dom har hållit samma kvalitet sedan dess, dvs extremt ruttna och det är väldigt snällt sagt!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Oj det var längesen man slutade bry sig om cdon.... dom har helt tappat sin grej

Förvånad mer att dom ens finns kvar idag.

Permalänk
Medlem

Aldrig mer cdon, tog 8 veckor att ens få hjälp med ett köp där säljaren scammade.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Är förvånad att dom ens finns kvar. Borde inte få finnas på prisjakt.

Permalänk
Medlem

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/B09pA0/cecilia-34-kopte-...

Förstanyhet på aftonbladet. Det verkar som att scammandet får lite mer spridning nu än bara hos oss som florerar på sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/B09pA0/cecilia-34-kopte-...

Förstanyhet på aftonbladet. Det verkar som att scammandet får lite mer spridning nu än bara hos oss som florerar på sweclockers

Ja det kan man hoppas, men artikeln känns lite skum.

Det påstås att hon förlorade bilderna, men jag kan inte förstå hur? Det står att hon lät överföringen stå och tugga över natten, men då borde väl bilderna fortfarande ligga kvar på mobilen, eller?

Sedan är det också lite anmärkningsvärt att man inte reagerade på att det står 1TB på en hårddisk som ska vara 4TB. Burkar inte folk inspektera produkter de får, innan de börjar använda dem?

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det påstås att hon förlorade bilderna, men jag kan inte förstå hur? Det står att hon lät överföringen stå och tugga över natten, men då borde väl bilderna fortfarande ligga kvar på mobilen, eller?

Ja, jag tyckte också det lät konstigt.
Hon kanske körde en flytta/"klipp ut+klistra in" istället för kopiera?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alexraptor:

Ja det kan man hoppas, men artikeln känns lite skum.

Sedan är det också lite anmärkningsvärt att man inte reagerade på att det står 1TB på en hårddisk som ska vara 4TB. Burkar inte folk inspektera produkter de får, innan de börjar använda dem?

Första bilden verkar vara nån radom hårddisk som ej har med artikeln att göra.

Även bildtexten är fel "Hårddisken såldes som 2 terabyte...." Aftonbladet levererar som vanligt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ja, när dom bestämde sig för att vara en Amazon wannabe (fast mycket sämre) så blev både deras sida och innehåll till största del helt värdelös. Dom brukade alltså ha en bra hemsida som var bra att navigera på och dom brukade sälja allt själva och faktiskt ha en hel del bra kampanjer. Men det är ett minne blott. Jäkligt synd också att dom köpte upp discshop och lade ner den. Saknar verkligen den sidan som alternativ när man jagar film (och serier) på skiva.

Som jag ser det så har dom inget existensberättigande i dagsläget. Jag menar, varför skulle jag t.ex. vilja köpa en film som dom säljer åt t.ex. Ginza, fast dyrare än hos Ginza? Då väljer man väl att gå direkt till Ginza. Eller ännu värre, en begagnad film till extremt överpris.

Nä, antingen så gör man om och gör rätt eller så lägger man ner verksamheten, tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warp64:

Ja, jag tyckte också det lät konstigt.
Hon kanske körde en flytta/"klipp ut+klistra in" istället för kopiera?

Ja men bilderna på hennes källa dvs telefon borde inte påverkats ? Verkar ju jättekonstigt.

Permalänk
Medlem

CDOn har blivit en kopia av Amazon med allt som det medför med dålig kundservice, stort utbud från massvis olika leverantörer och en riktig dålig "nätbutik", har helt slutat handla från CDON.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

CDON och Fyndiq är lika usla kålsupare när det kommer till sånt här och vägrar ta på sig ansvar när man gjort missen att handla från deras hemsida och får problem med sitt köp.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

CDOn har blivit en kopia av Amazon med allt som det medför med dålig kundservice, stort utbud från massvis olika leverantörer och en riktig dålig "nätbutik", har helt slutat handla från CDON.

den DÅLIG kopia av amazon, isåfall..

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

den DÅLIG kopia av amazon, isåfall..

Temu-versionen av Amazon.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.