Här är Samsung Galaxy S25 Edge – släpps den 30 maj

Permalänk
Melding Plague

Här är Samsung Galaxy S25 Edge – släpps den 30 maj

Tunn i både form och funktioner – till samma pris som S25 Plus.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

S25 Edge slimmar även din plånbok!

Permalänk
Medlem

Fan bryr sej hur tunn den är då den ändå är för bred och lång för att rymmas bra i byxfickan. Saknar telefoner man kunde bära med sig i normala kläder...

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Det här är en telefon jag är riktigt sugen på!
Jag har haft en Huawei P30 pro nu i närmare 6 år och den börjar ha gjort sitt. En spricka i skärmen hit och en strulande laddkontakt dit. Jag testade med skal efter att jag tappade den och fick sprickan, men jag tycker verkligen inte om tjockleken då. Så en slimmad telefon som ändå har stor skärm skulle sitta fint. Sen är den lätt vilket jag föredrar, och att den har lite sämre batteritid är ingen fara då jag i stort sett aldrig använder upp hela batteriet under en och samma dag.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Blir nog denna för mig. https://www.sony.se/smartphones/products/xperia-1m7 jämfört med Samsung s25

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Edge, var det verkligen så passande, tänker på Galaxy S6 som fanns som med och utan Edge men då en helt annan feature.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Vem vill ha telefon med mindre batteri?

Supernöjd med min Xperia 1 VI, blir ingen VII för liten skillnad

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Kör Samsungtelefon idag men vet inte hur det blir framöver, Oppo Find X8 Ultra ser överlägset bättre ut än allt Samsung har att erbjuda men den säljs bara i Kina så vill man ha får man importera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av walkir:

S25 Edge slimmar även din plånbok!

14000 kr för högt pris på 512 GB modellen

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Eller hur? När kommer telefoner som är tjockare, passar handen, har inte objektiv som sticker ut och har en veckas batteritid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddr:

Eller hur? När kommer telefoner som är tjockare, passar handen, har inte objektiv som sticker ut och har en veckas batteritid?

Antar att Samsung bara vill hinna före iPhone 17 Air?

https://www.macrumors.com/roundup/iphone-17-air/

Det kommer troligtvis även finnas skal med inbyggt batteri till iPhone 17 Air för att den ska överleva en hel dag:

https://www.macrumors.com/2025/05/03/iphone-17-air-battery-ca...

Permalänk
Medlem

Och offra batteri tid?
Aldrig!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av walkir:

Antar att Samsung bara vill hinna före iPhone 17 Air?

https://images.macrumors.com/t/IV0ictJdUrXRA1eK9t60e7HGWd8=/1600x0/article-new/2025/01/iPhone-16-Pro-vs-iPhone-17-Air-Feature.jpg

https://www.macrumors.com/roundup/iphone-17-air/

Det kommer troligtvis även finnas skal med inbyggt batteri till iPhone 17 Air för att den ska överleva en hel dag:

https://www.macrumors.com/2025/05/03/iphone-17-air-battery-ca...

Jisses, det vore något! en iPhone med skal, som är lika tjock som en utan. Jag är så innerligt trött på för stora telefoner. En vacker dag kanske jag får tillbaka iPhone Mini också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Jisses, det vore något! en iPhone med skal, som är lika tjock som en utan. Jag är så innerligt trött på för stora telefoner. En vacker dag kanske jag får tillbaka iPhone Mini också.

iPhone 12 mini var nära nog helt perfekt enligt mig. Min pappa på 80+ har kvar sin fortfarande.

Permalänk
Medlem

Tyckte ryktet med 17 Air lät ganska dumt men nu när jag fick se S25 Edge (blev riktigt baitad först) in action så blev jag mer nyfiken. Föredrar lättare telefoner och har alltid tyckt min nuvarande 13 Pro är för tung. Att den är extra tunn är väl en bonus men att vikten minskar ser jag som största fördelen. Nu kan jag också köpa icke-Pro modellerna då hela lineupen sägs få 120Hz. Blir dock inget byte i år, kör vidare på 13 Pro tills iOS uppdateringarna slutar.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Nej tack, för dåligt med batteritid, kan däremot tänka mig något tjockare telefon 9-10 mm för mer batterikapacitet...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Slamsug fortsätter med sina minibatterier. Är så glad sedan jag skickade min S22 åt skogen.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 5800X3D GPU AMD Powercolor 9070XT Reaper RAM Corsair Vengeance 2x16gb 3200 MHz MB MSI B450 TOMAHAWK MAX

Permalänk
Medlem

Sitter med en iPhone 12 Mini. Enligt mig, den ultimata telefonen storleksmässigt och viktmässigt. Batteriet är ingen höjdare (2227mAh), men personligen inga problem för mig då jag alltid befinner mig i närheten av laddare. Skärmstorlek på 5,42 tum, så bra det kan bli.

Testade en Pixel 9 Pro, men fy fan vad tung den var. Obekväm att handskas med om jag ska vara ärlig, så jag hoppade tillbaka till 12 Mini.

Är extremt nyfiken på S25 Edge och kommande iPhone 17 Air. Det som jag nu såg är att storleken på Edge är återigen för stor. 6,7 tum? Aldrig i livet. Sedan rykten på att Air kommer vara på 6,6 tum. Bara besvikelse.

Drömmen hade varit en återupplivade av Mini varianter (12/13 Mini), men det skeppet har seglat har jag förstått. Nästa steg hade varit ~6 tum. Den storleken hade jag överlevt med. Men nästan 7 tum? Glöm och dröm

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av FlyingFinn:

Fan bryr sej hur tunn den är då den ändå är för bred och lång för att rymmas bra i byxfickan. Saknar telefoner man kunde bära med sig i normala kläder...

Min S24 Ultra går ned i mina byxfickor, vad har du för storlek på dem egentligen

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av walkir:

iPhone 12 mini var nära nog helt perfekt enligt mig. Min pappa på 80+ har kvar sin fortfarande.

Skrivet av Sjoooberg:

Drömmen hade varit en återupplivade av Mini varianter (12/13 Mini), men det skeppet har seglat har jag förstått. Nästa steg hade varit ~6 tum. Den storleken hade jag överlevt med. Men nästan 7 tum? Glöm och dröm

iPhone 17 Mini, helt utan bezels och med en formfaktor som gör att tummen kan nå från ena sidan skärmen, diagonalt över till den andra. Håll drömmen vid liv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddr:

Nokia 225 passar nog in i dina krav exklusive tjockare.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Sitter på en Xperia 5 III just nu, så 1 VII känns ändå utmärkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

Vanliga S25 är mindre. Sen har du Flip som tar väldigt lite plats när den viks ihop. Finns hyfsad med mindre mobiler även om de inte är så små som IPhone Mini var.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Lägger hellre 2.5-3k på en nalle var fjärde år och resten av pengarna på en solresa med familjen men kul för de som har råd

Permalänk

Ni som klagar på dåligt batteritid, det finns bärbara dieselaggregat med USB utgång att köpa.
Det viktigaste är att själva enheten man har är kompakt, att man får bära med sig en massa saker så räknas ej dessa.

Skämt åsido, det är en mobil för vissa personer. jag själv skulle kunna tänka mig en sådan tunn med solid startbatteri.

Det är ändå intressant att se att utvecklingen märkbart fortsätter att gå framåt. Jag tycker mobiler jämför emot mycket annat går snabbt. Jämför året och fjollårets tv, båda har 100m ethernet, slö medeiaspelare, säkerligen bara 16GB minne.

Permalänk
Rekordmedlem

Varför göra nått med mindre batteri när dagens modeller redan har för liten batterikapacitet ?
Och varför tunnare, bygg den i ställe tåligare så man vågar använda den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ge mig en telefon mindre än 5" så får ni mina pengar, Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

iPhone 17 Mini, helt utan bezels och med en formfaktor som gör att tummen kan nå från ena sidan skärmen, diagonalt över till den andra. Håll drömmen vid liv!

Allt jag kräver är en ny Mini innan Apple officiellt slutar stödja 13 Mini 100% bästa telefonen jag någonsin ägt. Den dagen BankID slutar fungera så är domedagen kommen, då blir det tyvärr ett byte..

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

...och en strulande laddkontakt dit.

Laddkontakter samlar gärna fick-ludd. Superenkelt att göra rent med en tandpetare som man ev får fila till lite och laddproblemen är borta! Just tandpetare för de är av mjuk oledande material som inte repar eller kortsluter.

Annars så är den här fånen för stor. Vill ha en i typ 6.1"-storlek, så den går ner i byxfickan.
Gamla S10 som sonen fått ärva, men går på sista versen pga brist på uppdateringar var ganska perfekt på detta (5.8"). Den hade iofs rundad skärm vilket kanske inte alla gillar, men man vänjer sig. Men den kändes riktigt tunn och smidig. Saknar den stort i jämförelse med min S23 jag har idag som är klumpig som ett strykjärn. Dock var den utan skal hal som en ål, men med ett snyggt skal som också skyddade den utomordentligt väl så blev den greppvänlig och ja, helt perfekt. Bästa telefonen jag haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av junk5:

Ge mig en telefon mindre än 5" så får ni mina pengar, Samsung.

haha den tiden är nog länge förbi xD