Här är Samsung Galaxy S25 Edge – släpps den 30 maj

Permalänk
Medlem

Spontant är en telefon på 200g ungefär dubbelt så tung som en på 150g. Så, bra med rimlig vikt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

haha den tiden är nog länge förbi xD

Ja snart är det 8 tums som gäller. Nu när man blivit lite äldre vill man mest ha en smidig enkel telefon som gör det den ska utan krångel.
Telefoner över 6 tum är inte direkt smidiga eller lätt hanterliga för folk med mindre händer som jag för att inte tala om små tjej händer.
Få se om det släpps någon kompakt modell framöver av någon tillverkare, gör inget om den är lite tjockare.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Laddkontakter samlar gärna fick-ludd. Superenkelt att göra rent med en tandpetare som man ev får fila till lite och laddproblemen är borta! Just tandpetare för de är av mjuk oledande material som inte repar eller kortsluter.

Annars så är den här fånen för stor. Vill ha en i typ 6.2"-storlek, så den går ner i byxfickan.
Gamla S10 som sonen fått ärva, men går på sista versen pga brist på uppdateringar var ganska perfekt på detta. Den hade iofs rundad skärm vilket kanske inte alla gillar, men man vänjer sig. Men den kändes riktigt tunn och smidig. Saknar den stort i jämförelse med min S23 jag har idag som är klumpig som ett strykjärn. Dock var den utan skal hal som en ål, men med ett snyggt skal som också skyddade den utomordentligt väl så blev den greppvänlig och ja, helt perfekt. Bästa telefonen jag haft.

Det är ett bra tips, för något år sedan kom jag på att ladda ingången behövde rensas från ludd efter att jag kämpat med laddning länge. Det här jag inte behövt med tidigare mobiler, men med min Huawei P30 pro behövs det nästan varje år. Jag kanske har andra byxor numera. Men problemet sen ca ett år tillbaka är att kontakten man stoppar i inte sitter fast. Den lossnar av sig själv och sitter bara kvar om jag lägger någon liten tyngd på sladden en bit ifrån, och telefonen mot något så den inte rör sig.
annars är storleken på bredd och höjd nästan identisk med denna och Samsungs telefon här i nyheten. För mig passar den storleken fint

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Saknar lättare telefoner. Max 150g.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Känns rätt ointressant. Mellanklasslurarna är fullt tillräckliga för mina behov och jag kan lägga pengarna på något roligare.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Jag gillar idén, men det faller i alla fall inte mig i smaken.

Jag har kört Ericsson/Sony Ericsson/Sony från T10 till Xperia 1 IV.
Bytte förra året till S24 Ultra och är inte helt överens med Samsung.

Jag vill ha en mellanklasstelefon med high-end kamera. Jag reser mycket och fotar därför en hel del på mina resor. Slipper då gärna bära på en kamera på de långa dagarna med turistandet.

Det enda önskemålet går inte att uppfylla. Ska man ha bästa kameran måste man upp till flaggskeppen, vilket känns onödigt dyrt.

Ge mig en mellanklasstelefon, micro-SD-slot, topp of the line-kamera, mellanstorlek, 120hz oled, fysisk kameraknapp och bra batteritid. Då får ni mina pengar.

Sony har varit bra där och återgår nog dit när jag byter nästa gång.

Permalänk
Medlem

Varför detta onödiga(?) jagande på tunnheten. Allt blir eventuellt dyrare kr/performance och batterikapaciteten dyker absolut. När folk ändå måste köpa skal/fodral för att skydda dom iaf.

Ergonomin med dagens telefoner är ju heller knappast bra.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Den är alltså dyrare än ultran...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Lägger hellre 2.5-3k på en nalle var fjärde år och resten av pengarna på en solresa med familjen men kul för de som har råd

Jag har med börjat tänka så. För mig är gränsen ca 5 000 kr. Sitter på en Pixel 7 med 256 GB, som jag gav 4 700 kr för med den gamla mobilen i inbyte. Grabben fick nyss en OnePlus Nord 4. Galet prisvärd telefon. Jag har slutat sucka efter värstingtelefonerna. Jag bryr mig helt enkelt inte längre. Man kan få en hel semester för vad en värstingtelefon kostar. Jag lägger mig inte heller i, vad folk lägger pengar på, eller om de köper Apple eller Android. Gör vad ni vill.

Visa signatur

Intel Core i7-14700K // MSI GeForce RTX 4070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Lägger hellre 2.5-3k på en nalle var fjärde år och resten av pengarna på en solresa med familjen men kul för de som har råd

Jag har råd, och har fasen ägt de flesta flaggskepp genom åren (lite utav en hobby). Men har nu landat med en billig budget telefon för 4000 som jag är mer nöjd med än någonsin ironiskt nog 😂😂

Åt skogen med telefoner över 6000kr skulle jag säga. Om man inte har några särskilda behov såklart. Ibland får man ju en riktigt bra deal med abonnemang, men det är en annan femma!

Tycker också solresa låter bättre 💪👏

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

Fan bryr sej hur tunn den är då den ändå är för bred och lång för att rymmas bra i byxfickan. Saknar telefoner man kunde bära med sig i normala kläder...

Därför jag lär få hänga kvar på iPhone 13 Mini tills Nothing eller nån annan gör en liten telefon. Tycker de ”mindre” på 6,2” eller vad de brukar ligga runt är onödigt stora (för mig) men tydligen är vi så pass mycket av en minoritet att det inte är lönsamt att göra små telefoner.

Permalänk
Medlem

Var det inte en iPhone som alla klagade på för att den böjdes i fickan för den var för tunn.

Kommer denna klara det bättre?

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Nej, jag är riktigt trött på dyra telefoner. Vad har dom för produktionskostnad egentligen? 10kr?

Skulle haft en pensionärs telefon där BankID och sådant funkar, passkey och dylikt. Resten kan dra åt helvete.

Visa signatur

En god och ädel man bör avhålla sig från varje som helst kontakt med arbetslivet.

Permalänk
Skrivet av walkir:

Antar att Samsung bara vill hinna före iPhone 17 Air?

https://images.macrumors.com/t/IV0ictJdUrXRA1eK9t60e7HGWd8=/1600x0/article-new/2025/01/iPhone-16-Pro-vs-iPhone-17-Air-Feature.jpg

https://www.macrumors.com/roundup/iphone-17-air/

Det kommer troligtvis även finnas skal med inbyggt batteri till iPhone 17 Air för att den ska överleva en hel dag:

https://www.macrumors.com/2025/05/03/iphone-17-air-battery-ca...

Synd att Apple inte vet hur man mäter. Man mäter alltid där den är som tjockast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddr:

Eller hur? När kommer telefoner som är tjockare, passar handen, har inte objektiv som sticker ut och har en veckas batteritid?

Yes, please. 🙂‍↕️

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

Fan bryr sej hur tunn den är då den ändå är för bred och lång för att rymmas bra i byxfickan. Saknar telefoner man kunde bära med sig i normala kläder...

Köp kostymbyxor kan du få ner surfplattan också..