Kommentar: "Battlefield 6 måste lyckas"

Permalänk
Melding Plague

Kommentar: "Battlefield 6 måste lyckas"

André ser hoppfullt på Battlefield 6, men spelet har väldigt mycket att visa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sanningens ord att det är passionerade spelskapare och ibte studios som gör bra spel.
Kommer troligtvis inte spela Battlefield 6 eftersom FPS föredrar jag i VR men jag hoppas dagens Battlefield utvecklare hittar tillbaka till det som gjorde BF bra och skippar tramset.
Att det återgår till nå mer likt BF2 tror jag aldrig kommer ske men jag har varit underhållen av BF fram till 5an endå.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Dom vet vad dom behöver göra (eller snarare inte göra), frågan är om viljan finns

Permalänk
Medlem

Pratade vi inte om detta FÖRRA gången?
Hur många chanser måste vi ge dem innan vi bara accepterar att DICE är en högst medioker studio med en värdelös utgivare?

Som ett kollektiv måste vi få bättre minne om vi någonsin vill ha bättre spel än den skiten som kommit senaste 10 åren…

Skrivet av playguu:

Dom vet vad dom behöver göra (eller snarare inte göra), frågan är om viljan finns

Enl folk som kört Labs verkar svaret vara nej…

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Kan de inte bara gå tillbaka till grunderna, öppna kartor, många flaggor och attackvägar, fordon som har för och nackdelar… det behöver inte vara så komplicerat

Permalänk
Medlem

Håller med. Ber till Gud att de inte bommar BF6 -- det ser riktigt bra ut hittills. Men det gjorde förvisso 2042 också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Pratade vi inte om detta FÖRRA gången?
Hur många chanser måste vi ge dem innan vi bara accepterar att DICE är en högst medioker studio med en värdelös utgivare?

Som ett kollektiv måste vi få bättre minne om vi någonsin vill ha bättre spel än den skiten som kommit senaste 10 åren…

Enl folk som kört Labs verkar svaret vara nej…

100% enig. BF6 kommer förbokas av hundratusentals, BF6 kommer ha mikrotransaktioner som många köper, BF6 kommer släppas ofärdigt och fullt med buggar och problem med servrar. BF6 kommer ändå vara en kassako och EA skrattar hela vägen till banken medan vi äldre spelare kommer sitta här om 3 år och säga att battlefield 7 MÅSTE leverera det vi saknar.

Det är bara att inse att battlefield aldrig kommer tillbaka i den spelform vi minns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Pratade vi inte om detta FÖRRA gången?
Hur många chanser måste vi ge dem innan vi bara accepterar att DICE är en högst medioker studio med en värdelös utgivare?

Som ett kollektiv måste vi få bättre minne om vi någonsin vill ha bättre spel än den skiten som kommit senaste 10 åren…

Enl folk som kört Labs verkar svaret vara nej…

DICE har alltid haft en värdelös utgivare.
Redan på BF1942 tiden så klagades det på en hel del saker.
Visst DICE fixade problem (men inte alla) och BF1942 var endå ett bra spel men Road to rome och Secret weapons släpptes som överaskningar och alldeles för snabbt innan grundspelet var fixat.
Lika så med BF Vietnam. Det kändes som det kom en tid när BF1942A var på topp och huxflux delades spelarbasen igen och så var man tillbaka på ruta 1.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Inga föer ondskefulla tvillingar, inga fler cowboys eöler clowner. Inga fler konstnärliga skins. Låt sådant stanna i CoD. Jag kommer troligwn köpa BF6 som den inbitna fan jag är och 2042 kommer åka i soporna direkt. Känns lite som Disney starwars där BF5 var Ep7, 2042 är Ep8 och BF potentiellt än Ep9 eller har dom kanske möjligheten att göra det till vad det ska göra?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skribent

Tror många glömmer hur pass trasiga samtliga Battlefield-spel har varit sedan... ja, alltid egentligen.

Battlefield 3 och framför allt Battlefield 4, som många lovordar som de bästa spelen i serien, släpptes i näst intill ospelbart skick. Under de första 9–12 månaderna gick det vissa kvällar knappt ens att starta spelet, då Battlelog-systemet strulade och vägrade visa servrar, eller kastade ut dig ur köerna som uppstod. Hitreg-problemen, där du tömde ett helt magasin på någon och de skuttade vidare som Snurre Sprätt. Jag kan göra en lång lista på saker som hade fått de flesta att begära pengarna tillbaka idag.

Anledningen till att jag spelar Battlefield-spelen, trots deras många brister, är att det inte finns något liknande på marknaden. Många har försökt, inte minst Call of Duty och uppstickare som World War 3, men ingen har lyckats fånga den känsla som Battlefield levererar. Och då pratar vi inte bara om möjligheten att rasera miljöer (destruction, levolution osv.), utan om ren atmosfär. Balansen mellan soldat och mekaniserade mördarmaskiner.

Susandet av en A-10 över huvudet medan du springer mellan hus och slåss för livet. Eller det mullrande ljudet från en Tiger-stridsvagn på andra sidan sandsäcken, när du sniket försöker ta över B-punkten själv. Att kika över en sten med ditt prickskyttegevär och se 30+ spelare skapa fullständigt kaos knappt hundra meter bort. Känslan av en lyckad flank med din squad, där du fäller ned ett tiotal motståndare med maskingevär bakifrån och tar ditt lag till seger. Only in Battlefield, som slogan lyder.

Jag räknar med att Battlefield 6 kommer vara halvt trasigt vid lansering – precis som alla Battlefield-spel har varit de senaste 15 åren, om inte längre. Jag räknar också med att problemen kommer åtgärdas, vissa snabbare än andra. Och jag räknar med att ha förbannat roligt genom hela processen. För som jag nämnde tidigare: det finns helt enkelt inget annat på marknaden som levererar samma upplevelse.

Fixade lite fetfinger-grammatik.
Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

När de tycker att spelet är redo för släpp, släpp det då i Early Access. Alla vet att det kommer finnas buggar och problem. Gör folk medvetna om och inställda på det. Fixa alla buggar och lyssna hårt på feedback. Efter typ en månad eller två, gör en bedömning på hur mycket mer tid spelet kommer behöva. Satsa på en 1.0-release inom 6-18 månader om möjligt. Under hela processen: kommunicera, kommunicera, kommunicera!

Framförallt behöver ett nytt spel i en serie direkt kännas bättre och rikare än en föregångare. Man kan liksom inte släppa ett nytt spel i en serie med mindre innehåll och färre funktioner än föregångaren och sedan förvänta sig att kunder ska tycka att spelet är bättre. Det kanske fungerar om du bara vill mjölka ur pengar ur en sista produkt för att sedan överge en spelserie, men för långsiktigheten och företagets trovärdighet är det otroligt dumt.

Ofta tycker jag spelutvecklare gör helt fel saker. Det behöver inte vara så krångligt. Följ det jag säger och man kan garantera att alla kommer att uppskatta det förutsatt att man inte släpper ett spel i ett helt katastrofalt tillstånd till att börja med.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att spelet blir bra men det känns som att det kommer att bli Battlefields död.

Permalänk
Medlem

De behöver ta lärdom av tidigare spel och leverera vad fansen vill ha. Och ja, gärna stabila servrar vid release, ha pli på fuskare och gå tillbaka till rötterna, då tror jag de har stor chans att lyckas med BF6.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk

Det som är verklighetstroget är inte alltid roligt.

Hur ska de lyckas göra ett multiplayer krigsspel där det är roligt att vara den som är längst fram i fronten och springer in i kaoset? En lösning på problemet är att ha boots som gör just detta.
En annan lösning är att inte göra spelet verklighetstroget.

Det finns en massa andra utmaningar. Starwars Battlefield tyckte jag var hur snyggt och coolt som helst, att jag slutade spela berodde på att jag tyckte spelet var tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

När de tycker att spelet är redo för släpp, släpp det då i Early Access. Alla vet att det kommer finnas buggar och problem. Gör folk medvetna om och inställda på det. Fixa alla buggar och lyssna hårt på feedback. Efter typ en månad eller två, gör en bedömning på hur mycket mer tid spelet kommer behöva. Satsa på en 1.0-release inom 6-18 månader om möjligt. Under hela processen: kommunicera, kommunicera, kommunicera!

Framförallt behöver ett nytt spel i en serie direkt kännas bättre och rikare än en föregångare. Man kan liksom inte släppa ett nytt spel i en serie med mindre innehåll och färre funktioner än föregångaren och sedan förvänta sig att kunder ska tycka att spelet är bättre. Det kanske fungerar om du bara vill mjölka ur pengar ur en sista produkt för att sedan överge en spelserie, men för långsiktigheten och företagets trovärdighet är det otroligt dumt.

Ofta tycker jag spelutvecklare gör helt fel saker. Det behöver inte vara så krångligt. Följ det jag säger och man kan garantera att alla kommer att uppskatta det förutsatt att man inte släpper ett spel i ett helt katastrofalt tillstånd till att börja med.

Personligen såntycker jag att early access är inget som utgivare som EA ska använda sig av för att "bortföklara" ett trasigt spel.
Dom behöver inte släppa ett spel i förstadie för att driva in intäkter för fortsatt utveckling.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Battlefield 1942 och 2an var grymma resten har varit meh
Gör nåt helt nytt imo

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med DICE? I trailern står det bara "Battlefield studios" men inte DICE någonstans.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Skribent
Skrivet av Cooling23:

Vad har hänt med DICE? I trailern står det bara "Battlefield studios" men inte DICE någonstans.

DICE utvecklar kärnan av spelet.

D.v.s. motor, multiplayer och andra fundamentala saker.

Mer information om varje Battlefield-studio:

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag håller med om att de "måste" lyckas, såvida inte alternativet är nedläggning av studion. Om de nu skulle misslyckas, så kommer naturligtvis folk ändå spela Battlefield 7 om det skulle vara lyckat. Det här med lojalitet gentemot utvecklare köper jag inte riktigt. Köp bra spel. Undvik dåliga.

Å andra sidan så finns det fortfarande folk som förbokar, så vad vet jag...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Kopiera bf2 rakt av och succén är given.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Potatis

Permalänk
Medlem

"Nästa BF måste lyckas." "Nästa Halo måste lyckas." "Nästa Dragon Age/Mass Effect måste lyckas".

Det här sitter vi och ältar varje gång och likt förbannat köper folk halvfärdigt mikrotransaktionsdrypande skräp vars lanseringsdatum bestämdes utifrån kvartalrapporter.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Var så jag såg på Diablo IV - sista chansen. Lär inte gå bättre för BF6, tyvärr. Investerare ska ha avkastning, gärna stor

Visa signatur

Spelar spelet väldigt väl.

Permalänk
Medlem

De sista bra Battlefield spelen var 2142 och Bad Company 2. Det var fräscht, nytänkande, men framförallt jävligt kul.

Permalänk
Medlem

Varför gör de inte en nästan rak remake av BF1942 med nutida modern och realistisk grafik och fysik och samma, men kanske lite större, kartor med plats för fler spelare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tror många glömmer hur pass trasiga samtliga Battlefield-spel har varit sedan... ja, alltid egentligen.

Misstolka gärna inte dåliga spel med kassa spel.
Den ena är älskad av miljoner för det är ett kul spel, det andra är skapat för att maximera vinster och vara så likt CoD som möjligt.

Spelet får gärna vara trasigt, det gör mig inget men man ska inte kalla en klasslös F2P-shooter som saknar allt som gjort Battlefield till Battlefield, då börjar man dra åt fel håll

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

"Nästa BF måste lyckas." "Nästa Halo måste lyckas." "Nästa Dragon Age/Mass Effect måste lyckas".

Det här sitter vi och ältar varje gång och likt förbannat köper folk halvfärdigt mikrotransaktionsdrypande skräp vars lanseringsdatum bestämdes utifrån kvartalrapporter.

Du har en ny generation ungar som avsett vad gammla gubbar tycker kommer köpa skiten efter att ha tjatat på sina föräldrar som knappt fattar nått och i bästa fall gör en enda googling på nätet som så klart enbart kommer få nya tvättade träffar och inte ett dugg av en sån här tråd eller om det kommer upp nått negativt säger ett "Aja min son vill ha det".

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Kopiera bf2 rakt av och succén är given.

Exakt.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Skribent
Skrivet av SuperSverker:

Misstolka gärna inte dåliga spel med kassa spel.
Den ena är älskad av miljoner för det är ett kul spel, det andra är skapat för att maximera vinster och vara så likt CoD som möjligt.

Spelet får gärna vara trasigt, det gör mig inget men man ska inte kalla en klasslös F2P-shooter som saknar allt som gjort Battlefield till Battlefield, då börjar man dra åt fel håll

För mig har "klasser" aldrig varit något jag låst fast mig vid i Battlefield. Snarare tycker jag att det var ett av DICE bästa beslut att ta bort dem. Att man sedan ersatte det med "hjältar" var däremot inte rätt väg att gå, enligt mig. Jag har helt klart föredragit att springa runt som Random McRando från Merc Incorporated.

Battlefield har aldrig varit ett strategiskt spel i den utsträckning som många vill få det till. Klassystemet är inget annat än ett sätt att bakbinda spelarna och tvinga fram specifika spelstilar. Kanske funkar det annorlunda på väldigt nischade servrar med klaner, men det har aldrig varit fallet i publika matcher med pack och patrask.

Gällande framförallt BF2042:
Bortser man från just klassystemet, så erbjuder 2042 fortfarande mycket av det som gör Battlefield till Battlefield. Storslagna strider i högt tempo, med fler spelare på skärmen än vad ammunitionen sannolikt räcker till. Var det bra vid lansering? Åh helsike heller. Men ärligt talat tycker jag att spelet i dag är bland de bättre i serien, tack vare alla uppdateringar som gjorts – särskilt till de totalt undermåliga lanseringskartorna.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

En annan installerade Moongamers version utav BF 1942 igår. Har inte haft så kul på länge!

Visa signatur

5600X | Asus A520M-A II | Samsung nvme 1TB | 32GB 3200MHz | GTX 750Ti 2GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kl0nk:

Håller med. Ber till Gud att de inte bommar BF6 -- det ser riktigt bra ut hittills. Men det gjorde förvisso 2042 också...

Jag tycker att 2042 totalt missade målet med sitt Call of Battlefield concept som var byggt för 12 åringar. Onda tvillingar som skrigade mot varandra och hade catchiga repliker.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |