Battlefield 6 avtäcks imorgon

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Det var spännande! Men på tok för lite! Vi får vänta till 31 juli!

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Såg riktigt fett ut, men man har ju blivit lurad förr

Permalänk
Medlem

D E S T R U C T I O N !

Permalänk
Medlem

Finns det några officiella systemkrav ännu?
Klarar man high med min dator i sign tro?
Bf2042 klarade jag inte Ultra i 120 fps.
Det är min skärm som förstör lite tyvärr. 3440x1440P. Eller ja, Mitt 3080 behöver säkert bytas egentligen, men plånboken säger "nej" just nu

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Har ändå en förhoppning om att de lärt sig av misstagen med 2042 och att BF6 kan bli ett jäkligt bra spel. Kanske blir dags att uppdatera datorn för första gången på typ 7 år.

Permalänk
Medlem

Riktigt go trailer i alla fall!! Hoppas på det bästa nu!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Min personliga åsikt även om jag eller inte testat det (NDA) så skriker trailern Call of Duty tyvärr.
Singel player in-game engine. Vi får vänta till 31:e för MP.
Förstörelsen är sjuk och det är det man saknat i 2042, trots att det kom lite i dem sista uppdateringarna och Haven.

Permalänk
Medlem

Såg väl ut som ingredienserna till vilken actionfilm som helst. Dock mycket fokus på att förstörelse vilket är trevligt om det blir så att allt kan bli ruiner i en match.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Riktigt bra trailer! Positivt överraskad, men får vänta att se om det bara var en bra trailer eller ett bra spel också

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Medlem

Marknadsförings teamet vet vad de håller på med. I sann BF anda så är det grandiosa scener. Vill dock inte ha nå lyrics till musiken. Det skall vara old school Dun-du-nun-nun

Får se vad MP trailer bjuder upp till och efter release så får man väl Se om det blir köp.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Så svältfödd på (nytt) BF nu så blir nog köp oavsett. Glad att det är modern era iaf då mina favorit BF är 2-4.
Hoppas bara innerligt att det kan återuppväcka dom där känslorna från förr som gjorde att man satt uppe halva nätterna och lira

Permalänk
Skribent

Kolla trailer: Check.
Lägga till i önskelistan: Check.
Vänta otåligt: Check.

Jag tror de flesta som längtar tillbaka till BF2-4 eran inte lär bli besvikna

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cranzle:

Om man ska tro på läckorna, så ser det lovande ut. Mycket mer likt BC2 osv, i läckorna så kunde man rasa i princip vad som helst, och gameplay är tillbaks till modern era med helikoptrar, jets osv.

Jag har mer hopp om denna än de andra, jag vill tro att de lärt sig efter flera flops i rad. Studion har nog inte råd med en till, de har inget annat val än att lyssna på spelarna denna gången.

Vi behöver airstrips tillbaka som i BF2-4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Jag tror de flesta som längtar tillbaka till BF2-4 eran inte lär bli besvikna

Vad bygger du det på?
Trailers har de alltid varit grymt duktiga på, utveckla vettiga spel däremot…

De som varit med under playtestet säger precis tvärtom (ett konkret exempel är att man vägrar gå tillbaka till klasslåsta vapen) och att det verkar luta åt att kostymnissarna vann även denna striden (samt att det helt enkelt inte finns några OG devs kvar på DICE som klarar av att skapa spel folk vill ha)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Sjukt trist... Trailern är som en random Hollywood rulle. Jag vill se gameplay!

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

CoD vibbar galore! Spelet kommer med stor sannolikhet optimeras för consolplatformen och sen portas skiten över till PC (ooptimerad) och flera olika "editions" så man kan ta mer betalt. Folk kommer att förhandköpa det som alltd trotts all pessimism och sen märker alla att spelet är trasigt och ospelbart. Gnäll gnäll gnäll... Dags for patchar i flera år innan spelet kanske blir det man hade lovat från början men då är det dags för BF7. Det här känns väldigt bekant. Deja Vu, Matrix....nej EA.

Visa signatur

Phanteks Evolve XL - Gigabyte Aorus Master X570 - AMD Ryzen 7 5900X - Corsair 64GB (4x16GB)CL9 2600MHz VENGEANCE PRO RGB - Gigabyte RTX 3080Ti Gaming - Phanteks Revolt X 1200W - Phanteks Glacier One 360MP D-RGB - Samsung SSD EVO 970-Series 2TB x4 - Win 11 Pro -64bit

Permalänk
Skrivet av Drasteroid:

Finns det några officiella systemkrav ännu?
Klarar man high med min dator i sign tro?
Bf2042 klarade jag inte Ultra i 120 fps.
Det är min skärm som förstör lite tyvärr. 3440x1440P. Eller ja, Mitt 3080 behöver säkert bytas egentligen, men plånboken säger "nej" just nu

Lite samma sits. Uppgraderade nyligen till en Ryzen 9800X3D men har ett RTX 3080 som troligtvis behöver uppgraderas också.. Är riktigt sugen på 5080 men har läst att det kommer ett 5080 Super snart?

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på mer, ingen gameplay alls!? Nej, det här är ingen video jag länkar vidare. Visst finns det en cool snutt, även om de kunde ha lyckats bättre med musiken, men som sagt, ganska intetsägande.

Jag hoppas ändå att det blir ett bra spel, tillräckligt bra för ett köp vid release.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Sug och ingen fräls. Båda mina favoriter Diablo och BF är fan körda i botten. Detta låter inte lovande när man läser de som kört playtest

Visa signatur

R5600x, 3060ti, 16gb
Xiaomi 34”
Logitech g302
Logitech g515
Gillar grogg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Vad var teknologiskt ologiskt i BF1?
Kartorna var skapta från kända och verkliga platser där första världskriget har utspelat sig, med ganska så bra precision med.
Fort de vaux vet jag att de fick förstora upp gångarna lite från verkliga mått till spelet, mest pga att det skulle bli för trångt och ingen skulle komma förbi om någon stod still mitt i gången. Så för att slippa gnäll från spelare, så förstorade de upp gångarna på den banan.

Med teknologi syftade jag mer på de vapen som spelet innehöll och på vilket sätt man kunde använda dem. Vad jag vet så var i princip alla automatvapen under WW1 stationära bössor, inte något man sprang omkring och hoppade med. Visst tyskarna hade ett par icke stationära. Jag hade faktiskt föredragit att upplägget hade varit mer som första Medal of Honor då jag tycker arsenalen avspeglades bättre. Men, detta är ju bara min personliga åsikt, det fanns en del bra inslag i spelet också även om det inte var en favorit.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS RTX 3080 Ti TUF Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyPakt:

Med teknologi syftade jag mer på de vapen som spelet innehöll och på vilket sätt man kunde använda dem. Vad jag vet så var i princip alla automatvapen under WW1 stationära bössor, inte något man sprang omkring och hoppade med. Visst tyskarna hade ett par icke stationära. Jag hade faktiskt föredragit att upplägget hade varit mer som första Medal of Honor då jag tycker arsenalen avspeglades bättre. Men, detta är ju bara min personliga åsikt, det fanns en del bra inslag i spelet också även om det inte var en favorit.

Tackar för input, jag har själv inte tänkt på det med vapnen. Vad som ska vara stationärt eller mer bärbart i arsenalen.
Dock varit imponerad utav vissa saker och smått besviken på andra saker. Besviken i att under vissa game-mode när ett lag förlorar, så får de en chans till och en chans till för att kanske vinna. Istället för att matchen är avgjord och nästa bana ska ladda in och team balance göra sitt.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Tackar för input, jag har själv inte tänkt på det med vapnen. Vad som ska vara stationärt eller mer bärbart i arsenalen.
Dock varit imponerad utav vissa saker och smått besviken på andra saker. Besviken i att under vissa game-mode när ett lag förlorar, så får de en chans till och en chans till för att kanske vinna. Istället för att matchen är avgjord och nästa bana ska ladda in och team balance göra sitt.

Jag störde också mig på det, förstod inte poängen med det. Bättre att ta nya tag. Eller så var det helt enkelt billigare att låta samma match gå vidare än att starta nya resurser och köer för ny match.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS RTX 3080 Ti TUF Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

Inget fan av den trailern faktiskt. Bara spelet är bra.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att det såg lovande ut, men så såg jag 2042's trailer också back then.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Animatör: Hur många helikoptrar vill du ska krascha in i byggnader?

Producent: ALLA!!1

Permalänk

En campingläge med story enligt trailern vore ej fel. Men sedan ska man ha tid/ork att spela.
Multiplayer delen som jag ej skulle lira, så tycker jag trailern inte gav så mycket om hur denna blir.

Permalänk
Medlem

Tänk om tomten kan komma tidigt med att Nvidia släpper 5080 super och någon skärmtillverkade släpper en platt 5k2k OLED. Då blir det att krossa spargrisen i oktober!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Sjukt trist... Trailern är som en random Hollywood rulle. Jag vill se gameplay!

Tror inte jag sett en enda trailer dom senaste tio åren med gameplay. Allt är fräcka cinematics.
Går alltid in på YT nu för tiden innan jag köper ett spel för man vet ju inte alls vad man köper från en trailer eller bilder i Epic/Steam Store

Visa signatur

9800X3D - TUF Gaming OC 7900XTX - G.Skill Flare X5 64GB 6000MHz - Sennheiser HD560s - Sound Blaster AE-5 Plus

Permalänk
Medlem

Ge mig battlefield 2 igen.

Fler distinkta klasser med tydliga för och nackdelar.

Större kartor med fler flaggor så man faktiskt nyttjar hela kartans storlek.

Större squads med endast squadleader som spawnpunkt, samt en commander som ger understöd.

Ordentligt voipsystem. Inom varje squad och mellan commander och squadleaders.

Man ska inte kunna byta vapen hur som helst mellan olika klasser. Mer nedlåst och tydliga skillnader mellan olika arméer i vilka vapen som är tillgängliga.

Kartorna måste vara balanserade så risken för att ett lag blir instängda i sin mainbas minskar.

Och för guds skull se till att kartorna passar antalet spelare på servern.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Potatis