Arc Pro B60 Dual – dubbla GPU-kretsar, 48 GB minne

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Samt jag har heller inga minnen av att nånting ändrade geometrin i samband med byte till DX11.
Vet du om det finns några bevis för det?

Nej jag har inga minnen heller av det.

Visa signatur

Its not about power, its about balance

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Samt jag har heller inga minnen av att nånting ändrade geometrin i samband med byte till DX11.
Vet du om det finns några bevis för det?

Har inte heller något minne av någon som helst märkbar skillnad mellan DX9 och DX11 i WoW.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Rage fury MAXX!!! Fast inte lika kul.

Dual gpu har alltid varit spännande för mig. Minns när dx12 va nytt, då snackades det om att man skulle kunna kombinera gpuer av olika slag och att de då skulle rendera olika delar sömlöst eller vad det nu var? Rent tekniskt är det ju svårt att implementera men vore skitkul.

Explicit multiadapter är det du tänker på
Verkade fräckt när det lanserades, men tror inte att många lade ner så mycket tid på det.
Minns att jag tyckte det var fräckt för att det verkade bäst att kombinera olika tillverkare; R9 Fury och Fury X är snabbare än Titan X, men Fury X + Titan X är snabbare än Fury X + Fury

https://www.sweclockers.com/test/21779-directx-12-med-ashes-o...

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Detta kortet är verkligen extra allt, där Maxsun även skickar med extra skruvar
Något som man 5:20 in på Gamers Nexus teardown video, lite dolt instoppad i kylpaden

Man ser även att det saknas en krets för delnng av PCIe, vilket är det normala på spelkort med dubbla GPU'er. Så detta kortet är endast för beräkning och liknande i servermiljö.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!