Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

Tjatigt kanske, men tipsar om att det är 1600 kr billigare att köpa från my nintendo store eller franska amazon istället.

Men då blir det inget beer-run i helgen skämtåtsido så kvittar det, dels för att jag köpte presentkort på inet till bra pris och dels för att vi har kontor/garaget 100m från inet så pajjar något är det smidigt att bara kasta in grejerna där

PS. och jag slipper uppenbarligen lägga tid och energi på DHL 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Är det bara jag som får error när jag försöker registrera mig i DHL express appen?

Nope, har samma problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag reggade mig i express mobile appen, för mig dök det dock inte upp något paket. Använde då samma email som för mitt nintendo-konto. Har du testat via appen?

Yes testat både DHLs app och "Mina paket" appen.

Ni som fått SMS från DHL eller kan se i DHL appen kan ni bekräfta om det är samma kod som Nintendo gav eller en annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Är det bara jag som får error när jag försöker registrera mig i DHL express appen?

Samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Mycket hype för en konsol med 1 nytt spel på release!

Flera spel med uppdateringar blir ju som nya också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag reggade mig i express mobile appen, för mig dök det dock inte upp något paket. Använde då samma email som för mitt nintendo-konto. Har du testat via appen?

Samma här. Omöjligt att få någon information från DHL, vare sig i appen eller på hemsidan. Koderna funkar inte.

På Nintendos spårningslänk ser jag bara att de registrerat paketet igår, oklart om i Tyskland eller i Polen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Yes testat både DHLs app och "Mina paket" appen.

Ni som fått SMS från DHL eller kan se i DHL appen kan ni bekräfta om det är samma kod som Nintendo gav eller en annan?

Fick via Whatsapp.

På Nintendos egna trackingsida så finns två koder, ett jättelångt med bokstäver samt ett 10-siffrigt längre ner.

Av DHL fick jag ett tredje nummer, ett tio-siffrigt, i sms:et som gjorde att kunde komma in på DHLs trackingsida, där började även det första långa med bokstäver från Nintendo att fungera.

Kontaktade DHL tidigare idag som uppgav att de har många kunder med spårningsnummer från Nintendo som inte existerar i deras system.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Nu hoppade spårningen igång på spårningsnumret som visas på avertos sida. Kort därefter dök även paketer upp i express mobile.

Leverans 9/6 för mig. Står bara att DHL har fått en fraktbokning än så länge, så de verkar inte ha paketet än. Ganska dåligt då de borde fått de redan under gårdagen kan jag tycka. Appen visar ett annat spårningsnummer än averto.

Ändrade till ombud men det påverkade inte estimerade leveransdagen.

För mig är det ett EXPRESS WORLDWIDE ECX.

Permalänk

Mitt spårningsnummer börjar på JD vilket är B2C så det rör sig inte om DHL Express, utan om DHL Parcel (Business-to-Consumer – B2C). Därför funkar den inte i Express appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Mycket hype för en konsol med 1 nytt spel på release!

Rune Factory: Guardians of Azuma räknas ju så 2 iaf!

Permalänk
Medlem

Båda mina är hämtade du

En från webhallen å en från spelbutiken

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Hej!

Funderade först att beställa från amazon.fr, men läste också här att man kan beställa från nintendo.de eller nintendo.ie. Men där står det ju "This item is out of stock". Har det alltid stått så, för att man "förbokar", eller är det slut nu på riktigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Funderade först att beställa från amazon.fr, men läste också här att man kan beställa från nintendo.de eller nintendo.ie. Men där står det ju "This item is out of stock". Har det alltid stått så, för att man "förbokar", eller är det slut nu på riktigt?

det är slut på riktigt just nu, både på my nintendo store och franska amazon. Amazon lägger dock till mer i lager då och då, inte varje dag men ett par gånger i veckan, så håll koll där så får du in en beställning snart.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Vad jag vet så är det "slut" just nu hos Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

det är slut på riktigt just nu, både på my nintendo store och franska amazon

Rackarns!

Men tack för svar iaf, har väl inte jättebrådis - men hade varit kul att överraska barnen

Permalänk
Medlem

Jag har också hämtat, köpt på elgiganten

den var paketerad i en ganska stor kartong, själva switch2 kartongen hade uppskuret förseglingen vilket var lite trist

Permalänk
Medlem

Mitt switch 2 är fast i torsvik senaste uppdateringen igår vid 17.58 på postnord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TritonusRaven:

Mitt spårningsnummer börjar på JD vilket är B2C så det rör sig inte om DHL Express, utan om DHL Parcel (Business-to-Consumer – B2C). Därför funkar den inte i Express appen.

Om man trycker "Login" uppe i högra hörnet i Nintendos länk kan man skriva in sitt postnr, sen finns det ett tiosiffrigt "Shipment number" där nere. DHL tog inte emot denna kod heller men kanske den som gäller sen?

Edit: Hmm ett inlägg en bit upp sa att de fick ett tredje nummer senare som fungerar, så det är nog inte denna som gäller heller.

Permalänk
Medlem

Nu fick man SMS från DHL så kunde välja hemleverans till garaget på måndag. Oh well, får vara ute i trädgården i helgen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Nu fick man SMS från DHL så kunde välja hemleverans till garaget på måndag. Oh well, får vara ute i trädgården i helgen...

Vi kommer också till din trädgård!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Om man trycker "Login" uppe i högra hörnet i Nintendos länk kan man skriva in sitt postnr, sen finns det ett tiosiffrigt "Shipment number" där nere. DHL tog inte emot denna kod heller men kanske den som gäller sen?

Edit: Hmm ett inlägg en bit upp sa att de fick ett tredje nummer senare som fungerar, så det är nog inte denna som gäller heller.

Det är inte det 10-siffriga numret som gäller, verkar vara ett internt Nintendo spårnummer bara.

Du får ett nytt 10-siffrigt sedan när JD-numret hoppar igång.

Min står fortfarande leverans på måndag. Har blivit processad i Polen iallafall. Tror de flesta som får sina spårningsnummer idag (jag fick min runt frukost) får den på måndag, då DHL/Postnord inte kör ut på röda dagar?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Mitt switch 2 är fast i torsvik senaste uppdateringen igår vid 17.58 på postnord.

Går man in på PostNord.se så har de förseningar, tyvärr. Är själv drabbad med en Pro controller 2 från inet. Står att den beräknas idag men är fast på Härryda terminal sen igår kväll. Sorteras alltid i Örebro innan paket med PostNord kommer till mig. Så lär komma nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Går man in på PostNord.se så har de förseningar, tyvärr. Är själv drabbad med en Pro controller 2 från inet. Står att den beräknas idag men är fast på Härryda terminal sen igår kväll. Sorteras alltid i Örebro innan paket med PostNord kommer till mig. Så lär komma nästa vecka.

Där ser man, ja mitt kommer alltid också till Örebro innan det landar här. Så man vet att nått är fel när det inte uppdateras 😅

Permalänk
Skrivet av Entash:

Okej det blir bara mer förvirrande 😅 Gjorde precis det men när jag skrev in det andra numret så fick jag en spårning för en sändelse från Frankrike 28 maj till Italien maj 30 😂 Först tänkte jag vad i helvete men det kan nog vara att de återvinner gamla nummer ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av HalfSack:

den var paketerad i en ganska stor kartong, själva switch2 kartongen hade uppskuret förseglingen vilket var lite trist

Det brukar inte vara någon försegling alls på switch-kartonger. har du en bild?

edit: nevermind, verkar bara handla om den yttre mario-kart-bundle-sleeven

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TritonusRaven:

Okej det blir bara mer förvirrande 😅 Gjorde precis det men när jag skrev in det andra numret så fick jag en spårning för en sändelse från Frankrike 28 maj till Italien maj 30 😂 Först tänkte jag vad i helvete men det kan nog vara att de återvinner gamla nummer ¯\_(ツ)_/¯

Ah nä som @Mirialia skrev är det nog en intern kod hos Nintendo eller liknande, kommer förhoppningsvis en till snart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

Förlåt mig om det redan finns svar på denna fråga, jag förstår att ämnet är uttjatat just nu, Men fick vi någonsin svar på varför priset skiljer sig så mycket i Sverige vs Europa? är det återförsäljarnas in-pris som är såpass så mycket högre? Kartellbildning? fick vi något svar?

För att många i Sverige är dumma nog att betala ett högre pris. Gäller egentligen allt, inte bara Switch 2. Finns en bra sammanfattning av Peter Esse angående detta. Hittar inte hans original video, kanske tog han ner den. Men här finns den hursomhelst via nån annan kanal:
https://youtu.be/4PaY-cPP_NM?si=_D_oYoli_wP7bCjo

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av HalfSack:

https://www.inet.se/nyhet/11731/infor-releasen-av-nintendo-sw...

Enligt inet så är förseglingen av dålig kvalitet och har gått upp på rätt många kartonger.

Citat:

Vi har mottagit rapporter om att plomberingen (plasttejpen) på ytterförpackningen till vissa konsoler har släppt eller gått av redan vid leverans. Ungefär hälften av de som har skickats till våra butiker har vi sett haft detta felet. Detta gäller den yttre sleeven och beror på en tillverkningsrelaterad brist i tejpens fästförmåga. Vi förstår att detta kan skapa frågor eller tveksamheter, och vi vill därför vara transparenta. Vårt mål är att du som kund ska känna dig trygg med din beställning.

Vi vill poängtera:

Det rör sig inte om öppnade, returnerade eller begagnade enheter.
Konsolerna är helt nya och obrutna, den inre kartongen är intakt och visar tydligt att produkten inte har öppnats.

Visa signatur

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Nu precis anlände min, beställd från Nintendo Store Irland i början på maj. Hade förlorat hoppet lite då den var i Tyskland i morse ännu. Men trevlig överraskning 😆

Visa signatur

Z690 / 12600KF / 48GB DDR4 / RTX 4090 / LG C1

Permalänk
Skrivet av deppan:

Det brukar inte vara någon försegling alls på switch-kartonger. har du en bild?

Brukar? Det är plomberingar på switch 2 kartongerna.
Förseglingen är bruten på vissa pga av omdirigering av volymer från andra regioner. Byte av regionspecifika tillbehör PSU, osv.
Dvs fullt ”normalt”.