Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Någon som fått sin Switch 2 och kan mäta hur hög den är i dockat läge (botten på dockan till slutet på själva konsolen). Undrar om jag får plats med den i mitt tv-skåp nämligen.

Strax under 14cm

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Satt och sökte lite igår nu när jag inte har min Switch än så här är några andra spel som numera är 60 fps:

Saints Row 3 & 4
RE5 (tror RE4 och Revelations 1&2 med)
Hyrule Warriors: Definitive Edition
Bayonetta 3
DQ Builders 2
Red Faction Guerilla
Mario + RABBIDS Kingdom Battle
Darksiders 3
Quake (2021)

Här var några av spelen, men mina källor är typ Reddit och YouTube så gör lite research innan ni köper spel utifrån listan

DQ builders är CPU-bound, så med en hel del progress inspelet ligger det på ~25fps mot switch 1 ~8-10fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

DQ builders är CPU-bound, så med en hel del progress inspelet ligger det på ~25fps mot switch 1 ~8-10fps.

Såg också det, verkar bero på stadiet man är i. Nu kan jag inget om spelet men kommer den "vanliga" spelaren till det stadiet att spelet var i 8-10 fps? Eller bara om man verkligen körde all-in på det spelet. Måste varit hemskt att spela i.

Permalänk
Medlem

amazon.fr skickade idag, leveransen uppdaterad till onsdag, vilket vore ganska perfekt för hemleverans, för då är jag hemma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Såg också det, verkar bero på stadiet man är i. Nu kan jag inget om spelet men kommer den "vanliga" spelaren till det stadiet att spelet var i 8-10 fps? Eller bara om man verkligen körde all-in på det spelet. Måste varit hemskt att spela i.

Ingen aning, tror det krävs en del commitment

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Märkligt att det är så olika. Jag kan bara välja ”lämna utan underskrift på säker plats”. Valet för ombud är grått och går inte att klicka på.

Min åkte också från Polen 21:42. Spännande att se om det blir Danmark eller Tyskland

DHL:s vägar äro outgrundliga... Du bor inte så att det inte finns några ombud nära så att de verkligen vill köra ut den till dig?

Jag fattar inte varför jag aldrig kan välja deras paketboxar när det ska levereras. Har två stycken i närheten och det är ju smidigast, det är som att det är två separata företag. Något med att det är för dyrt/stöldbegärligt att göra?

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TritonusRaven:

Logga in på ditt Nintendo-konto i en webbläsare. Gå in på https://accounts.nintendo.com/ och klicka på Nintendo-loggan uppe i vänstra hörnet. Där har du en översikt för ditt konto med bl.a. info on Nintendo Switch Online.

Jag var in dit men ser bara att jag inte har något medlemsskap, inte när det gått ut eller om mina sparfiler finns kvar eller nåt sånt.
Dock när jag går in på sidan där man tecknar abonnemang ser jag de föreslår Free 7-day trial åt mig så jag misstänker alla spår av att jag varit prenumerant är borta och de anser mig som en ny användare 😔

Nå väl, då har man anledning att spela om lite spel. Var nog inte så viktiga save filer när jag glömt bort att förnya medlemskapet 😇

Tack iaf

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

Fick även jag besked om att Amazon.fr skickat min order under natten med Airmee. Uppskattad leverans onsdag, vilket var det ursprungliga estimatet.

Min beställning låg på två spel, konsol och nya pro controllern, så i mitt fall olikt ett tidigare inlägg så gick det utmärkt att beställa pro controllern från franska Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag var in dit men ser bara att jag inte har något medlemsskap, inte när det gått ut eller om mina sparfiler finns kvar eller nåt sånt.
Dock när jag går in på sidan där man tecknar abonnemang ser jag de föreslår Free 7-day trial åt mig så jag misstänker alla spår av att jag varit prenumerant är borta och de anser mig som en ny användare 😔

Nå väl, då har man anledning att spela om lite spel. Var nog inte så viktiga save filer när jag glömt bort att förnya medlemskapet 😇

Tack iaf

Jag har fått kvitto på mailen varje gång jag har köpt mina individuella medlemskap iallafall så du borde väl också ha? "Thank you for your Nintendo eShop purchase" är ämnet om du ska söka.

Trial har jag fått ganska många gånger så kanske inte nödvändigtvis betyder nåt. Jag måste haft riktigt tur med trials för jag har kvar mina cloud saves från 2019 fast jag inte köpte switch online mellan 2022 och 2024.

Edit2: Jag hade fått mail vid förnyelse både 2021 och 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

amazon.fr skickade idag, leveransen uppdaterad till onsdag, vilket vore ganska perfekt för hemleverans, för då är jag hemma

Har samma. Airmee har meddelat planerad leverans kvällstid 11/6. På Amazon.fr kan jag se att paketet passerat Amazons sorteringscenter i Hannover (Garbsen) under natten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag har fått kvitto på mailen varje gång jag har köpt mina individuella medlemskap iallafall så du borde väl också ha? "Thank you for your Nintendo eShop purchase" är ämnet om du ska söka.

Trial har jag fått ganska många gånger så kanske inte nödvändigtvis betyder nåt. Jag måste haft riktigt tur med trials för jag har kvar mina cloud saves från 2019 fast jag inte köpte switch online mellan 2022 och 2024.

Edit2: Jag hade fått mail vid förnyelse både 2021 och 2024.

Hmm, intressant. Kanske finns hopp för mina sparfiler då. Synd man inte kan se dem någonstans i en webbläsare. Känner jag nästan måste fixa en billig Switch Lite eller nåt för att kontrollera.

Har rotat igenom mina mail mer nu på morgonen, och jag har inte många mail från Nintendo. Mitt senaste förnyelse mail är från 2022-02.
Däremot hittade jag via banken att jag 2023-07-14 gjort ett köp på 429:- från Nintendo, vilket är exakta kostnaden för NSO + Expansion Pack för ett år, så troligen är det senaste gången jag förnyat NSO.
Isf borde det ha expirat 2024-07-14, vilket det snart har gått 1 år sedan så rätt säker på att mina save filer borde ha raderats då, om nu deras villkor stämmer.

Men samtidigt från vad jag googlat så verkar det som att man ska få ett mail om att save filerna kommer tas bort snart, men jag har inte fått något sånt mail. Men jag saknar ju massa andra Nintendo mail också, så kanske de hamnat i spam/junk mappen och tagits bort.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

DHL:s vägar äro outgrundliga... Du bor inte så att det inte finns några ombud nära så att de verkligen vill köra ut den till dig?

Ja… så är det ju säkert. Vårt ombud stängde förra året (trevlig personal, jag pratade med dom och dom sa att DHL betalar så dåligt att det inte är värt det). Så nu är närmsta ombud typ 30-40 min bort, och vi tillhör väl egentligen inte deras ”upptagningsområde” så dom vill nog hellre leverera ut paketen som du säger.

Fortfarande inga updates så gissar att bilen från Polen kör mot Köpenhamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fortfarande inga updates så gissar att bilen från Polen kör mot Köpenhamn.

Inget uppdaterat här heller. Förhoppningsvis är den väl i Köpenhamn nu bara att de inte hanterar paketen nu under helgen. Vet inte hur DHL kör men hoppas den åker mot Sverige redan natten mot Måndag. Men förmodligen blir det Tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Inget uppdaterat här heller. Förhoppningsvis är den väl i Köpenhamn nu bara att de inte hanterar paketen nu under helgen. Vet inte hur DHL kör men hoppas den åker mot Sverige redan natten mot Måndag. Men förmodligen blir det Tisdag.

Mitt paket har samma tider som ditt, med senaste uppdatering från Poznan igår 21:42, men beräknas fortfarande komma till mig på måndag (bor i Stockholm). Så våra paket måste nog åka till Sverige senast natten till måndag då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raet:

Mitt paket har samma tider som ditt, med senaste uppdatering från Poznan igår 21:42, men beräknas fortfarande komma till mig på måndag (bor i Stockholm). Så våra paket måste nog åka till Sverige senast natten till måndag då?

Mitt lämnade också Poznan 21:42 men planeras anlända först på tisdag (Malmö).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raet:

Någon som bodde i norra Sverige fick skickat till Arlanda (med flyg antar jag), vet dock inte om det var via Köpenhamn eller Leipzig. Min står beräknad tisdag men bor i södra Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Någon som bodde i norra Sverige fick skickat till Arlanda (med flyg antar jag), vet dock inte om det var via Köpenhamn eller Leipzig. Min står beräknad tisdag men bor i södra Sverige.

Mitt är också planerat att komma tisdag, jag bor strax utanför Linköping!

Permalänk
Medlem

Mitt är planerat att lämna med nästa leverans från Tyskland. Beräknad ankomst måndag. Bor i Skåne.

Permalänk
Medlem

Finns i lager här om någon fortfarande är på jakt efter konsol. Svenskt företag

https://pennybridgecollectibles.se/produkter/tv-spel-och-kons...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Strax under 14cm
<Uppladdad bildlänk>

Tackar!

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Efter har ägt konsolen två dagar kan jag säga att jag är grymt imponerad hittills. Konsolen känns mer premium när man håller det i handen jämfört med gamla konsolen. Eshop är mycket fortare än förut och gamla spelen laddar fortare också. Ser fram emot framtida spel som kommer till konsolen.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Mitt är planerat att lämna med nästa leverans från Tyskland. Beräknad ankomst måndag. Bor i Skåne.

Samma, men bor i Stockholm. Försändelsen är i Leipzi och väntar antagligen på flyg till Arlanda.

Permalänk
Medlem

Frågar åt mig själv och en vän.
Någon som har koll på butik utomlands och går använda klarna?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Frågar åt mig själv och en vän.
Någon som har koll på butik utomlands och går använda klarna?

Skaffa kreditkort via Klarna så är biffen fixad. Jag använder den för nästan alla mina köp.

Permalänk
Medlem

Switch 1 Pro controller ska fungera på switch 2 men den nya Pro controllen till Switch 2 har ju 2st nya knappar på undersidan.
Är det dessa knappar något som blir ett krav i switch2 spelen eller kan man snåla och spela med gamla från Switch 1?...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

https://youtu.be/qGtjtNue9CI?feature=shared

Switch 1 Pro controller ska fungera på switch 2 men den nya Pro controllen till Switch 2 har ju 2st nya knappar på undersidan.
Är det dessa knappar något som blir ett krav i switch2 spelen eller kan man snåla och spela med gamla från Switch 1?...

Knapparna på baksidan är bara till för att mappas om som genvägar till andra knappar. Kommer inte vara nödvändiga i övrigt. Det man tappar med att köra SW1 Pro Controller är avsaknad av HD Rumble 2 (Den kör 1, vet inte skillnaden direkt), hörlursuttag, knapparna bak och att man tydligen inte kan väcka konsolen med första utan man måste fram och trycka igång på konsolen. Sen har jag hört att den andra har skönare D-pad och spakar typ, men kan inte verifiera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Knapparna på baksidan är bara till för att mappas om som genvägar till andra knappar. Kommer inte vara nödvändiga i övrigt. Det man tappar men att köra SW1 Pro Controller är avsaknad av HD Rumble 2 (Den kör 1, vet inte skillnaden direkt), hörlursuttag, knapparna bak och att man tydligen inte kan väcka konsolen med första utan man måste fram och trycka igång på konsolen. Sen har jag hört att den andra har skönare D-pad och spakar typ, men kan inte verifiera.

Ah okej det låter ju bra att dessa 2 nya knappar bara är någon friviligt man kan mappa till vad man vill. Rumble stänger jag alltid av för att få bättre batteritid. Dock känns det som en dealbreaker för mig att man inte kan starta konsolen från switch1 kontrollen

Pro kontrollen till switch2 verkar va slut överallt, blir nog till att försöka skaffa en sådan ändå, men ingen brådska. Iofs behöver få tag på någon innan Donkey Kong Bananza kommer nästa månad...

Permalänk
Medlem

Tydligen kan man få tag i Hogwarts Legacy SW1 fysiskt, sätta i sin SW2 och uppgradera till Switch 2 versionen för 10$ (gissningsvis 109 kr). Sedan får man en digital licens till Switch 2 versionen utan att behöva sätta in SW1 kassetten fler gånger. Så om man lånar spelet av någon eller köper och sedan säljer vidare spelet kan man få spelet riktigt billigt! Nu vet jag inte om detta var meningen eller om det är något de kommer ändra så gör det på egen risk

Jag ska låna en kopia när jag får min Switch 2 så kan återkomma

Källa: https://www.reddit.com/r/HarryPotterGame/comments/1l44ene/com... (Läst på några fler ställen)

Här är hur man uppgraderar med: https://portkeygamessupport.wbgames.com/hc/en-us/articles/407...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orik:

Har samma. Airmee har meddelat planerad leverans kvällstid 11/6. På Amazon.fr kan jag se att paketet passerat Amazons sorteringscenter i Hannover (Garbsen) under natten.

Min står så här på:

samedi 7 juin
11:54
Le colis est arrivé dans un centre Amazon
Garbsen, Lower Saxony DE
Le colis a quitté les locaux de l'expéditeur

Vad innebär detta?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Någon som köpt till något av skydden Genki Attack Vector eller Dbrands Killswitch och kan säga hur de är? Funderade först på Killswitch men då måste man använda en extern adapter till dockan. Med Genkis slipper man adaptern men verkar inte lika täckande framtill på joyconsen 😅