Veckans fråga: Vilken webbläsare använder du?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Vilken webbläsare använder du?

För att surfa på det världsomspännande datornätverket Internet behövs det en webbläsare, vilken använder du?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Librewolf för min del, fungerar utmärkt!

Permalänk
Medlem

Safari all the way för mig.

Permalänk
Medlem

Haha, så här såg resultatet ut när jag hade röstat. Blev riktigt förvånad tills jag insåg att vi bara var fyra som hade röstat än så länge.

Visa signatur

Dator: Ja
Telefon: Ja

Permalänk
Medlem

Hemmadatorn: Firefox
Jobbdatorn: Firefox och Chrome
Mobilen: Duck Duck Go

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Floorp som primär, LibreWolf sekundär

Permalänk
Medlem

Windows: Floorp
Linux: FireDragon

(Båda är Firefox i grunden, men har lite extra funktioner )

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Floorp är den enda som fungerar tillfredsställande

Permalänk

Jag kör Safari men LadyBird kan bli intressant.

https://ladybird.org/

Det behövs fler renderingsmotorer, annars kanske webben blir lika sjuk som när IE6 var defacto standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kulturman:

Jag kör Safari men LadyBird kan bli intressant.

https://ladybird.org/

Jag gillar Ladybird, men det kommer ta tid innan edn blir lika bra som firefoxx

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Safari hemma och Edge på jobbet.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem

Har kört Firefox sedan 1.0. Det vill säga i 21 år typ.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Beror ju på, Edge på W11 burken(blä), Firefox i Windows 10 på privata burken och Supermium på Windows XP.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Olika varianter baserade på Firefox, just nu åter till Librewolf i väntan på att Floorp 12 lämnar betastadiet samt förhoppningsvis blir tillgängligt i portabelt format.

Permalänk
Medlem

Vivaldi, tidigare Opera.

Musgester är för smidigt för att jag nånsin ska välja en läsare utan dem.

Permalänk
Medlem

Firefox, så länge jag kan minnas.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Firefox master race. Kört FF sen XP.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk

Zen är fin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oooskar:

Haha, så här såg resultatet ut när jag hade röstat. Blev riktigt förvånad tills jag insåg att vi bara var fyra som hade röstat än så länge.
<Uppladdad bildlänk>

47 % Fx med 230 röster.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Jag är förvånad att Brave ligger så långt ner. Det är i princip Chrome men med fokus på integritet.

Jag gick över till den för nåt år sedan och trodde den var mer populär än såhär 😁

Permalänk
Medlem

Kul att se Firefox så pass populär!

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem

Visar att vi är en riktig nörd-sajt när Firefox fortsätter toppa!

Använder också Firefox på alla enheter. Vet att iOS-versionen kör på safaris motor då men skönt för syncens skull iaf.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem

Hemma använder jag Zen browser, den är baserad på Firefox. De tar tagit insperation från Edge med vertical tabs och centrerad popup för addressfält. Alla de viktiga extentions för Firefix fungerar, jag är supernöjd.

På jobbet är jag låst till Edge.

Permalänk
Medlem

Använder både Firefox och Edge, Firefox skulle jag väl säga är min main webbläsare men finns saker som inte funkar där så då använder jag Edge.

Kör exakt samma extensions till båda så är typ ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

I möjligaste mån Zen. Andraplats är Firebird (ok, Firefox). Men jobbet förespråka Chrome så får hålla mig till det där.

Permalänk
Medlem

Primärt använder jag Firefox -för att den har tilläggen Multi account containers och temporary containers. Dock använder jag Brave för youtube då jag upplever att youtube bråkar med just Firefox mycket. Har gjort en web-app av youtube i Brave.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Primärt Edge med Brave som sekundär webbläsare, gäller alla mina enheter

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

LibreWolf with a costum icon. I don't really love the blue/white because it looks like steam to me so I always misclick.
I have a icon that is in the FireFox colours that I found on Reddit.

DuckDuckGo on my phone though. Why?
I haven't even checked if LibreWolf exist on android but if it does then I'm switching.

DuckDuckGo is very good though!

Edit: Orkar inte ens med mitt huvud ibland alltså.,-
Detta skulle vara på Svenska men snackar med en vänm på Engelska samtidigt så det blev fel.

Orkar inte skriva om det.

Fel språk
Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk

Använder huvudsakligen Safari. På mina Linux- och BSD-maskiner är det Firefox som gäller. Viktig produkt med dåligt ledarskap.