Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Jag har inte köpt någon konsol på väldigt länge, men är sugen på en switch 2 till barnen (och mig själv...).

Vet ni om det brukar komma bundles med flera spel om man väntar några veckor med köp? Hade gärna väntat med att köpa och få 2-3 spel samtidigt.

Tack på förhand

Nja. De kommer nog köra endast Mario Kart bundle resten av året när den fasas ut. Med Switch 1 körde de alltid ett spel i bundles vad jag kan minnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nja. De kommer nog köra endast Mario Kart bundle resten av året när den fasas ut. Med Switch 1 körde de alltid ett spel i bundles vad jag kan minnas.

Tack, då kanske jag köper direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Men allas texter, Sony, Microsoft och Nintendo så står det att din enhet KAN bli helt obrukbar. Nintendo har också bara blockerat folk från deras tjänster online, men nu uppdaterat att de skulle kunna göra din enhet obrukbar.

Det skulle vara PR-mardröm om de lättvindigt skulle bricka folks konsoler utan extrema anledningar, men de vill ha det med utifall det skulle gå så långt.

Värt att påpeka är att Nintendo haft liknande klausuler sen åtminstone Wii-tiden, men det verkar som att de råkade missa det för Switch-villkoren vilket de nu åtgärdat. Som de skrev när de uppdaterade villkoren så är det bara ett förtydligande, och handlar troligtvis mer om att de inte vill bli stämda i USA än om att de plötsligt tänker börja bricka konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Jag har inte köpt någon konsol på väldigt länge, men är sugen på en switch 2 till barnen (och mig själv...).

Vet ni om det brukar komma bundles med flera spel om man väntar några veckor med köp? Hade gärna väntat med att köpa och få 2-3 spel samtidigt.

Tack på förhand

Officiella bundles kommer bara med ett spel, och brukar väl inte vara så mycket paketdeals i butikerna här vad jag sett. Att vänta för att spara pengar lär nog inte hända, eventuellt flera år till någon större rea. Tog 7 månader innan Switch OLED fick en någorlunda sänkning på några hundralappar, men nu snackar vi en helt ny konsol som de inte ens kan mätta efterfrågan på.

Bästa just nu är att boka från My Nintendo Store utanför Sverige för att spara in ockerpriserna som Bergsala/butikerna tar här och då är det ju hyfsat bra pris på MKW bundle (40€ extra för spelet) om man vill ha det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Tack på förhand

Som andra redan sagt så är det bara ett spel i bundles. Och Nintendo har sagt att Mario Kart-bundle är temporär så den kan försvinna framöver.

Permalänk
Medlem

Har någon fått pengar dragna för konsol ännu?

Jag har konsol + väska i samma order och än har inget hänt på kontot.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

Har någon fått pengar dragna för konsol ännu?

Jag har konsol + väska i samma order och än har inget hänt på kontot.

Nej, inget draget för konsolbundlen än från Nintendo.de. Pengarna för Pro controller 2 och väska ( som var på en egen separat order ) drogs som sagt för någon vecka sedan.
Inte ofta man säger det, men vore skönt om pengarna dras nu så snart som möjligt.

Permalänk
Medlem

Tänk om nintendo har översålt 🤔
Verkar ju vara en hel del som valt att bojkotta bergsala i olika sociala medier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Tänk om nintendo har översålt 🤔
Verkar ju vara en hel del som valt att bojkotta bergsala i olika sociala medier.

Med tanke på hur det gått ur och in i lager väldigt mycket så tror jag de varit väldigt noga med att inte sälja mer än de blivit tilldelade. Men visst, ett lass med konsoler kan ju komma senare än beräknat så att det inte hinner skickas direkt till lansering.

Från Reddit så har butiker börjat få leveranser med konsoler. Här är 20 vanliga + 20 bundles. Vilken dag som helst lär vi få läckor från stulna eller för tidigt sålda konsoler.

Edit: More. More!

Permalänk
Medlem

Verkar som en del som köpt konsolen via Nintendo store fått sina pengar dragna redan förra veckan enligt denna reddit tråd. https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch2/comments/1kvc7o6/seems_like_switch_2_is_ready_to_ship/

Lite oroande då det inte verkar ha dragits för någon här, men det kanske beror på varifrån man beställt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Verkar som en del som köpt konsolen via Nintendo store fått sina pengar dragna redan förra veckan enligt denna reddit tråd. https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch2/comments/1kvc7o6/seems_like_switch_2_is_ready_to_ship/

Lite oroande då det inte verkar ha dragits för någon här, men det kanske beror på varifrån man beställt?

De som skrivit att de dragits verkar vara från UK som jag antar är en separat enhet från övriga Europa. Kanske har lite olika processer.

edit: Såg nu att det var ett inlägg om en irländsk order som blev dragen.

Edit 2: Han som fått draget från Irländska bor i Tyskland, vet inte varför han beställde från Irland då Han kanske fått draget för han råkat beställa en UK plug eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Entash:

De som skrivit att de dragits verkar vara från UK som jag antar är en separat enhet från övriga Europa. Kanske har lite olika processer.

Våra EU-plug konsoler har antagligen inte kommit ännu. Verkar ju som att de fixar frakt efter de dragit pengarna. Känner ingen oro än. Blir värre om det är tisdag nästa vecka och de inte dragit eller uppdaterat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Edit 2: Han som fått draget från Irländska bor i Tyskland, vet inte varför han beställde från Irland då Han kanske fått draget för han råkat beställa en UK plug eller nåt.

Pengar för pro controllern reserverades förra veckan för mig från irländska butiken. Idag var de dragna.
Men när jag tar track shipping så får jag felmeddelande och där står det också:

"Please note:
Refund will be paid via the original payment method.
Please allow XX business days for the return process.".

Konsolen avbokade jag från irländska för där var det uk plug från början och la beställningen på tyska sidan.
Där har ingenting hänt än.

Får se vad som händer nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Det är ju mer än en vecka kvar. Såklart inget skickas redan nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Det är ju mer än en vecka kvar. Såklart inget skickas redan nu.

Är nog ingen som förväntat sig att de ska skicka. My Nintendo ska dra pengarna 7-14 dagar innan och nu är det mindre än 10 dagar kvar. Eftersom de verkar dra pengar och boka frakt så känns det ju trevligt att allt gått igenom och man bara behöver vänta på att det ska plockas upp och vara på väg

Har varit lite inlägg på FZ med misslyckade betalningar för tillbehör som också blivit avbrutna. Så kan förstå att man vill ha ett klartecken på att betalningen gått igenom.

Permalänk
Medlem

Finns det någon här som Nintendo dragigt pengarna för konsolen än?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumsilla:

Pengar för pro controllern reserverades förra veckan för mig från irländska butiken. Idag var de dragna.
Men när jag tar track shipping så får jag felmeddelande och där står det också:

"Please note:
Refund will be paid via the original payment method.
Please allow XX business days for the return process.".

Konsolen avbokade jag från irländska för där var det uk plug från början och la beställningen på tyska sidan.
Där har ingenting hänt än.

Får se vad som händer nästa vecka.

Jag får samma felmeddelande när jag väljer track shipment på Gamecube-kontrollen jag beställt från tyska butiken. Betyder förmodligen ingenting tills den skickats om 1-2 veckor.

Permalänk

Bör man föra över till kortkontet redan nu trots att ens vara från spanska Amazon beräknas komma den 16:e juni 2025? 🤔

Finns det en positiv "risk" att de skulle skicka tidigare än så?

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

Bör man föra över till kortkontet redan nu trots att ens vara från spanska Amazon beräknas komma den 16:e juni 2025? 🤔

Finns det en positiv "risk" att de skulle skicka tidigare än så?

Mvh,
WKF.

Gissningsvis skickar de konsolen nästa vecka, strax innan releasen. Så då är det nog bra att ha lite deg på kontot.

Permalänk
Medlem

Väska och skärmskydd dök upp igår. Kommer bli nice med lite större skärm!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Väska och skärmskydd dök upp igår. Kommer bli nice med lite större skärm!

Kul att det skickades så snabbt!

Har för mig att skärmen på Switch 2 är större än hela Switch Lite!

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska ha för fodral, och om jag ska ha skärmskydd och isåfall vilket.

Någon som har rekommendation på skärmskydd? Finns det skydd som är "osynliga" eller får man alltid räkna med att det blir lite sämre? Jag kör aldrig skärmskydd på mobil eller på min Switch 1 och det funkar bra eftersom jag är så pedantisk.

Läst mycket bra om Tomtoc fodral så lutar just nu åt deras slimmade:

https://www.amazon.se/tomtoc-f%C3%B6rvaringsv%C3%A4ska-spelka...

Gillar dock inte att sömmen ligger direkt emot framsidan av enheten, det "fina" tyget är det enda som nuddar skärmen/maskinen på mitt nuvarande fodral till Switch 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska ha för fodral, och om jag ska ha skärmskydd och isåfall vilket.

Någon som har rekommendation på skärmskydd? Finns det skydd som är "osynliga" eller får man alltid räkna med att det blir lite sämre? Jag kör aldrig skärmskydd på mobil eller på min Switch 1 och det funkar bra eftersom jag är så pedantisk.

Läst mycket bra om Tomtoc fodral så lutar just nu åt deras slimmade:

https://www.amazon.se/tomtoc-f%C3%B6rvaringsv%C3%A4ska-spelka...

Gillar dock inte att sömmen ligger direkt emot framsidan av enheten, det "fina" tyget är det enda som nuddar skärmen/maskinen på mitt nuvarande fodral till Switch 1.

Jag beställde den officiella. Ingår skärmskydd med.

https://www.amazon.es/dp/B0F3JT1NT8

reflänk justerad - MOD
Permalänk
Medlem

Jag körde också på officiella, tänk dock på att det är en plastfilm och inte glas som manga andra dyrare tredjepartsvarianter faktiskt är

Permalänk
Medlem

Ser äkta ut.

Edit: Och där försvann klippet. Nintendos advokater lär få att göra kommande dagar ☺️

Permalänk
Medlem

"Nintendo locked the switch 2 it needs update to function so I am waiting for June 5th to unlock it" - från ovan short. Ganska intressant hur mycket kontroll de verka ha på konsollen om det där stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

"Nintendo locked the switch 2 it needs update to function so I am waiting for June 5th to unlock it" - från ovan short. Ganska intressant hur mycket kontroll de verka ha på konsollen om det där stämmer.

"Another person shared with me that they have a Nintendo Switch 2 as well. I have no permission to post pics but can share that when they try to boot a Switch 1 game, a message prompts "Please connect to the internet and update your system."

Needs update to boot a game"

https://x.com/Wario64/status/1927441748923457581

Hoppas inte det blir problem med servrarna dag 1 så man inte lyckas uppdatera

Permalänk
Medlem

Undrar om Nintendo faktiskt kan få skit för detta? Tänker historiskt sätt har release spel alltid bootat på konsollerna både vad gäller Nintendo och Sony utan någon uppdatering. Principiellt borde det ju stå "kräver internet aktivering", eller något i stuk med det, på lådan samt på samtliga ÅFs produktbeskrivningar.
Även om Internet är väl mycket mer tillgängligt idag skulle jag kunna tänka att det finns folk som kanske inte alltid har access och då inte kan använda sin enhet förrän de har möjlighet att patcha den.

Permalänk
Medlem

Intressant, undrar när de öppnar servrarna? Hade trott att de skulle vara uppe redan faktiskt. Lär nog komma upp till måndag eller något.

Permalänk
Medlem

Inte förvånad ett dugg, varken över att den ”läckt” eller att den är tidslåst för aktivering.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2