Elbilar - Tråden för intresserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

<Uppladdad bildlänk>

Detta jag dras med...

OT

Om det är något jag insett gällande BRF så är det att om man vill få nåt gjort så måste man själv gå med i styrelsen och styra upp det. När jag bodde i bostadsrätt för flera år sedan gick jag med i styrelsen för att fixa vårt värdelösa internetavtal och få fiber draget till fastigheten. Det fanns ett helt värdelöst avtal med dåvarande ComHem som inte gjorde någon lycklig.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Lian Li Hydroshift II 360 AIO | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Nyare bilar har garanti på 8 år för batteriet, så att dom skulle bli skrot stämmer inte.
Att det sedan inte skrivs så mycket om det kanske beror på att det är "fake news", men du får gärna komma med någon källa på det.

När det gäller hybrider är det dock inte så konstigt. Jag skulle aldrig vilja äga en laddhybrid där garantin har gått ut. Många är körda till och från jobb dagligen med två fulla laddcykler per dag. Vi pratar alltså om 4000-6000 laddcykler på 8 år. Och batteriets teoretiska livslängd ligger väl på runt 2000 laddcykler.

Permalänk
Medlem

Börjat landa mer och mer i att det skulle kunna passa med ev9 som nästa bil. Någon som köpt eller leasat en ny Kia nyligen och vet något om vilken slags rabatt man kan få?

Räntan på deras billån är ju ganska extrem och gör att det idag skulle bli billigare med en BMW för rätt mycket mer pengar då BMW erbjuder ränta på typ 2,9 eller vad det är, utöver rabatt på bilen.

Kias leasing är rätt dyr också verkar det som. Någon som har exempel på realistiska rabatter eller räntor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmekusNamnus:

När det gäller hybrider är det dock inte så konstigt. Jag skulle aldrig vilja äga en laddhybrid där garantin har gått ut. Många är körda till och från jobb dagligen med två fulla laddcykler per dag. Vi pratar alltså om 4000-6000 laddcykler på 8 år. Och batteriets teoretiska livslängd ligger väl på runt 2000 laddcykler.

2 fulla laddcykler om dagen låter extremt. Det skulle alltså vara någon som kör 10 mil om dagen. Om året blir det 3640 mil vilket är långt över snittet. Och då skulle bilen ha gått 25-30k mil på 8 år vilket är taxinivå. De allra flesta kör väl ca 1000 mil om året, och då sällan enbart på batteri. I vilket fall så har jag inte läst massa om plug in hybrider med värdelösa batterier. Fördelen är såklart att plug in hybrid har alltid bränslemotorn som backup och batteriehaverier är därför inte synonymt med obrukbar bil. Den fördelen saknar elbil som är helt beroende på batteriet. Kan också argumenteras att en plug in som kört nästan bara på el i åtta år har en skonad och välbevarad bränslemotor med alla dess komponenter.

Permalänk
Medlem

Levde med en Alfa Romeo Junior i 9 dagar i Italien nyligen och måste säga att jag blev rätt såld på elbilar även om det strulade rejält med laddställen i Italien.
Det var Appar, speciella NFC kort, laddare som var offline och en massa meck. Frustrerande JA men hittade tillslut en app som fungerade på många ställen. Men det var en utmaning helt klart.
Hyrbilen skulle lämnas tillbaka med minst 80% laddning, det var också lite meckigt.

Men, bortsett från laddstrulet så måste jag säga att jag är såld. Det första jag tänkte på när jag hoppade in i min V60 var den där mikrosekunden det tar från att man gasar till att bilen rör på sig. Med elbil så är det verkligen direkt.
Plattformen är samma som Fiat 600, Jeep, Peugeot 2008 osv, så den känns beprövad.
Bra komfort trots rätt stora hjul, men Italien har slätare asfalt än här i Sverige.

Gissar att det inte är lika mkt meck att ladda i Sverige, men om jag köper mig en bil så kommer en majoritet av laddningen ske hemma.

Permalänk
Medlem

Sitter nu i inbytes-"träsket" för nästa privatleasing. Min Kia Niro EV går ut sista december, och behöver Leasa en ny bil (självklart El). Tyvärr verkar det inte finnas mycket till erbjudanden där ute.

Var först inne på att fortsätta med Kia då jag överlag är jättenöjd med bilen, men vill ha något större (men till rätt pris). EV3 är mindre än Niro EV (känns iaf så), och EV6 och EV9 för dyra. Är också sugen på att prova något annat då vi nu kört Kia de senaste 6 åren (är rätt trött på infotainmentsystemet och den oandvändbara ruttplaneraren alltså).

Nån som hittat något spännande erbjudande?

Just nu är jag inne på Renault Scenic med stora batteriet, eller Mercedes EQB då de har ett erbjudande på lagerbilar under hösten (1000:- rabatt/månad de första 12 månaderna + 15000 i laddvoucher). Hurrar dock inte direkt för priserna i dagsläget. Verkar som man inte kommer under 6000kr/mån öht på nån bil därute (förrutom kina-bilar) om man vill ha lite lull-lull och 1500 Mil/år.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Lian Li Hydroshift II 360 AIO | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Levde med en Alfa Romeo Junior i 9 dagar i Italien nyligen och måste säga att jag blev rätt såld på elbilar även om det strulade rejält med laddställen i Italien.
Det var Appar, speciella NFC kort, laddare som var offline och en massa meck. Frustrerande JA men hittade tillslut en app som fungerade på många ställen. Men det var en utmaning helt klart.
Hyrbilen skulle lämnas tillbaka med minst 80% laddning, det var också lite meckigt.

Men, bortsett från laddstrulet så måste jag säga att jag är såld. Det första jag tänkte på när jag hoppade in i min V60 var den där mikrosekunden det tar från att man gasar till att bilen rör på sig. Med elbil så är det verkligen direkt.
Plattformen är samma som Fiat 600, Jeep, Peugeot 2008 osv, så den känns beprövad.
Bra komfort trots rätt stora hjul, men Italien har slätare asfalt än här i Sverige.

Gissar att det inte är lika mkt meck att ladda i Sverige, men om jag köper mig en bil så kommer en majoritet av laddningen ske hemma.

Det är väl iaf det som är på väg ut. Att alla stationer ska ta vanliga kort innan 1 januari 2027 (just nu är det bara nya stationer) så man slipper special nfc och en miljard appar. Sen förhoppningsvis så är det samma pris ish att använda kort vs app. Inte som idag när man får veta att just mitt nfc kort betalar jag 4kr/kw, men hade jag använt app Y på samma ladare är det bara 1kr/kw, och vanligt kort hade varit 6kr/kw.

Hade det varit 1kr vs 1.10 är det lite skitsamma. Sen förväntar jag mig nästan att man likt mackar kan regga sitt vanliga kort på preem och okq8 och alla man tankar på för 10-50 öre rabatt. Men den enorma priskillnaden är fruktansvärt irriterande att behöva tänka på.
Ionity sparar man ju in abonemangskostnaden på typ första 55kwh så varför de ens har den är också mig helt oförståligt. Ger bara komplexitet för ägare.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Ionity sparar man ju in abonemangskostnaden på typ första 55kwh så varför de ens har den är också mig helt oförståligt. Ger bara komplexitet för ägare.

Det är ju såklart för att folk ska dra sig för att ladda någon annanstans om man tecknat abonnemang där, eftersom man betalat för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rågren:

Det är ju såklart för att folk ska dra sig för att ladda någon annanstans om man tecknat abonnemang där, eftersom man betalat för det

Japp!! Har sett finfina exempel på det i sommar, där det var helt fullt på Ionity i Mantorp, men hur mycket ledigt som helst på Circle K mittemot. Folk cirkulerade runt ionity som hökar i väntan på att nån skulle ladda klart, istället för att ta det dyrare (men lediga) Circle K.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Sitter nu i inbytes-"träsket" för nästa privatleasing. Min Kia Niro EV går ut sista december, och behöver Leasa en ny bil (självklart El). Tyvärr verkar det inte finnas mycket till erbjudanden där ute.

Var först inne på att fortsätta med Kia då jag överlag är jättenöjd med bilen, men vill ha något större (men till rätt pris). EV3 är mindre än Niro EV (känns iaf så), och EV6 och EV9 för dyra. Är också sugen på att prova något annat då vi nu kört Kia de senaste 6 åren (är rätt trött på infotainmentsystemet och den oandvändbara ruttplaneraren alltså).

Nån som hittat något spännande erbjudande?

Just nu är jag inne på Renault Scenic med stora batteriet, eller Mercedes EQB då de har ett erbjudande på lagerbilar under hösten (1000:- rabatt/månad de första 12 månaderna + 15000 i laddvoucher). Hurrar dock inte direkt för priserna i dagsläget. Verkar som man inte kommer under 6000kr/mån öht på nån bil därute (förrutom kina-bilar) om man vill ha lite lull-lull och 1500 Mil/år.

Kolla på carplus "pre owned" där finns ford mustang mach e för 4500kr/mån med 1500 mil. 18 månader dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Japp!! Har sett finfina exempel på det i sommar, där det var helt fullt på Ionity i Mantorp, men hur mycket ledigt som helst på Circle K mittemot. Folk cirkulerade runt ionity som hökar i väntan på att nån skulle ladda klart, istället för att ta det dyrare (men lediga) Circle K.

Jag har svårt att förstå prisskillnaderna mellan de olika laddstationerna, allt från 3,5 kr/kW upp till nästan 10 kr/kW. Om en bensinmack skulle ta t.ex. 30 kr litern, skulle ingen tanka men för el verkar det som att folk laddar ändå, oavsett pris. Väldigt märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blitzsnake:

Fördelen är såklart att plug in hybrid har alltid bränslemotorn som backup och batteriehaverier är därför inte synonymt med obrukbar bil.

Det kan jag dock berätta att det var på den Passat GTE jag hade en gång i tiden. Fick bli bogsering när den helt plötsligt inte längre gick att köra när jag var på motorvägen.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av pege75:

Jag har svårt att förstå prisskillnaderna mellan de olika laddstationerna, allt från 3,5 kr/kW upp till nästan 10 kr/kW. Om en bensinmack skulle ta t.ex. 30 kr litern, skulle ingen tanka men för el verkar det som att folk laddar ändå, oavsett pris. Väldigt märkligt.

Den du citerar skriver ju att folk flockas runt den operatör som är billigast?

För att få priset 3,5 kr på Ionity så behöver man betala 136 kr per månad i abonnemangsavgift. Annars kostar det drygt 5 kronor, vilket dom allra flesta operatörer ligger runt. Priser upp till 10 kr har jag bara sett i roamingavtal, t.ex om man har tecknat Powerpass med Skoda. Då får man 3,5 på Ionity (som till stora delar ägs av VAG koncernen), men man kan använda Powerpass hos andra operatörer också, med baksidan att det ofta blir ett mycket högre pris än om man skulle betala med operatörens egen app/tjänst. Dock får du allt på samma faktura och kan använda powerpasskortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av blitzsnake:

2 fulla laddcykler om dagen låter extremt. Det skulle alltså vara någon som kör 10 mil om dagen. Om året blir det 3640 mil vilket är långt över snittet. Och då skulle bilen ha gått 25-30k mil på 8 år vilket är taxinivå. De allra flesta kör väl ca 1000 mil om året, och då sällan enbart på batteri. I vilket fall så har jag inte läst massa om plug in hybrider med värdelösa batterier. Fördelen är såklart att plug in hybrid har alltid bränslemotorn som backup och batteriehaverier är därför inte synonymt med obrukbar bil. Den fördelen saknar elbil som är helt beroende på batteriet. Kan också argumenteras att en plug in som kört nästan bara på el i åtta år har en skonad och välbevarad bränslemotor med alla dess komponenter.

Sänk till en laddcykel om dagen så har du ändå förbrukat över dubbla teoretiska livslängden på 8 år. Eller en laddcykel varannan dag så har du förbrukat 100-150% av densamma.

Sen håller jag inte med om att det är någon trygghet med dubbla drivlinor, tvärt om är det väldigt mycket mer prylar som kan strula. Och en laddhybrid med havererat batteri är inte värd många kronor.

När det gäller slitaget håller jag inte heller med. För några år sen körde jag en Kia Ceed PHEV med 9 kWh stort batteri. 5 mil på pappret men i verkligheten 4 på sommaren och 3 på vintern. Under kalla perioder var bensinmotorn igång hela tiden för att man skulle få värme. Övriga perioder hoppade bensinmotorn in vid omkörning. Kall motor startar alltså på full belastning och stängs därefter av när omkörningen är gjord. Ingen motor mår bra av det.

Nej, elbil eller bensinbil i mitt tycke. Eller en av varje, som jag har.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pege75:

En sak jag tänker är lite annorlunda med bensin/diesel är att du vet vad det kostar innan du åker in på en bensinmack. Priset står på stora skyltar och tycker man det är dyrt kör man vidare. Priset är också det pris du betalar om du inte har någon rabatt. Det saknar jag vid laddstationer, d v s att den visar vad det skulle kosta om du åker in och laddar och betalar direkt. Då blir det ju supertydligt att ex CirkleK kostar x kronor mer per kWh än Tesla redan innan du kör in och för de som inte balanserar med tusen appar så vet man vad man har att förvänta sig.

Men - jag ser också problemet utifrån att det just finns massor av appar med olika avtal och rabatter .... så det kanske inte är görbart ...

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urven:

Kolla på carplus "pre owned" där finns ford mustang mach e för 4500kr/mån med 1500 mil. 18 månader dock.

Kolla också upp recensioner för detta och bilda en uppfattning, jag har själv ingen erfarenhet av carplus men jag har läst mycket negativt om kundhantering, tydlighet, skick på bilarna. Det är väl Hedin som står bakom tjänsten om jag inte minns fel.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

En sak jag tänker är lite annorlunda med bensin/diesel är att du vet vad det kostar innan du åker in på en bensinmack. Priset står på stora skyltar och tycker man det är dyrt kör man vidare. Priset är också det pris du betalar om du inte har någon rabatt. Det saknar jag vid laddstationer, d v s att den visar vad det skulle kosta om du åker in och laddar och betalar direkt. Då blir det ju supertydligt att ex CirkleK kostar x kronor mer per kWh än Tesla redan innan du kör in och för de som inte balanserar med tusen appar så vet man vad man har att förvänta sig.

Men - jag ser också problemet utifrån att det just finns massor av appar med olika avtal och rabatter .... så det kanske inte är görbart ...

Har bara lagt märke till en operatör som gör så, och det är OKQ8. och då är det inte alla stationer som har kWh priset på skylten, men de har iaf flera stationer som har det. Håller helt med att det vore grymt om fler gjorde så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

EX40 SMER Plus SE ligger på 5k i månaden nu för leasing Mycket rymligare än EX30 och har ett gäng fysiska knappar, dock lite väl liten skärm kanske. Hursomhelst blir ruskigt svårt att övertyga frugan

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Kolla också upp recensioner för detta och bilda en uppfattning, jag har själv ingen erfarenhet av carplus men jag har läst mycket negativt om kundhantering, tydlighet, skick på bilarna. Det är väl Hedin som står bakom tjänsten om jag inte minns fel.

Bra inlägg.
Leasar via HEDIN idag och ska lämna tillbaka bilen i slutet av Augusti, varit helt OK hittills.
Dock tycker jag det är pest eller kolera att välja återförsäljare av bil, speciellt med leasing, det gäller att man läst på mycket själv innan man skriver under något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urven:

Bra inlägg.
Leasar via HEDIN idag och ska lämna tillbaka bilen i slutet av Augusti, varit helt OK hittills.
Dock tycker jag det är pest eller kolera att välja återförsäljare av bil, speciellt med leasing, det gäller att man läst på mycket själv innan man skriver under något.

Jag leasar min andra bil av Hedin nu och alldeles snart min tredje. Har fungerat klockrent. Bra att ha och göra med och har inte behövt betala en krona för normalt slitage inklusive ett par dörruppslag och några stenskott vid återlämningarna.

Hedin får mycket skit i diverse forum, men tror mest att det där är en lokal fråga. Vissa anläggningar är säkert bättre och vissa sämre.

Permalänk

Någon som har erfarenhet av eller kanske äger en Smart #1/#3? Har tänkt åka iväg och kolla i handeln men tycker de ser väldigt vettiga ut. Hoppas att de går att få tag på för under 300k i slutet av nästa år då nuvarande privatleasing utgår. EV3 ser ut som ett fint alternativ men föredrar både interiör och exteriör design på Smart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennissule:

Någon som har erfarenhet av eller kanske äger en Smart #1/#3? Har tänkt åka iväg och kolla i handeln men tycker de ser väldigt vettiga ut. Hoppas att de går att få tag på för under 300k i slutet av nästa år då nuvarande privatleasing utgår. EV3 ser ut som ett fint alternativ men föredrar både interiör och exteriör design på Smart.

Har en Smart #1 Pro+ på leasing sedan December förra året.
Är inte världens största bil men vi är bara 2 och behövde inte större bil och baksätet är stort gott om benutrymme
att jag valde Pro+ var för jag vill ha högre laddhastighet då normal #1 bara har 7.4kw samt större batteri grundversionen har 49Kwh Pro+ har 66Kwh och 22Kwh ac laddning.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Har en Smart #1 Pro+ på leasing sedan December förra året.
Är inte världens största bil men vi är bara 2 och behövde inte större bil och baksätet är stort gott om benutrymme
att jag valde Pro+ var för jag vill ha högre laddhastighet då normal #1 bara har 7.4kw samt större batteri grundversionen har 49Kwh Pro+ har 66Kwh och 22Kwh ac laddning.

Hur gillar ni bilen annars? Typ körning till vardags, appstyrning och annat? Några stora minus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennissule:

Hur gillar ni bilen annars? Typ körning till vardags, appstyrning och annat? Några stora minus?

För det vi använder den funkar det utmärkt åker inga jätte långa resor, var i Tyskland och vända i våras(ca 120mil) och det funka bra för våran del.
Skulle säga att jag kommer ca 25mil motorväg sommartid (120-130Km/h) skulle man bara köra 70-80 sträckor så kommer man mycket längre

Appen har blivit bättre och snyggare design det jag stör mig på är att efter 1-2 månader får man logga in i bilen igen vilket är ganska lätt man väljer logga in på bilen och scannar av qr koden i displayen med appen så är allt klart.
Sedan har du Eu regeln om pipa när man kör 2km/h för fort som all nya bilar har är lätt at stänga av.
Man gör en inställning med dom saker man vill ha aktiverat/avaktiverat sparar den. sedan varje gång man startar bilen tar man överst på skärmen drar ner och sedan trycker på aktivera knappen sedan är det bara att köra.

Smart #3 är ungefär samma bil lite annorlunda design i bilen och så är den mer coupe.

Det jag ångrar är att jag inte tog mer än 2000 Mil om året då när vi leasa den hade det bara kostat 50:- extra i månaden för 500Mil till om året. Man kan bara välja upp till 2000 Mil på deras sida men när man beställer bilen kan man välja mycket mer.
Kört lite över 1400Mil än så länge med den.

Skulle vilja provköra #5 men ingen bilfirma i närheten som har den men det kommer säkert.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Finns det någon som har gjort en cabriolet ännu? Eller tvåsitsig hard/soft top?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Finns det någon som har gjort en cabriolet ännu? Eller tvåsitsig hard/soft top?

Som går att köpa? På rak arm inte mer än kinesen MG Cyberster, tror jag. Renault 4 E-tech kommer med öppningsbart tak, men det är ju inte en fullcab.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Som går att köpa? På rak arm inte mer än kinesen MG Cyberster, tror jag. Renault 4 E-tech kommer med öppningsbart tak, men det är ju inte en fullcab.

MG:n ser inte så dum ut! Tack för infon.

Permalänk
Medlem

Ang EX40 erbjudandet så såg jag någon på reddit som fått erbjudande om privatleasing av EX40 Single Motor Extended Range med 2000 mil samt försäkring för 5200kr/månad, det låter som ett väldigt bra pris med tanke på att Volvos från-pris är 5k för 1000 mil per år. Så det finns kanske lite fynd att göra.

Själv hade jag saknat fyrhjulsdriften, men utöver det så är det nog svårslaget om man tycker bilen är OK.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Meh vad tråk: https://www.isuzusverige.se/modeller/bev

Saftig prislapp, knappt någon räckvidd och inte speciellt mycket vrid. Hade hopp om lite arbetspickuper som går att köpa av vanliga dödliga, men dröjer nog en liten stund till.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Ang EX40 erbjudandet så såg jag någon på reddit som fått erbjudande om privatleasing av EX40 Single Motor Extended Range med 2000 mil samt försäkring för 5200kr/månad, det låter som ett väldigt bra pris med tanke på att Volvos från-pris är 5k för 1000 mil per år. Så det finns kanske lite fynd att göra.

Själv hade jag saknat fyrhjulsdriften, men utöver det så är det nog svårslaget om man tycker bilen är OK.

Förhandlar du närmare slutet av året så kan du få de ännu billigare. Jag lyckades förhandla till mig 3192kr + 143kr för vinterdäck och tonade rutor på 2500 mil per år för en 2024 XC40/EX40 Single motor Extended Range.

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1