Veckans fråga: Vad tyckte du om Battlefield 6-betan?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Vad tyckte du om Battlefield 6-betan?

Är du redo att besegra de krabbsaltade murveldjuren på FZ?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bättre än förväntat! Kändes som en uppdatering av bf3/bf4 typ!
Men alldeles för små kartor på betan, hoppas verkligen på många stora maps sen! Vill ha battlefield! Inte battleyard ala CoD! 😅
Gillar stadsbanor upptill, men måste vara större maps då. Och helst vill jag se 32p servar, blir mer teamwork/samarbete då, man kan flanka mer, vara mer strategisk upptill striderna. När jag spelar bf4 söker jag alltid efter 32-48p servrar. Hoppas verkligen det kommer som ett alternativ sen sen.

Permalänk
Medlem

Röstade Fantastiskt över förväntan men det beror mest på att jag inte förväntade mig
ett speciellt bra spel med tanke på alla spel i serien som släppts efter Battlefield 4.
Med större kartor tror jag det här kan bli riktigt bra faktiskt men kommer inte att förbeställa
utan inväntar release och intryck från dom som köper vid släpp.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Det var kul.men hoppas verkligen på mer kartor där flyg, kanske båtar, tanks osv får plats

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Lite för meh/cod-igt.

Bra spel men för inte bf-känslan. Få möjligheter till taktiskt spel då banorna helt enkelt är för små.

Att gå tillbaka till 64 spelare känns som att gå tillbaka till 2005.
2042 gjorde det bäst med 128 stora vidsträckta banor.

Tillbaka är m320 spam

Att kunna dra folk är en guldklimp.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Mitt intryck baserat på siffror (har inte spelat själv) är att det i alla fall verkar väloptimerat och det är ju trevligt.

Att ett RX 7800 XT lyckas hålla ett snitt på över 60 bilder per sekund i 3840 x 2160 med grafikinställning ”Ultra” (visserligen med Ryzen 7 9800X3D i ryggen) är bättre än väntat? Är ju ett spel med mycket action och saker som händer.

https://www.techpowerup.com/review/battlefield-6-open-beta-pe...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Lite för meh/cod-igt.
Att kunna dra folk är en guldklimp.

Sammanfattar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Gillade starkt denna kommentar om BF6 https://youtu.be/J3NlNh_crf0?si=T8nv-kP1meEOMGEk

Nu grindar man ju till skins för bf6, pm om ni vill grinda med mig, bf2042 är så ....tråkigt

Visa signatur

🟧 En Svensk Tiger – VOIP, kaos & taktik
🎮 Vi spelar: BF6 | ARC Raiders | ..Milsim
🌍 svensktiger.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Gillade starkt denna kommentar om BF6 https://youtu.be/J3NlNh_crf0?si=T8nv-kP1meEOMGEk

Nu grindar man ju till skins för bf6, pm om ni vill grinda med mig, bf2042 är så ....tråkigt

Hur hård är grinden? Frågan är om det är värt det xD

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag faktiskt längtar som fan till full release. Spelet var långt över förväntan – även om ribban inte var så hög efter fiaskot med BF2042. Lirade 63 timmar utan en enda ragequit, sen tänkte jag “äh, jag testar 2042 igen”… och ja, ragequit efter två matcher, direkt.

Det finns såklart grejer som behöver fixas. Vissa självklara nerfs och buggar som jag räknar med att devsen redan har koll på – typ shotgun som är helt overpowered just nu och olika map exploits. Sen är det de lite större grejerna, som Rush mode. Just nu är det alldeles för mycket kaos: objectives ligger för nära varandra på vissa maps och det gör att ena laget i princip inte har en chans, Balansen där måste bli bättre. Känns som de missat poängen med Rush.

Snipers är en annan grej som stör rätt mycket. Det känns som att det finns för många, och på den större kartan vi fick testa har de alldeles för bra positioner att utnyttja. De är ju som bergsgetter som klättrar så högt att de i princip har bättre utsikt än Google Earth.

Att fixa med sina vapen mellan matcherna behöver också tittas på..

Men helhetsmässigt – det här känns som ett riktigt Battlefield igen, och det var länge sen man kunde säga det.

(Stats från vecka 2 går endast få via en discord bot atm)

Förstår inte hur fan Shroud hade 5000 kills med en K/D på 12.46 xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Hur hård är grinden? Frågan är om det är värt det xD

Nivåerna 8,19,30,40,49 + 60 ger exklusiva skins till BF6 vid release

Källa
https://x.com/SvenskTigerHLL/status/1958091456364659189

Visa signatur

🟧 En Svensk Tiger – VOIP, kaos & taktik
🎮 Vi spelar: BF6 | ARC Raiders | ..Milsim
🌍 svensktiger.com

Permalänk

Jag tyckte mest det var att springa, springa och döda döda, döda lite till. Döda fem till. Sen dör man efter att någon står brevid en (som man aldrig hörde ens). Nästa steg är att hålla inne knappen för att respawna för man får ändå ingen resurrection av sina lagkamrater. Repeat. Ganska hjärndött gött röjarspel man orkar köra en timma.
De flesta vapnena kändes spray'n'pray och var väldigt liknande varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dijidijidiji:

Jag tyckte mest det var att springa, springa och döda döda, döda lite till. Döda fem till. Sen dör man efter att någon står brevid en (som man aldrig hörde ens). Nästa steg är att hålla inne knappen för att respawna för man får ändå ingen resurrection av sina lagkamrater. Repeat. Ganska hjärndött gött röjarspel man orkar köra en timma.

Du kan ju springa runt och reviva om du vill oxå

Stötte själv på relativt få buggar. En "himmelsbugg", där himlen bröts upp i polygoner och sedan någon rubberbanding/lagg.
Tyckte BF6 hittills var en positiv överraskning.

Permalänk
Medlem

3D spotting behöver nerfas rejält. Dyker upp för snabbt och är kvar genom rök och annat. Life regen är också alldeles för snabb.

Finns väldigt mycket positivt men återstår att se hur populärt "portal" blir den här svängen. Jag brukar nästan alltid spela HC I BF och just 3D spot stör jag mig oerhört på, så jag kommer troligtvis leta mig till custom servrar.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Överlag bra gameplay i betan!
Att se framemot vid full release är nya banor, framför allt större, och mer taktiska möjligheter vill jag se. Det är just den taktiska biten som saknades helt. Låsta vapen till klasserna ska vara standard enligt mig, och sen kan man välja servrar med öppna.

Visa signatur

ASUS TUF RTX 3080Ti | MSI Tomahawk B650 | 7800X3D | EVGA 750W | Noctua NH-D15 |
DDR5 6000MHz CL30 32GB | Samsung Pro 990 1TB | Asus Rog XG27AQDMG | Lamzu Maya X | Artisan Zero | Wooting 80HE | Fractal Define7C | Noctua fans only

Permalänk
Medlem

Det var smått tragiskt att spela, man saknar BF3/BF4, men det här är ingen "ersättare". Känns som det är DOA.

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X / Switch 2 / Steamdeck OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av dijidijidiji:

Precis, därför man vill ha servers med mindre antal spelare, blir mer teamplay då.

Permalänk
Medlem

Med full pre made? 10/10

Själv med randoms i squaden? 7/11

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Jag måste säga att jag faktiskt längtar som fan till full release. Spelet var långt över förväntan – även om ribban inte var så hög efter fiaskot med BF2042. Lirade 63 timmar utan en enda ragequit, sen tänkte jag “äh, jag testar 2042 igen”… och ja, ragequit efter två matcher, direkt.

Det finns såklart grejer som behöver fixas. Vissa självklara nerfs och buggar som jag räknar med att devsen redan har koll på – typ shotgun som är helt overpowered just nu och olika map exploits. Sen är det de lite större grejerna, som Rush mode. Just nu är det alldeles för mycket kaos: objectives ligger för nära varandra på vissa maps och det gör att ena laget i princip inte har en chans, Balansen där måste bli bättre. Känns som de missat poängen med Rush.

Snipers är en annan grej som stör rätt mycket. Det känns som att det finns för många, och på den större kartan vi fick testa har de alldeles för bra positioner att utnyttja. De är ju som bergsgetter som klättrar så högt att de i princip har bättre utsikt än Google Earth.

Men helhetsmässigt – det här känns som ett riktigt Battlefield igen, och det var länge sen man kunde säga det.

<Uppladdad bildlänk>
(Stats från vecka 2 går endast få via en discord bot atm)

Förstår inte hur fan Shroud hade 5000 kills med en K/D på 12.46 xD

KD är inget jag kollar alls på när det cq eller domination, visst, man förlorar tickets när man dör, men ta/hålla flaggor är viktigare än att jaga kills 😅
I TDM däremot,kan jag bli tjurig på mig själv om jag inte ligger plus i KD 😄

Permalänk
Medlem

+ Överlag en helttäckande beta, tycker man kunde prova på det mesta
+ Mycket bra ljud, animationer. Tycker nätkoden var helt ok för en beta
+/- Striderna har ett lite för högt tempo. Kan dock delvis bero på att de flesta kartona var små och röriga
- Gränssnittet för modifiera sitt vapen är alldeles för omständigt, krångligt och tidsödande. För många knapptryck/musclick för att komma fram, inte intuitivt. Det mesta går med fördel att ersätta med drop-down-menu-strukturer. Fanns ingen "jag är klar låt mig deploya"-knapp, tvingas köra många ESC för att komma till deployment
- Jag klurade inte ut hur man bytte klass i början av en runda eller när rundan laddas. Kanske foga in en knapp som tydligt visar det?
- Varför kan jag inte välja och konfigurera klass och vapen annat än under en runda? Varför inte göra det möjligt när rundan laddas, man väntar på en sökning av matcher, etc?

Ja, jag har förbokat. Sist jag gjorde det var BF4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Det var smått tragiskt att spela, man saknar BF3/BF4, men det här är ingen "ersättare". Känns som det är DOA.

Håller med.

Permalänk
Medlem

Jag är överlag positiv till BF 6 efter att ha spelat betan.
Till skillnad mot 2042 som var 100% skräp där EA ville göra det hela till en hero-shooter helt utan identitet.
Det känns dock lite COD:igt i vissa avseenden tyvärr. Tänker t.ex. på ljudet när man blivit HS:ad av en sniper utan möjlighet till revive. Bara, usch och nej. Det räcker att det står med röd text, behöver inte spejsa till det med massa störiga ljudeffekter.

För mig flöt allting på riktigt bra, både vad gäller prestanda och avsaknad av buggar. Endast råkat ut för att min tank flög upp och snurrade i luften när jag krockade med en sandsäck en gång. Det är lite ghosting vid en del reload-animationer på vissa vapen trots att jag kör utan uppskalning och FG.

Jag hoppas att Closed weapon och Hardcore-mode blir standard alternativ i samtliga modes och inte förlitar sig på att detta ska skapas och underhållas genom Portal. TTK är lite för lång enligt mig, särskilt under betans andra helg kändes det lite svampigt. RPG-raketer och HE från tanks behöver också göra avsevärt mer skara mot infanteri. Jag tycker att vanliga handgranter och dem som Assault kan slunga iväg bör göra mindre skada på byggnader av betong och/eller stål.
De behöver ta bort så att engineer inte kan ha två launchers samtidigt, Battlefield ska handla om avvägningar. Alla ska inte vara bäst i alla situationer, det är därför vi spelar i squads!

Jag vill ha fler kartor i storlek med Firestorm, Caspian Border, Golmud Railway etc där fordon kan spela en större roll utan att helt äga slagfältet.

Och snälla - Kör med ordentliga, persistent servrar och ge oss en riktig serverbrowser. Jag är vuxen, kommer ha betalat fullpris för spelet och förutsätter att jag själv kan välja mode och bana. Nu finns en custom search men den ger inga garantier. Blä! Tänker på hur många timmar jag kasserat i PUBG för att hoppa ur matcher som kör maps jag och vännerna avskyr eftersom man inte kan välja själv.

Rush är idag helt ospelbart. För små kartor med HQ-spawns på tok för nära MCOMS. Det blir bara konstant köttgryta hela tiden och väldigt lite taktiskt spel. Man hinner inte ens ladda om efter en squadwipe innan de är tillbaks igen. Det känns bara dåligt och COD:igt. Just Rush är ett av mina favoritlägen men i betan var det så dåligt så man undrar om de själva ens förstår grejen med läget och hur man designar för ebb och flod som i BF3 och 4.

Och så får de banne mig ta bort det extra menyklicket som ska göras för att modda vapen. Man klickar Customize och kommer till en identisk bild där enda skillnaden är att det finns en "favorite" och "modify"-knapp. Liksom lägg bara dessa knappar på första menyn! Jag är gammal och blir bara grinig och desorienterad av sådant flippande fram och tillbaks i identiska undermenyer. Det gäller även options överlag, baka ihop fler av dem i färre undermenyer som nu dessutom är på flera olika platser (GAH!!).

Jag skulle också vilja ha bättre jämförelser mellan vapen eller kunna specca vapen olika och jämföra. Samt kunna jämföra vapen ur olika kategorier. Det vore också bra om dem i klartext talade om vad t.ex. mobility med fler stats faktiskt är och gör för en i spelet...

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 9070 XT
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem

Vill se att man kan välja servrar med 32 spelare, annars blir det för kaotiskt för min smak. Kan funka bra på större banor med 64 men jag har alltid gillat 32 spelare som bäst då man som duktig taktisk squad faktiskt kan svänga en match. Det blir så himla köttigt och stirrigt med 64 man på banorna i betan.

Längre health regeneration som nämnts i tråden hade varit bra med. Samt kanske nerfa glidandet på knäna och rörelserna som är för COD-aktiga imo.

Communityservrar var ju grymt i BF4 där admins kunde kicka fuskare, man kunde rösta på nästa bana i chatten, man kunde välja servrar med bara stora banor eller bara små banor om man var sugen på det. Begränsa antal snipers, antal granater och allt vad det nu var man kunde fila på i inställningarna på dessa servrar. Allt detta gjorde att man kunde ha ett gäng favoritservrar man återkom till.

Annars tyckte jag BF6 var rätt nice, påminner om BF3 och BF4.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Röstade helt ok.
Betan fungerade bra, gameplay var ok.

Själva spelet har ingen innovation jämfört med BF4 från 2013.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Klart över förvöntan, lite kvar som behöver finslipas dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

3D spotting behöver nerfas rejält. Dyker upp för snabbt och är kvar genom rök och annat. Life regen är också alldeles för snabb.

Finns väldigt mycket positivt men återstår att se hur populärt "portal" blir den här svängen. Jag brukar nästan alltid spela HC I BF och just 3D spot stör jag mig oerhört på, så jag kommer troligtvis leta mig till custom servrar.

Jag håller faktiskt inte med. Spelade precis som du HC i BF3/4, eftersom spotten utan HC var EXTREMT avslöjande. Tycker faktiskt det är mer balanserat nu. Jag har rentav svårt att upptäcka andra spelare utan spot i BF6, vilket iofs brukar vara fallet i nya spel. Kanske vänjer man sig och då får vi hoppas på HC-mode även i BF6.

Permalänk
Medlem

Jag erkänner att det var bättre än jag trodde.

Men jag är en sån där gammal BF2 räv. vad jag avskyr rakt av är hur folk bara går runtomkring som om dom är helt dumma i huvet. Låg på nått ställe död , vänstar på att bli återupplivad med där knallar folk vara förbi... Flera gånger har folk gått fram till mig, mans er att dom tittar åt nått håll, men går vidare. Dom är allså helt ovetandes om att man kan återuppliva folk i spelet.

- Sen har vi totalt avsaknad av Squaden i spelet. Squadedern som kan peka dit går vi, som kan säga att alöla ska ha mic, Att alla skall sammarbeta, Att någon är medic, Nån annan kan ge ammo,

- Att kunna peta dom som missköter sig på olika sätt ur squaden.

- Ett system med en Commader som kan se vad som händer på kartan och Kommunicera med squadledarna.

- Att privatpersoner kan starta egna servar och så klart kör en community kring det.

- Att man kan ha egna serveiställingar, en del servrar för enklare spelade och andra som vill lite annat. Det var sjukt kul att gå in på en server där bara pistol var tillåtet och viss hade medics enbart.

- Att man kan göra egna DLC, gör det öppet och fritt. Folk kan göra kartor och hitta på nya sätta att spela på.

Det var sjukt kul när det gick, i dag är battelefilt som en mähä... Ok jag köper på rea sen för 40SEK. Spelet är inte värt mer. Det är för tråkigt.

- Aktiva admins som kan kicka spelare tillfälligt och permanent gör att man knappt ens behöver nått antifusksystem så som det var förr.

vad jag anser i dag efter att ha testat detta, sjukt snyggt och kul att kunna rassera byggnader, det verkar gå villigt stabilt också. Men det blir väldigt snabbt tråkigt. Enformigt och känns statiskt där bara uppdragen räddar upp den något.

Det skulle vara om det kommer uppdrag som är väldigt svåra så att det känns bra om man klarar av dom. Som att med pistol döda fem stycken på raken utan att dö för att komma över rank 20. Annars får man snält ha rank 20 för evigt:) Så var det i BF2.

Det borde vara fler olika sådan uppdrag man måste göra för vart och ett av alla vapen.

Det är sånt som gjorde vad Battelefield är men som folk som inte fattar. Inte ens folk som jobbar med att göra spelet i dag tycks fatta det där. Alls att inte ens ha en Squadleder är sjukt jävla dåligt. Ett totalhaveri är vad det är.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Vill se att man kan välja servrar med 32 spelare, annars blir det för kaotiskt för min smak. Kan funka bra på större banor med 64 men jag har alltid gillat 32 spelare som bäst då man som duktig taktisk squad faktiskt kan svänga en match. Det blir så himla köttigt och stirrigt med 64 man på banorna i betan.

Längre health regeneration som nämnts i tråden hade varit bra med. Samt kanske nerfa glidandet på knäna och rörelserna som är för COD-aktiga imo.

Communityservrar var ju grymt i BF4 där admins kunde kicka fuskare, man kunde rösta på nästa bana i chatten, man kunde välja servrar med bara stora banor eller bara små banor om man var sugen på det. Begränsa antal snipers, antal granater och allt vad det nu var man kunde fila på i inställningarna på dessa servrar. Allt detta gjorde att man kunde ha ett gäng favoritservrar man återkom till.

Annars tyckte jag BF6 var rätt nice, påminner om BF3 och BF4.

Hear hear! Håller med om 32p servrar! Söker alltid upp det i bf4, och det finns många! Mer teamwork och man kan använda strategi o flanka för att ta flaggor , och blir inte som ett enda stort TDM, som 64p blir, helst på små maps

Permalänk
Medlem

Tyckte den var ok men ett stort minus är att man inte kunde välja bort cross-play som pc spelare. Eller ännu bättre kunna välja bort de som spelar med handkontroll. Aim-assisten är på tok för kraftig.

Sonen spelar med kontroll och även utan assist så är han betydligt bättre än majoriteten av mus/tangentbord spelarna. Med assist blir han en gud. Kul för honom men tråkigt för oss dödliga.

Borde som sagt vara valbart...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Många nämner "grind", men själv minns jag hur jag spenderade X antal timmar på att grinda vapen, dogtags och annat i BF3 för alla DLCs osv.
Tyckte BF6-betan var riktigt bra! Drog max-level och de flesta vapen till max och tyckte att det kändes som ett battlefield igen.

3D Spotting behöver nerf, då man spottar oftast innan man ser dem själva.
Movement och Gunplay är bra.
Mapsen är för små just nu.

Sprang inte på så mycket buggar förutom "superjumps" och "reload bug"

10/10 fräsch beta
6/10 maps
6/10 vapen hittills

Visa signatur

GPU: Asus TUF 4070 Ti | CPU: Ryzen 5 9600 Non-X | RAM: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL32
Mobo: ASUS TUF Gaming B650-E WIFI | PSU: be quiet! 750W | Chassi: Fractal Design Define 7 Compact