Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tack! Nu är de beställningsvara men gick att beställa. Har redan 3D world men gjorde beställning på Luigi’s Mansion, får se om det kommer!

Har man inte 3D world måste man beställa för det priset, fått Switch 2 Patch dessutom.

Blev en beställning på 3D World och LM3. Ska bli riktigt nice. Men skulle vilja lira LM2 först dock.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av martinot:

Beställde en GC-kontroller hos Nintendo IE i förra veckan, och den var hemma hos mig ca 1 vecka efter att jag lagt beställningen.

Skrivet av Asssor:

Jag beställde min 10 juni. Den skickades först i måndags (16e) pga att den låg som backorder. Förmodligen för att den hann ta slut innan beställningen slutfördes. Så ja, det kommer nog stå "Processing" till åtminstone måndag skulle jag gissa, eller tills att de får in nya på lager.

Är du otålig finns den annars att köpa nu i Sverige, men då kostar det desto mer

Skrivet av eFoppa:

Beställt flera saker som skickats i omgångar. Snabbast är 2 vardagar (beställd måndag leverans onsdag). Längsta är 1v
Så varierar lite
Även leveransmetod och huruvida man kan välja utlämningsställe eller inte.

Såg nu att de har skickat den idag! Skönt att de inte firar midsommar i resten av Europa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Blev en beställning på 3D World och LM3. Ska bli riktigt nice. Men skulle vilja lira LM2 först dock.

Beställde dessa också precis. Sällan man ser Switch spel med sådan rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Hahahaha, som GTA? Vill du att Mario Kart, ett spel av Nintendo, ska vara mer som GTA? You’re barking up the wrong tree, buddy!

Free roam är exakt vad det ska vara i en Mario Kart värld. Du kan utforska hela kartan och göra småsaker. Tyvärr kommer inte Donkey Kong plocka upp Princess Peach från gatan och köra till en gränd där vi sen får se bilen gunga. Eller att Luigi utför en drive-by.

Bara för att de skrev GTA så betyder inte det att de vill att spelet ska innehålla droger, prostitution och liknande.

Utan missions, saker att göra med kanske en kortare story. De aktiviteter som finns i World är inte ens 20 sekunder långa.

Permalänk

Hahahaha, som GTA? Vill du att Mario Kart, ett spel av Nintendo, ska vara mer som GTA? You’re barking up the wrong tree, buddy!

Free roam är exakt vad det ska vara i en Mario Kart värld. Du kan utforska hela kartan och göra småsaker. Tyvärr kommer inte Donkey Kong plocka upp Princess Peach från gatan och köra till en gränd där vi sen får se bilen gunga. Eller att Luigi utför en drive-by.

Just GTA tänkte jag på uppdrag och låsa upp saker, det var den liknelsen jag kunde komma på men feel free att komma med ett annat exempel på vad man kan utöka världen med.

Haha ändå en skön kommentar, hade varit kul att se DK plocka upp Peach o gunga 🤣

Men syftade som sagt mest på att jag känner att världen känns lite död, är inte så intresserad av att åka runt bara och göra små missions.

Trevlig midsommar! ☀️

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Bara för att de skrev GTA så betyder inte det att de vill att spelet ska innehålla droger, prostitution och liknande.

Utan missions, saker att göra med kanske en kortare story. De aktiviteter som finns i World är inte ens 20 sekunder långa.

Skrivet av Vegeta1990:

Just GTA tänkte jag på uppdrag och låsa upp saker, det var den liknelsen jag kunde komma på men feel free att komma med ett annat exempel på vad man kan utöka världen med.

Haha ändå en skön kommentar, hade varit kul att se DK plocka upp Peach o gunga 🤣

Men syftade som sagt mest på att jag känner att världen känns lite död, är inte så intresserad av att åka runt bara och göra små missions.

Trevlig midsommar! ☀️

Haha, vet att han inte menade att Trevor ska vara en karaktär i Mario Kart. Men är ett racingspel liksom. Hot Wheels eller Need for Speed har inte mycket att göra i världen. Minns när Need for Speed var open world och då körde man till racen, något vi väljer i menyn i Mario Kart, annars inte mycket mer. Eller ett Need for Speed hade fartkameror på vissa sträckor när man körde free roam, det var skoj! Är glad att vi har en öppen karta att utforska även om den är ganska tom.

Permalänk
Medlem

Vill ni köpa 2 spel för ungefär 770kr? Läs vidare! Detta är då för de som även har ett japanskt konto på sin Switch 2. De har ju erbjudande i alla länder att man kan köpa 2 spelkuponger till ett bättre pris om man är med i Nintendo Online. Det är då ett specifikt urval av spel i listan men det är Nintendos egna spel som Mario, Zelda, Splatoon, Pokémon, Kirby, m.fl som man då kan välja två av. Kupongerna kostar 1099kr i Sverige men jag köpte 2 spelkuponger med det här erbjudandet för ungefär 750kr.

Jag såg att japanska eShop vill ha 10000 yen för två kuponger som blir ungefär 660kr. Men man behöver vara Online medlem. Så jag tänkte om jag köper det billigaste medlemskapet i 1 månad (7 dagar provperiod fungerar ej) så kommer jag vara berättigad kupongerna. 1 månad kostar 306 yen som blir 20kr. Jag hade redan i plånboken sen innan så jag kunde köpa 1 månad och när jag gjorde det så kunde jag köpa 2 spelkuponger för strax under 10000 yen! Har redan löst in en kupong och fungerar fint! Finns olika sidor som säljer presentkort för japanska eShop. Jag använde G2A och betalade i dollar med PayPal, blir billigast då! Man får ladda ungefär 10500 yen och man kan köpa flera presentkort på samma gång via G2A. Bara att lägga till de olika beloppen i korgen och checka ut! Sen kan man ladda japanska kontot via nätet med Google translate eller på själva Switch 2 (använder kamera som översätter japanska texten). G2A tar ut lite marginal så blir kanske 60-70kr dyrare än vad dagens valutakurs visar. Men blir ändå över 300kr billigare jämför med svenska priser. Är nöjd att jag kunde köpa 2 spel för typ 375kr vardera när de annars ligger på betydligt högre pris. Även begagnat är inte så billigt att hitta.

Har ni inte ett japanskt konto så kan ni fixa ett. Inga svårigheter och Nintendo förbjuder inte det. Fram tills i mars nu i år kunde man använda utländska kort och PayPal i japanska eShop. Men nu får man lösa presentkort istället men är tillåtet!

Spelen är på engelska! Nästan alla spel i japanska affären kan spelas på engelska. Finns nog något spel som bara släppts i Japan och är bara japanska då, men man kan scrolla ner på spelet och läsa vilka språk det finns på nätet med Google translate.

Permalänk
Medlem

Har ni inte ett japanskt konto så kan ni fixa ett.

Hur blir det med spelen du köper, blir ditt japanska konto ägaren till dessa eller får du koder som du kan lösa in på ditt svenska konto?

Funderar på vad som händer i framtiden om dom skulle få för sig att göra någon geoblock (konstigare saker har hänt när det gäller Nintendo).

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Komplett har Mario 3D World, Luigi's Mansion och massa spel för 199kr styck, Xbox spel för 49kr styck.

Hemskt jag missade 3D world och gråter nu.

Permalänk
Skrivet av walkir:

Nu har jag testat och S2-uppgraderingen fungerar utmärkt med mitt japanska Breath of the Wild.

Även lite kul att första spelet jag köpte till Switch 1 i mars 2017 även blev mitt första köpta spel till Switch 2 nära releasen

Grymt!! Tusen tack för återkopplingen, skönt att veta att det funkar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Hur blir det med spelen du köper, blir ditt japanska konto ägaren till dessa eller får du koder som du kan lösa in på ditt svenska konto?

Funderar på vad som händer i framtiden om dom skulle få för sig att göra någon geoblock (konstigare saker har hänt när det gäller Nintendo).

Är kopplade till japanska kontot isf. Jag har amerikanskt och japanskt konto sen PS3 hos Sony. Samma hos Nintendo sen typ 7 år sen. No issues. Kan ej spå framtiden men de skulle isf sätta krokben på legitima spelare som t.ex bott i Japan i några år och skapat kontot där om de gjorde något sådant. Så det borde vara chill.

Permalänk
Medlem

Vill ni köpa 2 spel för ungefär 770kr? Läs vidare! Detta är då för de som även har ett japanskt konto på sin Switch 2. De har ju erbjudande i alla länder att man kan köpa 2 spelkuponger till ett bättre pris om man är med i Nintendo Online. Det är då ett specifikt urval av spel i listan men det är Nintendos egna spel som Mario, Zelda, Splatoon, Pokémon, Kirby, m.fl som man då kan välja två av. Kupongerna kostar 1099kr i Sverige men jag köpte 2 spelkuponger med det här erbjudandet för ungefär 750kr.

Jag såg att japanska eShop vill ha 10000 yen för två kuponger som blir ungefär 660kr. Men man behöver vara Online medlem. Så jag tänkte om jag köper det billigaste medlemskapet i 1 månad (7 dagar provperiod fungerar ej) så kommer jag vara berättigad kupongerna. 1 månad kostar 306 yen som blir 20kr. Jag hade redan i plånboken sen innan så jag kunde köpa 1 månad och när jag gjorde det så kunde jag köpa 2 spelkuponger för strax under 10000 yen! Har redan löst in en kupong och fungerar fint! Finns olika sidor som säljer presentkort för japanska eShop. Jag använde G2A och betalade i dollar med PayPal, blir billigast då! Man får ladda ungefär 10500 yen och man kan köpa flera presentkort på samma gång via G2A. Bara att lägga till de olika beloppen i korgen och checka ut! Sen kan man ladda japanska kontot via nätet med Google translate eller på själva Switch 2 (använder kamera som översätter japanska texten). G2A tar ut lite marginal så blir kanske 60-70kr dyrare än vad dagens valutakurs visar. Men blir ändå över 300kr billigare jämför med svenska priser. Är nöjd att jag kunde köpa 2 spel för typ 375kr vardera när de annars ligger på betydligt högre pris. Även begagnat är inte så billigt att hitta.

Har ni inte ett japanskt konto så kan ni fixa ett. Inga svårigheter och Nintendo förbjuder inte det. Fram tills i mars nu i år kunde man använda utländska kort och PayPal i japanska eShop. Men nu får man lösa presentkort istället men är tillåtet!

Spelen är på engelska! Nästan alla spel i japanska affären kan spelas på engelska. Finns nog något spel som bara släppts i Japan och är bara japanska då, men man kan scrolla ner på spelet och läsa vilka språk det finns på nätet med Google translate.

Tack för tipset! Japanska Nintendo store verkar vara billigast med när det är dessa vouchers och typ andra plats efter Hong kong👌låter vettigt att ha ett japanskt Nintendo konto knutet till den.
Har du testat skaffa ett japanskt PayPal och koppla det?
Edit: Verkar vara omöjligt om man inte bor Japan. Enda lösningen är att ladda på med nintendo gift cards och billigast är amazon.jp med ett nytt amazon-konto med en fake japansk adress.
https://eshop-prices.com/games/7753-nintendo-switch-game-vouc...

Permalänk
Medlem

Angående vouchers, de expirear efter viss tid (skulle claima sista dagen, gick ut en vecka innan jag trodde sista dagen var), och funkar endast på switch 1 spel, så sistnämnda är iaf värt att ha i åtanke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garpen0:

Tack för tipset! Japanska Nintendo store verkar vara billigast med när det är dessa vouchers och typ andra plats efter Hong kong👌låter vettigt att ha ett japanskt Nintendo konto knutet till den.
Har du testat skaffa ett japanskt PayPal och koppla det?
Edit: Verkar vara omöjligt om man inte bor Japan. Enda lösningen är att ladda på med nintendo gift cards och billigast är amazon.jp med ett nytt amazon-konto med en fake japansk adress.
https://eshop-prices.com/games/7753-nintendo-switch-game-vouc...

Så lite så! Köpt innan flera spel med japanska kontot. Det var en första gång för kupongerna. Och som jag skrev så får man köpa gift cards på andra sidor och ladda sitt konto. Japanska Amazon är svår då de numera vill ha bevis på adress och så. Sidor som G2A i dollar är bra pris!

Permalänk
Medlem

Så lite så! Köpt innan flera spel med japanska kontot. Det var en första gång för kupongerna. Och som jag skrev så får man köpa gift cards på andra sidor och ladda sitt konto. Japanska Amazon är svår då de numera vill ha bevis på adress och så. Sidor som G2A i dollar är bra pris!

Jag lyckades köpa nu precis 500 yen (som test) på Amazon jp. Skrev in en random japansk adress på ett hotell så gick det igenom bra, och betalade med mitt europeiska mastercard (Curve), så slipper du lägga avgifter på G2A som kan ha en del shady säljare med.
Kod kom på mail efter några minuter.
https://www.amazon.co.jp/-/en/gp/aw/d/B09998HHSY/ref=ox_sc_ac...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garpen0:

Jag lyckades köpa nu precis 500 yen (som test) på Amazon jp. Skrev in en random japansk adress på ett hotell så gick det igenom bra, och betalade med mitt europeiska mastercard (Curve), så slipper du lägga avgifter på G2A som kan ha en del shady säljare med.
Kod kom på mail efter några minuter.
https://www.amazon.co.jp/-/en/gp/aw/d/B09998HHSY/ref=ox_sc_ac...

Har verkligen försökt. Blir lite billigare via Amazon. Men varje gång jag gör ett köp så står det att ordern gått igenom men sen när jag ska åt koden så kommer ny sida, Suspicious activity, och de vill att man laddar upp bevis på adress osv. Testat med olika konton och lagt in japansk adress. No luck. Men så nice att du lyckats! Mycket smidigare via Amazon.

Edit: Kan du skriva formatet på adressen du skrev i Japan? Och vad för telenummer använde du?

Permalänk
Medlem

Har verkligen försökt. Blir lite billigare via Amazon. Men varje gång jag gör ett köp så står det att ordern gått igenom men sen när jag ska åt koden så kommer ny sida, Suspicious activity, och de vill att man laddar upp bevis på adress osv. Testat med olika konton och lagt in japansk adress. No luck. Men så nice att du lyckats! Mycket smidigare via Amazon.

Edit: Kan du skriva formatet på adressen du skrev i Japan? Och vad för telenummer använde du?

Skrev mitt svenska nummer och adressen jag angav var denna från ett hotell. Ditt japanska amazon kanske har blivit rödflaggat och du behöver skapa ett nytt?

220-8501
Kanagawa-ken, Yokohama, Nishi Ward
1 Chome-3-23 Kitasaiwai

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garpen0:

Skrev mitt svenska nummer och adressen jag angav var denna från ett hotell. Ditt japanska amazon kanske har blivit rödflaggat och du behöver skapa ett nytt?
<Uppladdad bildlänk>
220-8501
1 Chome-3-23 Kitasaiwai

Tack! Ska testa

Permalänk
Medlem

Är kopplade till japanska kontot isf. Jag har amerikanskt och japanskt konto sen PS3 hos Sony. Samma hos Nintendo sen typ 7 år sen. No issues. Kan ej spå framtiden men de skulle isf sätta krokben på legitima spelare som t.ex bott i Japan i några år och skapat kontot där om de gjorde något sådant. Så det borde vara chill.

Går det att spela med det svenska kontot, trots att det japanska är ägaren?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Ja.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jodå! Alla profiler på maskinen kan spela spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garpen0:

<Uppladdad bildlänk>
220-8501
1 Chome-3-23 Kitasaiwai

Testade igen igår men utan lycka. Tror att då jag har Amazon konto i Sverige, Tyskland, Frankrike, USA, Indien så blev mitt konto rödflaggat då i Japan. Testat med ny email men sen måste jag använda samma kort ju och då får jag samma felmeddelande. De loggar säkert IP och dylikt.

Permalänk
Medlem

Det här sitter sjukt långt inne att skriva, men måste säga att jag känner en besvikelse över Mario Kart World.

Kan skriva en uppsats, men det primära jag är besviken på är bristen av nytänkande ”game mechanics”.

Spelet är ju i stort sett Mario Kart 8 med nya banor. Allt från ”vapen/powerups” till att man ska slajda i svängarna är ju samma.

Hade hoppats på lite mer nytänk. Med säkert 250-300+ timmar i MK8 så tog det inte mer än nån vecka innan man ledsnade på world.

Även ”open map” känns helt misslyckat? Vad ska man göra annat än att åka runt och göra dom här BLÅ uppdragen? Får man ens nått om man klarar av alla?

Utöver det tycker jag att dom har slackat när dom byggt bannorna. I flera av cuperna så känns det som att dom återanvänt element/byggblock, så trots att det är 4 olika banor så känns det mer eller mindre som att flera banor är väldigt lika och att man spelar samma bana.

Även att dom friskt återanvänder koncept, t ex banan med kossorna.

Spelet i sig är inte på något sätt dåligt. Grafiken känns ändå nice, det flyter på bra. Har man aldrig spelat ett Mario kart förr vore det 10/10, men jag hade förväntat mig mer nytänk jämfört med tidigare spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det här sitter sjukt långt inne att skriva, men måste säga att jag känner en besvikelse över Mario Kart World.

Kan skriva en uppsats, men det primära jag är besviken på är bristen av nytänkande ”game mechanics”.

Spelet är ju i stort sett Mario Kart 8 med nya banor. Allt från ”vapen/powerups” till att man ska slajda i svängarna är ju samma.

Hade hoppats på lite mer nytänk. Med säkert 250-300+ timmar i MK8 så tog det inte mer än nån vecka innan man ledsnade på world.

Även ”open map” känns helt misslyckat? Vad ska man göra annat än att åka runt och göra dom här BLÅ uppdragen? Får man ens nått om man klarar av alla?

Utöver det tycker jag att dom har slackat när dom byggt bannorna. I flera av cuperna så känns det som att dom återanvänt element/byggblock, så trots att det är 4 olika banor så känns det mer eller mindre som att flera banor är väldigt lika och att man spelar samma bana.

Spelet i sig är inte på något sätt dåligt. Grafiken känns ändå nice, det flyter på bra. Har man aldrig spelat ett Mario kart förr vore det 10/10, men jag hade förväntat mig mer nytänk jämfört med tidigare spel.

Inte riktigt besvikelse här, men jag har också haft uppenbarelsen att man kör samma banlayout flera gånger. Muskelminnet säger "efter hoppet kommer en S-kurva vä-hö" och så är det så med olika grafiska teman. Jag hoppas de patchar in lite saker efterhand. Spelet känns väldigt grundläggande som det är nu. Men än så länge kul är hemma

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Håller helt med. Har nyligen kört mig trött på MK8 med och blev trött efter 3 lopp. Ungarna har också varit besvikna på att man endast kan köra en på freeroam och inte nått kul att göra. Skrivit om detta innan och ja, lite besviken. Men det kommer förhoppningsvis bättre grejer.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Håller helt med. Har nyligen kört mig trött på MK8 med och blev trött efter 3 lopp. Ungarna har också varit besvikna på att man endast kan köra en på freeroam och inte nått kul att göra. Skrivit om detta innan och ja, lite besviken. Men det kommer förhoppningsvis bättre grejer.

Har tipsats tidigare att man kan skapa en lokal-grupp från menyn och då välja 2 spelare för free roaming. Med limitation om att man behöver vara nära varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Har tipsats tidigare att man kan skapa en lokal-grupp från menyn och då välja 2 spelare för free roaming. Med limitation om att man behöver vara nära varandra.

Ja jag såg det. Problemet är mer att det inte finns något kul att göra för två oavsett. Dom är nog besvikna över det läget överlag och hade väl lite förväntningar efter att ha sett trailern osv. Men dom har iaf spelat en del. Hade jag gett 900 spänn för detta hade jag varit grymt besviken

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Inte spelat spelet jättemycket direkt men än så länge besviken ja, delvis på free roam och som du är inne på lite för likt MK8.. men det största problemet är att banorna är ganska tråkiga. Banorna var bättre i MK8, här känns det som att det ibland är väldigt långa breda transportsträckor som inte är så kul.

Permalänk
Medlem

Tråkigaste med Nintendo är att hur spelen än är så får alltid nytt mario eller Zelda minst 9/10 i betyg. Hur detta kan få 9 i snitt förstår jag inte. Mest en kopia av 8an med en knappt märkbar skillnad grafiskt mot Switch 1. Det skapar kanske lite för höga förväntningar. Hade PS6 släpps imorgon med nytt GT som ser likadant ut som gamla med repriser på banorna med ett par nya bilar så hade kritiken varit enorm. Nintendo har aldrig några förväntningar på sig längre. Man väntar på nästa Zelda och Mario och dom brukar äga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Hade PS6 släpps imorgon med nytt GT som ser likadant ut som gamla med repriser på banorna med ett par nya bilar så hade kritiken varit enorm.

Är inte just Gran Turismo som tidigare var ökänt för att återvinna bilmodeller (läs 3D-modeller) från tidigare utgåvor?

Ang. Mario Kart World, så känns spelet på många sätt bättre än Mario Kart 8 Deluxe enligt mig. Inte minst tack vare Free Roam och Knockout Tours.

Hade däremot gärna sett lite fler onlinefunktioner och utmaningar likt Mario Kart Wii.

Börjar även undra om folk kör med steering assist påslaget, då själv tycker jag att körkänslan är helt ok.