Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Har en bokad hos tyska Amazon. 10 juni är angivet leveransdatum. Hur ser det ut för er?

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Min ändrades på order sidan från ”Awaiting Shipment” till ”Completed”. Kanske innebär att den är förpackad redo för att skickas? Inte fått något om sändelsenummer dock. Dock skickar de nog tidigast tisdag eller något.

Samma här. Antingen syftar det till att den är upphämtad, eller på att betalningen är gjord och sändelsen packad.

Står även detta:

Delivery options
Standard delivery for pre-orders - Delivery after the release date of the respective product

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av psp123:

Har en bokad hos tyska Amazon. 10 juni är angivet leveransdatum. Hur ser det ut för er?

På Nintendo Stores hemsida så finns Sverige med i listan över länder där leveransen kan ske efter releasedatumet på grund av tillgänglighet hos kurirer. Det innebär att leveransen till Sverige troligen sker några dagar efter 5 juni. Skulle tippa på runt 10 juni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Konsolen fungerar fortfarande, det är Switch 1 spel som inte fungerar utan day one patch eftersom de arbetat på det in i det sista.

Går man efter videon som ryssen lade upp så verkade den rätt så obrukbar utan day one patchen

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Konsolen fungerar fortfarande, det är Switch 1 spel som inte fungerar utan day one patch eftersom de arbetat på det in i det sista.

Alla switch 2 som är för retailmarknaden är låsta och behöver en uppdatering som Nintendo släpper på releasedagen.

Jag misstänker det är för att någon inte skall läcka i förväg.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jämförelse med Steam Deck

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voidbolt:

Går man efter videon som ryssen lade upp så verkade den rätt så obrukbar utan day one patchen

Skrivet av iller:

Alla switch 2 som är för retailmarknaden är låsta och behöver en uppdatering som Nintendo släpper på releasedagen.

Jag misstänker det är för att någon inte skall läcka i förväg.

Ryssen har väl så vitt jag vet inte testat med Switch 2 spel? Enbart Switch 1. Sedan är det ju klart att den blir extremt begränsad utan att kunna koppla upp.

Permalänk
Medlem

Förstår mig verkligen inte på vissa personer.. Varför kunde inte personen plocka ut decket ur fodralet innan han tog bilderna?

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem

Nu har de ändrat status på min beställning hos Nintendo store.
"Status: Completed"

Så kanske skickad nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Nu har de ändrat status på min beställning hos Nintendo store.
"Status: Completed"

Så kanske skickad nu?

Eventuellt plockad. Men du ska få en länk när de bokat frakt, och även då kan de hålla på det tills de lämnar över till fraktbolaget.

Permalänk

Hos mig står det också nu "Completed". Trodde inte den skulle bli plockad idag tillsammans med alla andra så det är ju trevligt!

Permalänk
Medlem

Mitt kort blev nekat igår av oklara omständigheter från Nintendo.de. Antagligen för att jag bytte betalningsmetod efter beställning.
Nytt försök skulle göras inom 4 dagar fick jag mejl om. Så uppdaterade igår kortuppgifter så att allt såg samma ut, och precis nu plingade det till i SEB appen att Nintendo drog pengarna! Nu är det på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohasselgren:

Nu när pengarna drogs "på riktigt" så kom jag inte undan och fick betala 5665kr:(

Ok, tack för uppdateringen. Så är det nog för de flesta utom möjligen någon med speciella bankkort i mindre bank som minimerar avgifterna, typ Northmill?

Permalänk
Skrivet av alebaler87:

Beställt sen några veckor sen, dom har dragit pengarna men står att dom väntar på leverans så dom verkar inte ha fått hem dom än

Allright! Hoppas du får den denna vecka

Permalänk
Skrivet av psp123:

Jag hade 11 juni på franska amazon, men sen såg jag att man kunde beställa via nintendo tyskland och körde på den istället så man får på release

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Jag hade 11 juni på franska amazon, men sen såg jag att man kunde beställa via nintendo tyskland och körde på den istället så man får på release

Sverige är inte ett av länderna som får på releasedagen via Nintendo. Mest troligt att man får de levererat 9-10 juni.

Visa signatur

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av TritonusRaven:

Hos mig står det också nu "Completed". Trodde inte den skulle bli plockad idag tillsammans med alla andra så det är ju trevligt!

Fick samma från Nintendo Irland. Spännande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Sverige är inte ett av länderna som får på releasedagen via Nintendo. Mest troligt att man får de levererat 9-10 juni.

Står faktiskt att det kanske inte kommer på release, inte garanterat släck inte vårt hopp nu xD. Men ja är man realistisk lär det kanske komma veckan efter. Särskilt eftersom nationaldagen tar upp en möjlig leveransdag på fredagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Står inte reserverat för mig längre, pengarna har gått igenom helt.

Kanske inte påverkar dig så mycket, ville bara förtydliga.

Nintendo Irland, swedbank 7:e maj var min beställning.
5665Kr står det nu, det var lite mindre när det var reservation(5573Kr)

Swedbank lägger på sin valutakonverteringsavgift (1,65%) ovanpå reservationsbeloppet när pengarna dras.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Står faktiskt att det kanske inte kommer på release, inte garanterat släck inte vårt hopp nu xD. Men ja är man realistisk lär det kanske komma veckan efter. Särskilt eftersom nationaldagen tar upp en möjlig leveransdag på fredagen.

Ja alltså jag hoppas också på release. Misstänker att allt skickas med DHL dagen innan eller två dagar innan. I de länder där det är garanterat att den kommer fram tkll release slutför DHL frakten, medan Sverige och andra där det inte garanteras så överlämnad paketen till Postnord bl.a.

Vilket är konstigt eftersom DHL finns i Sverige och verkar vara Bergsalas standarddistrubutör.

Visa signatur

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Aaa jag vet läste det på deras sida.
Däremot fick jag mejl från t.ex. webhallen att dom har fått information om att leveransen från nintendo är som den ska och om det inte händer något speciellt så skickas den ut i god tid så man har den på release.

Dock vet ej hur det kommer bli nu när jag beställt via nintendo tyskland. Men de gör inget, bättre från nintendo än amazon känner jag ändå och mycket mer prisvärt än svenska butiker.

Permalänk
Medlem

Jag har fått min switch 2…..dagar sen. Behövde en ny tp-link switch till mina lan enheter.

Permalänk
Medlem

Här kan ni följa min senaste leverans från Nintendo för att få ett hum hur lång tid det tar att leverera till Helsingborg.

https://tracking.postnord.com/en/tracking?id=CF503190832DE

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Här kan ni följa min senaste leverans från Nintendo för att få ett hum hur lång tid det tar att leverera till Helsingborg.

https://tracking.postnord.com/en/tracking?id=CF503190832DE

2 dagar till "delivery not possible", vad var detta?

Kul för de i Malmö, borde gå snabbt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

2 dagar till "delivery not possible", vad var detta?

PostNord som inte ville leverera. Körde bara förbi och ringde aldrig på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

PostNord som inte ville leverera. Körde bara förbi och ringde aldrig på.

Klassiker.

Permalänk

Tyska nintendo, står status avslutad och länk finns för att spåra försändelse på kontrollen. På konsollen står där bara status avslutad men dom har dragit pengarna så undrar om man får en då eller om dom tagit bort beställningen, finns ingen länk för att spåra konsollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Tyska nintendo, står status avslutad och länk finns för att spåra försändelse på kontrollen. På konsollen står där bara status avslutad men dom har dragit pengarna så undrar om man får en då eller om dom tagit bort beställningen, finns ingen länk för att spåra konsollen

Det är nog lugnt ska du se, helt klar för att skickas gissar jag på. Min står fortfarande som väntar på leverans, tror det betyder att konsolen är öronmärkt men behöver skrivas ut fraktsedel och skickas. Händer förhoppningsvis på måndag.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Har också avslutad på konsolen utan spårlänk. Ingen fara, är flera här som har det. Inte sett någon skriva att de har spårlänk för konsolen än.

Permalänk
Medlem

Min förbokning via "Irländska Nintendo Store" står som: Completed

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l