Permalänk
Medlem

Premier League säsong 2025/2026

Är väl dags för en ny tråd igen då säsongen (äntligen) startar igen ikväll med Liverpool vs Bournemouth. Kan bli en bra öppningsmatch faktiskt, premiären tenderar att alltid vara lite "skakig" ^^

Hur tror ni det slutar denna säsong?

Själv tror jag det till slut blir Arsenals år, de har värvat bra och äntligen köpt in en riktig anfallare Andra plats går till Liverpool då även de har värvat rätt bra och verkar ha rätt bra momentum.

Efter det känns det ganska hugget som stucket med Chelsea och City, kanske även Newcastle om de nu får behålla Isaak, finns ju lite öppningar för ändringar då fönstret inte stängt helt än... vilket kan vara helt avgörande. Skulle Manchester United t ex få in Donnaruma och Baleba skulle jag faktiskt tippa dem som 5:a i år trots föregående, horribla säsong. Utan dem får topp 8:a ses som bra och godkänt.

Har lite svårt att se något riktigt skräll-lag i år, Nottingham tror jag fortsätter ligga på övre halvan och topp 8:a. Men hoppas om alltid på ett par till, t ex Aston Villa. Men verkar som rätt stora spelartapp för en hel del lag, ska bli intressant att se om de lyckas ersätta dem.

Och ser även en rätt stor chans att samtliga lag som gick upp åker ned i år, dvs Leicester City, Ipswich Town och Southampton.

Som avslut får jag väl "gnälla" på öppningsschemat för Manchester United... att möta Arsenal, Chelsea och City inom de 5 första matcherna känns ganska... tufft och lägga till Liverpool som match nr 8... kan bli en dålig poängskörd i början av säsongen för oss röda djävlar ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Snusfri

Vi har gjort rätt fina värvningar hitills med Wirtz, Kerkez, Ekitike och Frimpong.
Med Isak som frontman sedan så kommer vi vara väldigt farliga framåt.

18-årige Leoni ser även väldigt intressant ut, dock så behöver vi minst 1 till DC och det ser ut att bli Guehi.

Ovanligt stor omsättning på spelare hos oss, och det kan gå lite hur som om det blir för mycket förändringar, men det känns helt ok.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Vi har gjort rätt fina värvningar hitills med Wirtz, Kerkez, Ekitike och Frimpong.
Med Isak som frontman sedan så kommer vi vara väldigt farliga framåt.

18-årige Leoni ser även väldigt intressant ut, dock så behöver vi minst 1 till DC och det ser ut att bli Guehi.

Ovanligt stor omsättning på spelare hos oss, och det kan gå lite hur som om det blir för mycket förändringar, men det känns helt ok.

Det har ni verkligen gjort, ni är väl uppe i ca 300m pund för tillfället? Och då är ju inte Isaak eller nån till ni försöker värva inräknad Slot kan inte klaga på den backup han fått i alla fall!

Till matcherna;
Liverpool - Bournemouth
Otroligt svagt Liverpool skulle jag vilja säga och ett rätt starkt Bournemouth som förtjänade en pinne i denna match. Men det är ju det som skiljer topplagen från de övriga; konsten att få med sig 3 poäng även när man spelar rätt dåligt.

United - Arsenal
Trodde aldrig jag skulle säga detta innan matchen, men United var utan tvekan det bättre laget och de som skapade något. Tror inte Arsenal skapade något framåt alls faktiskt och såg väldigt trötta ut och maskade i varje situation, började redan i första halvlek. Men en målvaktstavla (även om studion och många andra hävdar foul på Bayndir) gör att Arsenal får med sig 0-1.

Nu kan man ju inte dra för stora växlar av premiären då dessa matcher nästan alltid är svajiga och "konstiga", men om Arsenal ska ta ligan i år behöver de spela upp sig... och det rejält!

Känns dock väldigt surt för tillfället när man som bättre lag ändå förlorar och chanserna tar i stolpe ut eller inte riktigt har/får den där spetsen där de sitter stenhårt i nätet. Men det är sagt sedan innan, utan en bättre målvakt kommer det bli en jobbig säsong... igen... då Onana/Bayndir spås förlora åtminstone 12 poäng helt på egen hand. (Dvs rena missar i jämna matcher eller där man tappar en 1-måls ledning.). Även om United inte gjorde mål i denna match kan man säga att Bayndir tappade åtminstone 1 poäng på egen hand. Oavsett om det var Foul eller inte så måste han vara starkare i den situationen och få undan den bollen.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal