Fyndiq sålde blufflagring med förfalskad kapacitet

Permalänk
Medlem

Problemet är ytterst att folk vill göra affärer som är för bra för att vara sanna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Det är problemet med dessa webbutiker som egentligen bara är förmedlingstjänster.
Litar mer på de kinesiska butikerna än dessa butiker. Finns ingen kontroll över huvudtaget.
Lovar att det inte heller finns någon kontroll på CE märkningen heller. Du är säkert privatimportör när du handlar på Amazon och Fyndiq, så du är den som är ansvarig att produkten följer CE.

Jag brukar i första hand försöka handla av Amazon när jag handlar på Amazon, speciellt om det är minneskort, etc. Jag inbillar mig att när det är Amazon jag köper av så är risken låg för bluffprodukter. Ibland handlar jag sånt som levereras från Amazon, mest för att jag inbillat mig att ev returer blir enklare.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Problemet är ytterst att folk vill göra affärer som är för bra för att vara sanna.

Och att ju dummare man är desto fler såna affärer finns det att göra.

Kunskap och information har alltid varit makt och har alltid kostat, och har man den inte själv så får man betala för den.

Sen är ju det här fortfarande en annons för SSF och Säkerhetskollen, men...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannyboyswe:

Det finns få saker som gör mig mer förbannad än människor som recenserar en produkt baserat på att den kommit bort under frakten. Klart som fan att man inte ska recensera en produkt du aldrig fått. Ge fan i att ge den 0/5. Gå istället in på ett ställe som Trustpilot och skriv en recension om Fyndiq.
Du nämner ju svaret själv i ditt inlägg, "men hur ska jag kunna bedöma något jag aldrig fick?", EXAKT! Du kan inte bedöma en vara du inte fått, så varför gör du det?

Svårt att tro att man har med en vuxen människa att göra när resonemanget liknar mer ett tjurigt barns.

Eller företag som skickar recensionslänken direkt efter beställning, dagar innan produkten kommer fram. Lurendrejeri, bluff och båg är det.

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Håller med men nu är det ju inte vi här, techeliten på Guru3d/Swec/FZ osv, som går på dessa bluffar utan du måste tänka och förstå utanför ditt space och din box.

The best of the best. Jag hittade en kaka på golvet, undra hur den smakar?
Svårigheten för oss nördar är att hindra andra t.ex äldre bekanta att handla minnen och liknande produkter från dessa butiker. Det finns på tok för många extra risker och de sparar knappt några pengar heller då de är småförbrukare. Kanske köper ett USB minne för 200kr vart 5år. Lägg då till 50kr och få från en seriös butik.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Patrik356b:

Det är ju skillnad på refund policy och genomförande, har fått mer jobb och det har tagit längre tid för Findiq att göra rätt än Amazon då något gått fel.

Köpte lite diverse adaptrar som ska vara bidirectional på fyndiq under 2019 men hälften av dem funkade bara åt ett håll
(VGA-HDMI, Displayport-DVI, Spdif-Toslink, och liknande)

VGA -> HDMI är ju analog till digital signalomvandling, där lär det inte bara någon dubbelriktad kopplingsmöjlighet. Även om annons kanske säger det. Går ju fint att göra HDMI till VGA konvertering också, men även då bara "en riktning".

Displayport omvandlas alltid till annat format, aldrig tillbaka. Så även där bara en riktning.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det här programmet kontrollerar om det påstådda lagringsutrymmet på usbminnet eller flashminnet är verkligt. Rekommenderas!

https://www.grc.com/validrive.htm

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt lagring som ni är osäkra på.

Steve Gibson från GRC Security har skapat ett litet program som kollar att USB minnet har den verkliga lagringstorleken.
Ladda ner på hans sida här: https://www.grc.com/validrive.htm

Misstänker att om ni sätter ett minneskort i datorn så dyker det upp som en USB enhet och att ni kan köra programmet på kortet också.

Använder ni minneskorten till något vettigt kan det vara skönt att få bekräftat att det är riktiga så att ni inte förlorar någon data.

Som en side note - SpinRite (som kostar pengar) är det bästa programmet för att underhålla sina diskar (HDD och SSD).
Det hjälper till att laga skadade sektorer på HDD som inte kan hanteras annars, och på SSD så återställer den prestanda genom att skriva om disken på ett intelligent sätt.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

och på SSD så återställer den prestanda genom att skriva om disken på ett intelligent sätt.

Vad innebär det?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

VGA -> HDMI är ju analog till digital signalomvandling, där lär det inte bara någon dubbelriktad kopplingsmöjlighet. Även om annons kanske säger det. Går ju fint att göra HDMI till VGA konvertering också, men även då bara "en riktning".

Displayport omvandlas alltid till annat format, aldrig tillbaka. Så även där bara en riktning.

Fel på båda.
Sökte just efter "vga till hdmi" och det går att bygga dessa bidirectional (men den de sålde var vanliga "hdmi till vga". Sedan att ingen gör det är en annan fråga.)

Samma med "HDMI till displayport" (denna lär vara betydligt enklare att göra bi-directional).

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Vad innebär det?

Ska se om jag kommer ihåg allt som diskuterats på deras podcast (Security Now!).

SSD lagrar bitar genom att sätta en transistor (eller liknande) till on eller off. Detta har sedan utvecklat till att om strömmen är mellan vissa varianser så är det olika bitar som sätts. Det är det menas när man säger att en SSD är SLC, MLC, TLC eller QLC - dvs hur många bitar man försöker få en enskild transistor att lagra.

Detta betyder att om värdet på transistorn förändras så förändras och vad som är lagrat på den.
Vanligtvis så skriver SSD om i stora (i sammanhanget) block och på så sätt så refreshas även data som inte ändrats pga att den låg bredvid data som hade förändrats.

Vad som händer över tid är att värdet (spänningen) i transistorerna minskar och blir mer och mer oläsbara (för det korrekta värdet).
Det är därför som SSDer (och HDDer av en annan anledning) använder ECC värdet för att återskapa den korrekta datan som lagrats. Men detta tar tid och påverkar prestandan negativt.

Genom att köra SpinRite på level 3 (tror jag) så skriver man om all data på disken och på så sätt återställer man prestanda.

Detta är inte något man ska göra bara för att - utan endast när man har ett genuint problem.
Anledningen till detta är att det sliter på SSDn.. min högst personliga åsikt är att göra detta ett 5 tal gånger inte spelar någon roll..och att man vanligtvis inte ska behöva göra detta mer än med något års mellanrum - detta beror ifs på hur kass disk man har och ifall den tappar spänning snabbare än normalt.

Ursäkta svengelskan ovan, jag har försökt hitta svenska termer i huvvet på mig själv och det funkade sådär - men andemeningen med ovan är korrekt även om inte termerna på svenska är det

Vi ska inte heller överdriva ovan - vanliga användare med SSDer av hyffsad kvalisort borde aldrig behöva använda detta.
Entusiaster som vi är och vill ha max prestanda hela tiden gör det för att det är kul att pilla med dator och att vi vet att våra SSDer kommer att bytas ut långt innan deras tekniska livslängd uppnås ändå.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

4Tb nvme disk va också fel kapactitet.. Jag och några polare köpte samma modell, en från fyndiq, vi andra från amazon, visade sig sen att de slutar fungera, går inte formatera m.m, När ja kollade lite närmare, felsökte o så, visade de sig att de enbart va 32gb lagring, Men fortfarande omöjligt att formatera m.m..

Visa signatur

| B550 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B |
| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Eller företag som skickar recensionslänken direkt efter beställning, dagar innan produkten kommer fram. Lurendrejeri, bluff och båg är det.

Gör de det så får de svinlåga betyg, finns även riktiga butiker som skickar länken innan varan kommit fram, de får samma behandling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jizo:

Finns ingen ursäkt idag, när man har tillgång till hela världen i sin mobil, att inte använda den och sidor som t.ex. Prisjakt för att kontrollera om priset är rimligt, samt att även läsa recensioner om produkten och/eller företaget innan man klickar på köpknappen. Det beror inte på att man är oinsatt, utan bara lat och dum.

Så om man inte är insatt och bara vill ha en vara... menar du alltså att det skall vara upp till individen och INTE företaget att inte falska grejer säljs? Det låter väldigt bakvänt i min värld. Säljer man något som företag är man ytterst och ENSAM ansvarig för att det man säljer är korrekt - inga undantag.

Upprepar man sådant beteende bör det vara dryga böter eller att individerna bakom får näringsförbud.

För inte nog med att någon kanske blir lurad som bara googlar fram "SD-kort" (eller valfri lagring), får upp den sidan och köper det i tron att företag inte säljer "fake/falska/felaktiga" varor.... utan det finns en mängd med individer som köper upp sådan här skit och säljer på begagnatmarknaden där du inte kan kolla upp det genom prisjakt eller slika ting.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Patrik356b:

Fel på båda.
Sökte just efter "vga till hdmi" och det går att bygga dessa bidirectional (men den de sålde var vanliga "hdmi till vga". Sedan att ingen gör det är en annan fråga.)

Samma med "HDMI till displayport" (denna lär vara betydligt enklare att göra bi-directional).

Skulle du kunna länka till två produkter som är bidirektionella av dessa typer istället för att bara säga att jag har fel?

Just HDMI till DP kräver aktiv elektronik iom DP har signaler som infereras från låsta frekvenser, något som inte hanteras i HDMI protokollet. Det går givetvist att bygga en adapter, men här krävs det aktiv elektronik (dyrt + strömmatning krävs). Att även inkludera riktningen DP till HDMI är ju möjligt men rätt onödigt. Omvandla DP till HDMI är superenkelt.

VGA till HDMI är en A/D omvandling som krävs. För andra hållet krävs en D/A omvandling, båda kräver matning. Finns säkert bidirektionella rent fysiskt, men om de fungerar elektriskt ställer jag mig mer frågande, lätt att skriva "bidirectional" i en produkttitel nämligen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Skulle du kunna länka till två produkter som är bidirektionella av dessa typer istället för att bara säga att jag har fel?

Just HDMI till DP kräver aktiv elektronik iom DP har signaler som infereras från låsta frekvenser, något som inte hanteras i HDMI protokollet. Det går givetvist att bygga en adapter, men här krävs det aktiv elektronik (dyrt + strömmatning krävs). Att även inkludera riktningen DP till HDMI är ju möjligt men rätt onödigt. Omvandla DP till HDMI är superenkelt.

VGA till HDMI är en A/D omvandling som krävs. För andra hållet krävs en D/A omvandling, båda kräver matning. Finns säkert bidirektionella rent fysiskt, men om de fungerar elektriskt ställer jag mig mer frågande, lätt att skriva "bidirectional" i en produkttitel nämligen.

Just de jag provade säljs inte längre av fyndiq men köpte de för att "gå åt fel håll" då det var det jag hade behov av. Att det stod "bidirectional" på kartongen tror jag syftade på att det följde med passiva gender-changer adapters medans "huvuddelen" var aktiv.

Dessa var inte så billiga heller - 600kr för vga-till-hdmi, 275kr för hdmi-till-displayport.

Såg ut som dessa:
https://fyndiq.se/produkt/vga-till-hdmi-kabel-1080p-usb-drivn...
https://fyndiq.se/produkt/hdmi-till-displayport-adapter-benfe...

Skaffade senare produkter som faktiskt fungerar "åt fel håll":
https://www.startech.com/sv-se/audio-video-products/vga2hdu
https://www.kjell.com/se/produkter/kablar-kontakter/displaypo...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Ska se om jag kommer ihåg allt som diskuterats på deras podcast (Security Now!).

SSD lagrar bitar genom att sätta en transistor (eller liknande) till on eller off. Detta har sedan utvecklat till att om strömmen är mellan vissa varianser så är det olika bitar som sätts. Det är det menas när man säger att en SSD är SLC, MLC, TLC eller QLC - dvs hur många bitar man försöker få en enskild transistor att lagra.

Detta betyder att om värdet på transistorn förändras så förändras och vad som är lagrat på den.
Vanligtvis så skriver SSD om i stora (i sammanhanget) block och på så sätt så refreshas även data som inte ändrats pga att den låg bredvid data som hade förändrats.

Vad som händer över tid är att värdet (spänningen) i transistorerna minskar och blir mer och mer oläsbara (för det korrekta värdet).
Det är därför som SSDer (och HDDer av en annan anledning) använder ECC värdet för att återskapa den korrekta datan som lagrats. Men detta tar tid och påverkar prestandan negativt.

Genom att köra SpinRite på level 3 (tror jag) så skriver man om all data på disken och på så sätt återställer man prestanda.

Detta är inte något man ska göra bara för att - utan endast när man har ett genuint problem.
Anledningen till detta är att det sliter på SSDn.. min högst personliga åsikt är att göra detta ett 5 tal gånger inte spelar någon roll..och att man vanligtvis inte ska behöva göra detta mer än med något års mellanrum - detta beror ifs på hur kass disk man har och ifall den tappar spänning snabbare än normalt.

Ursäkta svengelskan ovan, jag har försökt hitta svenska termer i huvvet på mig själv och det funkade sådär - men andemeningen med ovan är korrekt även om inte termerna på svenska är det

Vi ska inte heller överdriva ovan - vanliga användare med SSDer av hyffsad kvalisort borde aldrig behöva använda detta.
Entusiaster som vi är och vill ha max prestanda hela tiden gör det för att det är kul att pilla med dator och att vi vet att våra SSDer kommer att bytas ut långt innan deras tekniska livslängd uppnås ändå.

Kan bara inflika att en Transcend Jetdrive 330 (typ ett SD-kort som man använder som extra lagring i Macbooks SD-port om någon undrar) som legat oanvänd i typ 18 månader hade fått läshastigheten sänkt till mellan 5-10MByte/s, från ursprungliga ca 100MByte/s. Tänkte prova något typ SpinRite (eller via rsync eller nåt) för att skriva om all data och se vad som händer. Annars är dessa kort rätt bra, de sägs ha MLC och klarar skrivning i sisådär 75MByte/s i vanliga fall. Jag har 2 kort, ena kortet är inte alls slött, tror det använts lite mer.

Köper ofta lagring från Amazon; Transcend, Kingston, Sandisk, Samsung etc, har aldrig haft problem. Men ser då gärna att just Amazon är säljare och inte en okänd källarfirma.

(Eller, jag har haft problem med exempelvis en Kingston DataTraveler Max USB-sticka, som visserligen var vrålsnabb i förstaläget men sedan var högst varierande i prestanda över tid, samt tappade filer hipp som happ - men då chattade jag med Amazon och fick pengarna tillbaks direkt utan problem)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Patrik356b:

Just de jag provade säljs inte längre av fyndiq men köpte de för att "gå åt fel håll" då det var det jag hade behov av. Att det stod "bidirectional" på kartongen tror jag syftade på att det följde med passiva gender-changer adapters medans "huvuddelen" var aktiv.

Skaffade senare produkter som faktiskt fungerar "åt fel håll":
https://www.startech.com/sv-se/audio-video-products/vga2hdu
https://www.kjell.com/se/produkter/kablar-kontakter/displaypo...

Dessa är ju enligt texten inte bidirektionella på något sätt, menar du att de är bidirektionella och konverterar åt båda hållen för source-sink?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Personligen ser jag ingen anledning alls att handla av de helt värdelösa marknadsplatserna som inte har en aning om vad som säljs där.

CDON och Elgiganten var en gång i tiden bra webbutiker, men det var länge sedan.

Det händer att jag handlar av amazon, men då endast produkter som anges som "fulfilled by amazon".

Permalänk
Medlem

Mina egna erfarenheter är att det ständigt är de låga priserna som lockar. Personen går in på en marknadsplats och börjar söka, t.ex 1 TB SanDisk och omedelbart dyker alla dessa produkter upp där t.ex originalet ligger på 500 men bredvid ligger en listning som säger att de har kortet för 250 (500 är då ett nedsatt pris). Naturligtvis blir det då lockande att beställa "samma kort" från den okända försäljaren som säljer via marknadsplatsen.

Den princip jag följer när det gäller lagringsenheter är:

1. Kolla vad t.ex SanDisk själva tar i sin butik.
2. Undvik marknadsplatser, vid beställning från butik som har både "eget" sortiment samt marknadsplats, välj att enbart visa det egna sortimentet.
3. Om det är Amazon, beställ endast Fulfilled by Amazon eller från en officiell butik inne på webbplatsen (finns ju tillverkare som har butik-i-butiken via Amazon).
4. Inse att stora prisavvikelser från officiella källor är misstänkt, alltså att SanDisk kör en tillfällig rea med kortet för 495 men någon okänd butik säger sig ha det för 195. Samma gäller butiker som t.ex tar 799 när kortet reas för 495.
5. Om det låter för bra för att vara sant är det också det - man får inte bra lagringsmedia för 80% "rabatt" mot vad etablerade tillverkare tar.

Just den här drömmen att kunna köpa "billig" lagring är vad som driver på bluffmakarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Dessa är ju enligt texten inte bidirektionella på något sätt, menar du att de är bidirektionella och konverterar åt båda hållen för source-sink?

Som jag nämnde stod det "bidirectional" på kartongerna.
(dock inte på produktsidorna)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Yup, sista gången jag handlade från fyndiq (eller andra som tillåter dropshippingföretag)
Förra månaden beställde jag en Logitech 305 från fyndiq (förlåt mig för min snålhet @inet, kommer inte att hända igen), men fick en Logitech 304 som inte upptäcktes av logitechs hub.

Nu bråkade inte fyndiq utan återbetalade pengarna relativt snabbt, men visade mig att man inte kan lita på vad de säljer. Föga förvånande tillät fyndiq inte min recension som de tiggde om.

Är inte det samma mus?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Jag tror att en stor del av att bluff/kopia-produkter säljer så mycket som det gör är inte alltid att folket inte förstår att det kan vara bluff utan att i dagens samhälle är värdet på pengar borta i tanken. Vi har det för bra helt enkelt.

"- Jag kan chansa, det är inte mycket pengar"
I dagens samhälle har de flesta den inställningen att t.ex 250kr inte är mycket pengar.

"- Det kan vara kul att testa"
Man tycker om att få nya saker och packa upp och testa, det man betalar för. Inte produkten i sig.

När de handlar en produkt de från början vet kan vara skräp så har de redan inställningen att man kan kasta den, inte göra reklamation. Man ser många som inte gör reklamation eller lämnar tillbaka saker de köpt bara för att de inte orkar. De ser inte värdet i pengar för i Sverige (Västvärlden) har vi det riktigt bra. Jag är inte bättre än andra, faller också för det ibland.

Man ser det varje dag i samhället. T.ex folk pimplar energidrycker som kostar dubbelt så mycket som vanlig läsk fast det är i princip samma produkt. Företagen driver på ett behov som folk tror de behöver...

Sedan har vi den mesiga lagstiftningen som inte verkar kunna göra något för att stoppa dessa marknadsplatser som gömmer bluff-företagen från ansvar.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem

Undra om de större nyhetssajterna kommer plocka upp detta, storleken på denna scam är ju gigantisk

Minns att jag läste boken Gomorra om Camorran, maffian i Neapel och hur utbredd förfalskning av kläder var (detta var runt 2006) - Undra vilka de är som sitter på denna gobit av att shippa förfalskade minnen runt hela världen

Permalänk

För ett par år sen trodde jag mig köpa ett par Sony Bluetooth hörlurar där men det var piratkopior av Sony lurar som inte funkade alls nu hade jag tur och fick pengarna tillbaka det var sista gången jag handlade där.
Sen tycker jag att lagen borde ändras för förmedlare av andras varor borde ha lite koll på vad som säljs,för vet man inte vad andra säljer på ens plattform då är det enligt mig jäkligt både dåligt och illa och då har man inte heller kundens bästa i tankarna.

Permalänk
Medlem

Jabra

Jag köpte 3 par Jabra elite 75t de hade till ett riktigt bra pris!
När jag fick dem var det katastrofalt dåliga kinakopior!
Skickade Fyndiq ett meddelande, blev återbetald direkt å de sa att jag kunde behålla lurarna!
De åkte till elektronik återvinningen direkt! 🤣

Permalänk

Jag har slutat handla på CDon sen länge. Dom har fuskat förr. Temu känns mycket seriöse jämfört dessa bluffmakare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag provade att beställa tre apple-laddare via Fyndiq och upptäckte direkt att produkten var falsk.
Gissa hur.

Samtliga laddare hade samma serienummer.
Misstänker att ingen förväntade sig att någon skulle köpa mer än en laddare samtidigt för både kartongen och själva laddaren var extremt lik originalen förutom att den här laddaren blev extremt het vid användning.

Vad hände sedan då? Polisanmälan?

Permalänk
Medlem

En anledning till att jag handlade på Aliexpress är att dom sålde en pcie riser till Thinkcentre för 100 lappen inkl allt, medans Dustin tar 1795+moms+frakt om jag såg rätt. Men annars brukar jag inte köpa på saker på fyndiq etc.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Vad hände sedan då? Polisanmälan?

Jag anmälde och fick pengarna tillbaka. Det fick räcka då jag inte får betalt för att jaga bedragare på nätet.

Däremot propagerar jag för vänner och bekanta att aldrig handla på Fyndiq eller CDON.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.