Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Nu såg jag att spårnings länk kommit.
Nära nu 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Nu såg jag att spårnings länk kommit.
Nära nu 😄

Inte fått min än, beställt från Irland. Händer det något när du trycker på länken?

Permalänk
Medlem

Kul att det inte finns någon information om vad statuskoderna innebär hos Nintendo. 😀

Eller, det gör det, men min "Awaiting Shipment" är inte en av de koder som beskrivs. Så vi får väl se. Jag räknade inte med att få den till release eftersom jag dessutom var sen att beställa.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Verkar som det kommer sitta en plastfilm ovanför skärmen som inte ska tas bort, skyddar så glasbitar inte flyger ifall skärmen spricker. Tydligen hade OLED Switch detta också, men tänker att det är bra att nämna så ingen drar bort

Nintendo: "The screen is covered with a film layer designed to prevent fragments scattering in the event of damage. Do not peel it off."

https://www.nintendolife.com/news/2025/06/psa-switch-2s-scree...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Verkar som det kommer sitta en plastfilm ovanför skärmen som inte ska tas bort. Tydligen hade OLED Switch detta också, men tänker att det är bra att nämna så ingen drar bort

Nintendo: "The screen is covered with a film layer designed to prevent fragments scattering in the event of damage. Do not peel it off."

Repig plast framför glas… what?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Repig plast framför glas… what?!

Vill väl inte hamna i trubbel ifall någon unge tappar den och skär upp sig på glaset. Bäst att slänga på ett skydd direkt så bör det vara lugnt. Läst att vissa tog bort skyddet på OLED och att det var lugnt men själv undviker jag det. Vet inte om det påverkar garanti till exempel.

Permalänk
Medlem

Jag har glas skydd här hemma som jag beställde jag tänkte dra på när maskinen kommer hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Verkar som det kommer sitta en plastfilm ovanför skärmen som inte ska tas bort, skyddar så glasbitar inte flyger ifall skärmen spricker. Tydligen hade OLED Switch detta också, men tänker att det är bra att nämna så ingen drar bort

Illa, jag som ville köra utan men går fan inte med plast som man kan repa med naglarna.

Permalänk
Medlem

Ni som köper glas skärmskydd, köper ni vanlig clear eller matte anti-reflektion skärmskydd? Läst att matte kan ta lite på skärpan men att det är skönt för man slipper att ljuset reflekterar massa och blir som en spegel. Samt att de hanterar fingeravtryck bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ni som köper glas skärmskydd, köper ni vanlig clear eller matte anti-reflektion skärmskydd? Läst att matte kan ta lite på skärpan men att det är skönt för man slipper att ljuset reflekterar massa och blir som en spegel. Samt att de hanterar fingeravtryck bättre.

köpte spigens skärmskydd, verkar väldigt bra, men lite dyrare

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

köpte spigens skärmskydd, verkar väldigt bra, men lite dyrare

fick den dock för bara 240kr

Permalänk
Medlem

Avbokade nyligen min switch 2 då jag såg att tyska och franska åf hade den mycket billigare. Kundtjänsten nämnde själv att dom fått extremt många avbokningar av den anledningen. Hoppas återförsäljarna sätter press på svenska distributören.

Permalänk
Medlem

en annan sitter här spänt och väntar på att komplett ska ändras till behandlas, gissar tidigast tisdag, troligen onsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Vanlig clear då jag inte litar på kvalitén på de flesta "anti-reflektion" skydden. De flesta brukar försämra bildkvaliteten avsevärt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

jag som köper och säljer switchar i andra hand uppskattar det väldigt mycket med oleden - när man får hem en oled med repig skärm så är det bara att rycka bort fabriksskärmskyddet och sätta på ett annat istället. På de andra switchmodellerna är hela skärmen i plast och man behöver byta hela skärmen för att bli av med repor om inget extra skärmskydd sitter på.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

en annan sitter här spänt och väntar på att komplett ska ändras till behandlas, gissar tidigast tisdag, troligen onsdag.

samma

Permalänk
Medlem

Did you know gaming synar Nintendos verksamhet och inflationsbluffen som många använder sig av för att försvara den nya standarden för prisättning på mjuk och hårdvara:

Jag är oroad för framtidens mycket hårda kapitalism inom spelbranschen, men väljer ändå att gå all in på Switch 2.
Hoppas att det inte blir så illa som det finns risk för bara.

Tråkigt att se att Nintendo gått åt det hållet, men jag tror knappast att konkurrenterna är bättre. Sony har ju tillexempel sin stora misslyckade satsning på live-service.

Permalänk

Bara jag som beställt från nintendo Tyskland och som fortfarande har status "pre order"? Inga försök till att dra pengar.

Switch 2 mario kart bundle
Extra joy con
Väska

Har lagt in klarnakortet som betalmetod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Did you know gaming synar Nintendos verksamhet och inflationsbluffen som många använder sig av för att försvara den nya standarden för prisättning på mjuk och hårdvara:

https://youtu.be/n025Gxn5GEM?si=FdQPvWXX4Aua-xQq

Jag är oroad för framtidens mycket hårda kapitalism inom spelbranschen, men väljer ändå att gå all in på Switch 2.
Hoppas att det inte blir så illa som det finns risk för bara.

Tråkigt att se att Nintendo gått åt det hållet, men jag tror knappast att konkurrenterna är bättre. Sony har ju tillexempel sin stora misslyckade satsning på live-service.

Expedition 33 är ett slag i ansiktet mot allt detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jollestroger:

Bara jag som beställt från nintendo Tyskland och som fortfarande har status "pre order"? Inga försök till att dra pengar.

Extra joy con
Väska

Kolla så du har gått in och bockat kortet som förvald betalmetod. Tror inte den gör det automatiskt av någon anledning.

Permalänk
Skrivet av MinkN73:

Kolla så du har gått in och bockat kortet som förvald betalmetod. Tror inte den gör det automatiskt av någon anledning.

Japp.

Har dubbelcheckat och det verkar vara i sin ordning. Kanske bara har otur med deras turordning på orderhantering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jollestroger:

Extra joy con
Väska

Har köpt exakt samma saker och det är samma här att status är "Pre Order". Kan separata Joy Cons vara slut eller göra att ordern försenas?

Mailade dom igår och frågade varför pengar inte dragits men enligt dom är allt som de ska vara så får väl sitta lugnt o hoppaa de drar snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

fick den dock för bara 240kr

@filip24

Jag köpte 2st glas skydd för 57kr på Amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddelol:

Har köpt exakt samma saker och det är samma här att status är "Pre Order". Kan separata Joy Cons vara slut eller göra att ordern försenas?

Mailade dom igår och frågade varför pengar inte dragits men enligt dom är allt som de ska vara så får väl sitta lugnt o hoppaa de drar snart.

Väskan är nog slut för tillfället på tyska nintendo, försökte själv beställa en sådan några dagar sedan men fick felmeddelande om att den inte var tillgänglig just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

@filip24

Jag köpte 2st glas skydd för 57kr på Amazon

ville ha ett känt bra märke som jag har tidigare erfarenheter av, därav lite dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jollestroger:

Extra joy con
Väska

Samma här. Bokade den 8 maj. Jag har bundle, pro-kontroller och Zelda BOTW. Har en till beställningen med en till pro-kontroller som redan blivit dragen, så är inget fel med betalningsmetoden. De kanske gör iordning ordrar som innehåller en del blandat till sist.

Permalänk
Skrivet av Orr3:

Samma här. Bokade den 8 maj. Jag har bundle, pro-kontroller och Zelda BOTW. Har en till beställningen med en till pro-kontroller som redan blivit dragen, så är inget fel med betalningsmetoden. De kanske gör iordning ordrar som innehåller en del blandat till sist.

Om du inte har nordea så är du safe :b

jag trodde också jag var safe för pro controllern gick igenom utan problem men inte switch 2 bundlen (var 2 separata ordrar för jag beställde pro controllern senare).
men men verkar ju ändå inte som att dom skickar ut dom förrän tidigast imorgon? om ens det så verkar inte ha kostat något på det viset.. iaf inte från nintendo irland.
ganska säker på att dom skickas ändå från tyskland för jag kontaktade dom om AC adaptern - jag fick inbjudan 8:e april och då kunde man inte välja adapter - och på tyskland kunde jag inte gå för då var det inte ens öppet tror jag, stod bara att vänta på inbjudan.. iaf så gjorde beställningen på nintendo irland.. såg sen typ en månad senare när dom öppnade för fler (& när det gick att se) att det var UK adapter.. Jag skrev om det gick att byta till eu adapter.. nej, då måste jag avboka och så resettar dom mitt "one in a lifetime" och så beställer jag igen men dom kan inte garantera att det finns lager när jag försöker beställa en gång till.. så svarade inte på det..
En vecka senare så fick jag ett mail att jag kommer få en eu adapter..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashenshugar777:

Om du inte har nordea så är du safe :b

jag trodde också jag var safe för pro controllern gick igenom utan problem men inte switch 2 bundlen (var 2 separata ordrar för jag beställde pro controllern senare).
men men verkar ju ändå inte som att dom skickar ut dom förrän tidigast imorgon? om ens det så verkar inte ha kostat något på det viset.. iaf inte från nintendo irland.
ganska säker på att dom skickas ändå från tyskland för jag kontaktade dom om AC adaptern - jag fick inbjudan 8:e april och då kunde man inte välja adapter - och på tyskland kunde jag inte gå för då var det inte ens öppet tror jag, stod bara att vänta på inbjudan.. iaf så gjorde beställningen på nintendo irland.. såg sen typ en månad senare när dom öppnade för fler (& när det gick att se) att det var UK adapter.. Jag skrev om det gick att byta till eu adapter.. nej, då måste jag avboka och så resettar dom mitt "one in a lifetime" och så beställer jag igen men dom kan inte garantera att det finns lager när jag försöker beställa en gång till.. så svarade inte på det..
En vecka senare så fick jag ett mail att jag kommer få en eu adapter..

Du som sitter med en tidig order som mig där det står UK men de sagt att du ska få EU. Syns din konsol på ordersidan? För mig har konsol och status försvunnit helt visuellt där. Står 4 items, finns bild på konsolen under "My Account" och kollar jag svaret på API-anropet så finns den där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Du som sitter med en tidig order som mig där det står UK men de sagt att du ska få EU. Syns din konsol på ordersidan? För mig har konsol och status försvunnit helt visuellt där. Står 4 items, finns bild på konsolen under "My Account" och kollar jag svaret på API-anropet så finns den där.

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Du är inte ensam.

Behöver inte vara orolig.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Om jag går på "view order status" på min bundle order så är det samma som du, ingen bild och ingen status.