Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

sökes: Enkelt dogfight flygspel för multiplayer.

Permalänk

sökes: Enkelt dogfight flygspel för multiplayer.

Kan någon rekommendera mig ett simpelt dogfighter flygspel som funkar i nätverk?

Jag gillar inte alla dessa simulatorer som är i ropet. Manualen till MS combat flight sim 2003 är ju tjock som en telefonkatalog och inte bryr jag mig om ifall planet "Har exakt samma svängradie som originalet".

1000 tals kontroller att lära sig? Nä fy tusan! Jag vill ju bara skjuta ner polarna på nätet!

Till saken hör att jag/vi formligen älskar re-volt från acclaim... Den går åtminstånde ett par timmar varje LAN. Jag terstade ett liknande spel för modellflygplan, kommer inte ihåg namnet men det var oerhört kul vill jag minnas... svensk utvecklat med har jag för mig. Tyvärr la de ner spelet ett par patchar för tidigt för det buggar för mycket i nätverk...

Någon som kan tipsa mig om ett härligt flygspel där man bara styr gasar och skjuter i 3D?

Visa signatur

"Open Source programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your life." (M. Sinz, CBM Inc.)

Permalänk

Det var Dogfight du tänkte på med modellflygplan. Det hette något sådant. Men det är astufft. Har testat det i nätverkmed polaren och jag tycker inte det buggar någe. Det spelet lär ju inte kosta mer än 50 spänn idag, så det lär ju vara värt att köpa.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid spela dogfight-modden till bf1942
http://www.bfdf.tk/

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | RTX 4090 TUF | 64GB 6000CL30 | ASRock X870E Nova
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

Crimson skies

Permalänk
Medlem
Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Avstängd

crimson skies e elajt

Visa signatur

*Cpu: AMD Athlon XP 2200+@2800+* Moderkort: Abit NF7-S Rev 2.0 (233fsb)*Minne:Twinmos Winbond* DDR400@466*Grafikkort: ATi Radeon 9700 Pro*Ljudkort: SB Audigy 2*Hårddisk:Western Digital 120gb*Kylning: Maze 4, Black Ice radiator, Eheim 1024

Permalänk
Medlem

Counter-strike

</lol>

umm.. testa Toy Commander till Dreamcast

Permalänk

Aces High - Inte riktigt vad du söker, men ändå
www.hitechcreations.com

edit: Jag läste igenom lite stressat och missade själva önskemålet. Jag hann bara läsa flygspel

Permalänk
Medlem

Läste någonstans om att det skulle komma ett spel i första världskrigsmiljö. Låter bra. Inga robotar och inga konstigheter. Styrspak, gas och kulsprutor. Kan inte bli roligare.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Your mother was a hamster and your father smelled of elderberries.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roughack
du kan ju alltid spela dogfight-modden till bf1942
http://www.bfdf.tk/

Den är trevligt, det är snyggt,stort och allt man behöver göra är att gasa, styra och skjuta

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Airfix Dogfighter

http://www.paradoxplaza.com/airfix.asp

Kanske det bästa flygspelet i multiplayer. Fan vad kul det är alltså. :

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

verkar som om airfix dogfighter är det spel som går mest då alltså? Det var det jag menade. Men så fort jag slår på joysticken så går det inte att flytta musen i menyerna...

Sen vill jag minnas att banorna var lite väl små för multplayer spel... Men det kanske finns mer banor och flygplan att ladda hem? Någon som vet (har letat runt lite utan att hitta)...

Jag har även för mig att det finns ett dogfight spel som heter Red Baron eller nått? Hur är det spelet? Grafik? spelglädje?

Ett annat lir som jag verkligen gillade var "StarWars: rough squadron" eller vad det hette. Dock går ju inte det att spela i nätverk (mycket konstigt)...
Också väldigt simpelt... Låt oss inte glömma bort spel som har lite mer futuristiska flygplan... Kan tänka mig ett sådant med...

Visa signatur

"Open Source programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your life." (M. Sinz, CBM Inc.)

Permalänk
Medlem

Red Baron burkade jag spela på 386-tiden. Det är inte speciellt bra grafik

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Red Baron burkade jag spela på 386-tiden. Det är inte speciellt bra grafik

Ujdå! Så gammalt... då hoppar vi det...
Hur är X-wing vs Tie-Fighter då? Är det av dogfighttyp? Hur är det i multiplayer?

Kanske finns andra med?

F.ö så beställde jag två skivor med airfix dogfight... 99kr/st från gamemix.com.... behöver ju lite serienycklar om man skall kunna köra i nätverk

Fler tips på spel?!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du testa Crimson Skies?

Det har en skön balans mellan realism och arkad, utspelar sej på 1930-talet. men flygplanen är inte verklighetsbaserade så de har prestanda utöver det vanliga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Har du testa Crimson Skies?

Det har en skön balans mellan realism och arkad, utspelar sej på 1930-talet. men flygplanen är inte verklighetsbaserade så de har prestanda utöver det vanliga.

Verkar vara helt ok... skall hålla utkik efter det på något billigt ställe...

Fler spel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredriksk
Ujdå! Så gammalt... då hoppar vi det...
Hur är X-wing vs Tie-Fighter då? Är det av dogfighttyp? Hur är det i multiplayer?

Kanske finns andra med?

F.ö så beställde jag två skivor med airfix dogfight... 99kr/st från gamemix.com.... behöver ju lite serienycklar om man skall kunna köra i nätverk

Fler tips på spel?!

Gillar man rymd dogfight så är nog X-wing vs Tie-Fighter ett bra köp, jag hade mycket roligt med det iaf, även i single player.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Gillar man rymd dogfight så är nog X-wing vs Tie-Fighter ett bra köp, jag hade mycket roligt med det iaf, även i single player.

Ok.. Hur ligger den till grafikmässigt? Det är ju också ett ganska gammalt spel. Såg lite screenshots på det... kan man bara se spelet "innifrån" cabinen eller kan man se själva rymdskeppet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredriksk
Ok.. Hur ligger den till grafikmässigt? Det är ju också ett ganska gammalt spel. Såg lite screenshots på det... kan man bara se spelet "innifrån" cabinen eller kan man se själva rymdskeppet?

Nu var det ett tag sen jag körde det, men vad jag vill minnas så borde det vara rätt okej grafikmässigt fortfarande. All flygning görs innuti cockpit, fast jag har för mig att man kunde visa skeppet utifrån också i olika vinklar, fast då syns inga instrument eller nåt.

Visa signatur