Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Super Mario Odyssey och Bros. Wonder om du gillar Mario. Även Super Mario 3D World + Bowsers Fury. Metroid Dread kanske kan vara något också?

Tack för tipsen ska kolla in dom

Permalänk
Skrivet av Entash:

Inte omöjligt. Men har du en kapabel dator kommer nog upplevelsen vara väldigt mycket bättre. Kolla hur spelet ser ut på Series S och tänk att det ändå är en mer kapabel konsol (900p 30 fps). Om de inte lyckas optimera bättre när de gör Switch 2 versionen skulle jag nog inte rekommendera över PC. Men om du känner att du vill ha det portabelt är det ju också en aspekt.

Musiken och grafiken är underbar på ps5 pro i clair obscur expedition 33 med ett dolby atmos system. Bara för musiken hade jag aldrig kört det på ett system som inte har bra ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Gött, skulle egentligen inte köpt den alls men för det tyska priset tyckte jag det va ok. Hoppas bara den inte suger på stor oled tv. Ps5 pro tycker jag är mycket bättre men kan vara gött med lite mario, zelda mm. Tips? Har som sagt inte haft switch 1 så tänkte köpa dom bästa spelen från switch 1, såg att 2 zelda spel gjorts om till switch 2. Vad ska jag mer köpa från switch 1? Vilket är dom 2-3 bästa plattformspelen? Något liknande dom gamla mario eller super mario till nintendo 64 fast moderna

Samma här Svenska priserna gjorde att hypen dog lite, men Amazon ES/FR/DE och Nintendo Store hade bättre priser som gjorde att jag faktiskt la en förbokning.

De 5 Zelda-spelen är väl självklara att kolla in, men det hade du nog redan gjort. Personligen skulle jag titta på Zelda: Breath of the Wild (kolla om det går att hitta begagnat för ok peng så kostar Switch 2-patchen 10 EUR om du vill ha lite mer fräs, annars funkar det utan patch också) och Echoes of Wisdom före de andra.

Xenoblade-serien har 4 spel som tar ca 100 h styck, om du gillar JRPG.
Astral Chain från Platinum games som också gjort Nier-spelen.
Metroid Prime remaster som uppvärmning inför Metroid Prime 4.

Permalänk
Medlem

Har nu avbokat min bokning av Switch 2, avvaktar förmodligen åtminstone till dess att Xenoblade-serien får Switch 2 uppgraderingar (inte sett någon info om att sådana kan tänkas dyka upp inom en snar framtid) då inga av de hittills utannonserade spelen tilltalar mig speciellt mycket efter att ha tittat lite närmare på dem.

Permalänk

Går det att köpa spel till switch 1 tex zelda från svensk sida sen köpa digital uppgraderingskod från tyska nintendo? Eller går det bara att applicera digital uppgraderingskod på tyska utgåvan? Ser att det fanns olika versioner av spel tex uk, nordisk osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Går det att köpa spel till switch 1 tex zelda från svensk sida sen köpa digital uppgraderingskod från tyska nintendo? Eller går det bara att applicera digital uppgraderingskod på tyska utgåvan? Ser att det fanns olika versioner av spel tex uk, nordisk osv

Europa har samma shop så spelen är samma, men ditt konto i shoppen är låst till en region. Så du köpa koder från utlandet och aktivera. Tror min Xenoblade Chronicles 2/3 DLC kod var från Polen.

När det kommer till Zelda Switch 2 Edition upgrade är det ju ingen skillnad. 10€ = 109:- och kostar 109:- för oss (gratis om du går med i en Switch familj här på Sweclockers för 80-90:-/år).

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Alla fysiska Switch-spel har hittills varit regionsfria, medan DLC:erna är låsta till respektive region.

Jag har exempelvis Zelda BoTW i Japansk-utgåva med DLC:er från EU. Hoppas på att kunna uppgradera min Japanska-version även till Switch 2.

I min Switch 1 går det inte att se skillnad på utgåvorna, där jag alltid kört svensk eShop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Använd digitala butiken eshop istället och ställ in på sverige så kommer allt garanterat funka med svenska spel.

Finns ingen anledning att köpa digitala spel/uppgraderingar på nintendos vanliga butik som även säljer fysiska saker.

Men det kommer funka med tysk version också om du nu vill det.

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Använd digitala butiken eshop istället och ställ in på sverige så kommer allt garanterat funka med svenska spel.

Finns ingen anledning att köpa digitala spel/uppgraderingar på nintendos vanliga butik som även säljer fysiska saker.

Men det kommer funka med tysk version också om du nu vill det.

Billigast va att köpa zelda till switch 1 sen köpa uppgrade till switch 2 på tyska nintendo va jag kunde se. Skiljer flera hundra om man köper båda zelda

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Billigast va att köpa zelda till switch 1 sen köpa uppgrade till switch 2 på tyska nintendo va jag kunde se. Skiljer flera hundra om man köper båda zelda

Man kan köpa upgrade direkt via svenska eShop för 109 kr, samma som tyska butikens 10 euro. Men ja, försök få tag i Switch 1 versionen billigast möjligt så sparar man en del.

Permalänk
Medlem

Frågan kan ha ställts här tidigare, men kollar igen. Hur funkar det med garantier/reparationer om man som jag beställt en Switch 2 från officiella tyska My Nintendo Store? Om något skulle strula, kan man ändå lämna in till Bergsala för kostnadsfria byten/reparationer/garantiärenden av sånt som Nintendo tar på sig? Tänker att man ändå köpt enheten av Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smoggie:

Frågan kan ha ställts här tidigare, men kollar igen. Hur funkar det med garantier/reparationer om man som jag beställt en Switch 2 från officiella tyska My Nintendo Store? Om något skulle strula, kan man ändå lämna in till Bergsala för kostnadsfria byten/reparationer/garantiärenden av sånt som Nintendo tar på sig? Tänker att man ändå köpt enheten av Nintendo.

Jag hade problem med min 'tyska' OLED. Bergsala ville inte ta emot den kostnadsfritt då kvittot visade amazon.de, däremot hade jag valet att betala deras felsökningstaxa och därefter få offert vad reperationen skulle kosta. (handlade om en joy-con där ena stickan hade metalliskt oljud)

Permalänk
Medlem
Skrivet av smoggie:

Du vänder dig mot Nintendo of Europe. Blir någon dag extra då det skickas till utlandet för service.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fitnessg33k:

Vad försökte du beställa? Jag fick samma meddelande när jag försökte med Mario Kart bundlen och väskan. Råkade dock beställa ändå så vet inte vad som händer.

Försökte beställa Mario Kart bundlen bara och fick detta när jag klickat hela vägen till betalning så min beställning gick inte igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

UK och Irland drar jag mig helst ifrån pga Brexit, möjlig foliehatt, spanien fungerade dock fortfarande att beställa ifrån

Fick du igenom en beställning hos Spanska nintendo? Jag försökte i fredags både från Irland och Tyskland men lät som att mario kart bundeln jag ville ha inte fanns kvar i lager.

Ser ut som jag får lägga 2k extra för att köpa från Sverige =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenta:

Fick du igenom en beställning hos Spanska nintendo? Jag försökte i fredags både från Irland och Tyskland men lät som att mario kart bundeln jag ville ha inte fanns kvar i lager.

Ser ut som jag får lägga 2k extra för att köpa från Sverige =/

Eller så köper du via franska Amazon.
Bundle går att beställa nu
https://www.amazon.fr/Nintendo-Switch-Mario-Kart-World/dp/B0F...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Inte dragit några pengar ännu. Men står på sidan.

In respect of pre-order for physical products:

When placing a pre-order for physical products a binding purchase contract is concluded once we charge your selected payment method. This will be 7 to 14 days before the product release

Skulle tro att de börjar med det nästa måndag isåfall, då har lönen kommit. Tyskarna verkar också ha 25e som lönedag.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Eller så köper du via franska Amazon.
Bundle går att beställa nu
https://www.amazon.fr/Nintendo-Switch-Mario-Kart-World/dp/B0F...

Funderat på de också men har så extremt dåligt erfarenhet utav amazon och deras leveranser så vågar inte göra det, hade säkert inte vart något problem men orkar inte om det nu skulle vara något problem.

Permalänk

Avbokade alla mina ordrar från svenska butiker, vägrar betala 1500kr mer, tänker köpa pro controllern för mellanskillnaden istället. Så nu har jag bara min beställning från franska Amazon och det är helt okej att den kommer veckan efter release.

Vad är ni taggade på att spela på NS2?

Mina:
Donkey Kong Bananza
Mario Kart World
Metroid Prime 4
Zelda TOTK (Ej spelat klart denna än, bra tillfälle nu när upplösning/fps blir bättre!)
Hyrule Warriors: Age of Imprisonment
Split Fiction
Hades 2
Final Fantasy 7 Remake + Rebirth
Elden Ring
The Duskbloods
Hollow Knight: Silksong

Vet någon hur vi gör med savedata? Kan man använda savedata på cloud för att föra över till NS2?

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför man inte kan beställa dockan löst på EU-Nintendo, men man kan det i USA. De borde ha den där också.

Permalänk
Skrivet av kenta:

Försökte beställa Mario Kart bundlen bara och fick detta när jag klickat hela vägen till betalning så min beställning gick inte igenom.

Jag fattar! Jag fick upp ngt liknande men lyckades ändå på något sätt få en bekräftelse att beställningen är lagd. Högst oklart när den kommer skickas dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Avbokade alla mina ordrar från svenska butiker, vägrar betala 1500kr mer, tänker köpa pro controllern för mellanskillnaden istället. Så nu har jag bara min beställning från franska Amazon och det är helt okej att den kommer veckan efter release.

Mina:
Donkey Kong Bananza
Mario Kart World
Metroid Prime 4
Zelda TOTK (Ej spelat klart denna än, bra tillfälle nu när upplösning/fps blir bättre!)
Split Fiction
Hades 2
Elden Ring
The Duskbloods

Vet någon hur vi gör med savedata? Kan man använda savedata på cloud för att föra över till NS2?

Jag har iskallt antagit att sparfiler i molnet hos Nintendo kan synkas ner till Switch 2 Breath of the Wild hade jag tänkt spela om med Switch 2-patchen, så där gör det inget om det inte synkas. Men Xenoblade-spelen vill jag gärna ha kvar sparfilerna till.

Spelmässigt är jag nyfiken på nya Mario Kart, Metroid och Donkey Kong. Och under tiden jag spelar de spelen så hoppas jag på nyheter kring Switch 2-patchar till Xenoblade-spelen och om Clair Obscur: Expedition 33 portas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fitnessg33k:

Jag fattar! Jag fick upp ngt liknande men lyckades ändå på något sätt få en bekräftelse att beställningen är lagd. Högst oklart när den kommer skickas dock.

Okej får kanske göra ett försök senare i veckan igen, gör inte mig något om jag får switchen någon vecka senare om man sparar in en ansenlig summa

Edit: lyckades köpa från nintendo Tyskland nu när jag tog utan MarioKart bundle så blev avbokning från Sverige

Permalänk
Skrivet av Vegeta1990:

Mina:
Donkey Kong Bananza
Mario Kart World
Metroid Prime 4
Split Fiction
Hades 2
Elden Ring
The Duskbloods

För egen del är det bara dom bästa mario spelen+luigi till switch 1, båda zelda som jag aldrig spelat samt nya mario car+donkey kong och donkey kong tropical freeze, nya meteroid som kommer. Inte hittat något mer jag är intresserad av. Spel som kräver mycket kör jag på PC eller ps5 pro om den orkar med dom, ps5 pro är tyvärr mycke långsammare än bra PC

Permalänk
Medlem

Nintendos butik drog just pengarna från min bank för Gamecube-kontrollen.

Ännu inte dragits något för konsolen.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Raet:

Nintendos butik drog just pengarna från min bank för Gamecube-kontrollen.

Ännu inte dragits något för konsolen.

Samma här!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Vegeta1990:

Mina:
Donkey Kong Bananza
Mario Kart World
Metroid Prime 4
Split Fiction
Hades 2
Elden Ring
The Duskbloods

Riktigt taggad på bättre flyt/grafik på dessa spel:

• The Legend of Zelda: Breath of the Wild

• The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

• The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

• The Legend of Zelda: Link's Awakening

• New Super Mario Bros. U Deluxe

• Super Mario 3D World + Bowser's Fury

Sen blir det nog ett köp av Bravely Default Flying Fairy HD Remaster.

Självklart kommer man spela en massa Mario Kart World!

Ser fram emot Donkey Kong Bananza och Metroid Prime 4: Beyond 🤩

Riktigt nära release nu!!!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenta:

Skulle lägga beställning från Nintendo tyskland men fick error, provade på Nintendo Irland men samma error. Jag tolkar det som att de är slut i lager, någon annan som vart med om det?

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Försökte lägga en beställning nu imorse från Tyska nintendo men får fortfarande samma error, ser ut som jag är fast hos svenska handlare (vill inte köpa från amazon) =/

Permalänk
Skrivet av doomas:

Jag har iskallt antagit att sparfiler i molnet hos Nintendo kan synkas ner till Switch 2 Breath of the Wild hade jag tänkt spela om med Switch 2-patchen, så där gör det inget om det inte synkas. Men Xenoblade-spelen vill jag gärna ha kvar sparfilerna till.

Spelmässigt är jag nyfiken på nya Mario Kart, Metroid och Donkey Kong. Och under tiden jag spelar de spelen så hoppas jag på nyheter kring Switch 2-patchar till Xenoblade-spelen och om Clair Obscur: Expedition 33 portas.

Jag hoppas du har rätt med sparfiler i molnet, vore väldigt dumt om dom inte kan göra det lol. Vissa spel vill jag inte börja om, utan skönare att bara hoppa rakt in i.

Kul att höra om vilka spel du är sugen på!

Permalänk
Skrivet av alebaler87:

För egen del är det bara dom bästa mario spelen+luigi till switch 1, båda zelda som jag aldrig spelat samt nya mario car+donkey kong och donkey kong tropical freeze, nya meteroid som kommer. Inte hittat något mer jag är intresserad av. Spel som kräver mycket kör jag på PC eller ps5 pro om den orkar med dom, ps5 pro är tyvärr mycke långsammare än bra PC

Bra val av spel!
Zelda rek. jag verkligen att du spelar igenom på switch 2, du kommer få en sån mycket bättre upplevelse med högre upplösning + fps.

du har en poäng, håller med dig gällande ps5 pro, om vi tyckte att NS2 var dyr så var ps5 pro storebror och dyrast, och man fick varken cd-rom eller stand...