Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdtranZ:

Jag kan rekommendera USB C till Micro-USB magnetiskt adapter, Jag använder det för att slippa ha just Micro-USB, nu kan jag ha en usb c kabel som även används till telefon och laptop för att kopplas till skärmen.

Lust att länka nån så man fattar vad du menar. Låter bättre än det jag har vilket är en vanlig adapter ja tar fram och sätter på kabeln när det behövs.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Personligen tycker jag att 1440p ser bättre ut på en 1440p skärm än på en 4k skärm. Jag skulle inte rekommendera nån att köpa en 4k skärm om man primärt ska spela på den och då kommer köra i 1440p.

Jag tycker t.o.m. att 1080p ser bättre ut än 1440p på en 4k. Men det är möjligt att det är högst personligt vad man föredrar. Jag ville nyansera det tidigare svaret.

Det beror helt på skärmen skulle jag säga ...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Lust att länka nån så man fattar vad du menar. Låter bättre än det jag har vilket är en vanlig adapter ja tar fram och sätter på kabeln när det behövs.

Skulle tro att han menar nått i still med den här:
https://www.amazon.se/laddningskabel-magnetkabel-snabbladdnin...
Finns en drös olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Antingen köper du bara själva adaptern om du redan har en usb c kabel, denna är varianten jag har som kostar 10 spänn

Länk till adapter (Aliexpress)

Eller så köper du med kabel liknande den som som @krait78 länkar till

Länk till Ugreen kabel, Ugreen brukar göra bra saker.
https://www.aliexpress.com/item/4000587078878.html?spm=a2g0o....

Skrivet av krait78:

Skulle tro att han menar nått i still med den här:
https://www.amazon.se/laddningskabel-magnetkabel-snabbladdnin...
Finns en drös olika.

Helt riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdtranZ:

Antingen köper du bara själva adaptern om du redan har en usb c kabel, denna är varianten jag har som kostar 10 spänn

<Uppladdad bildlänk>

Länk till adapter (Aliexpress)

Eller så köper du med kabel liknande den som som @krait78 länkar till

Länk till Ugreen kabel, Ugreen brukar göra bra saker.
https://www.aliexpress.com/item/4000587078878.html?spm=a2g0o....

<Uppladdad bildlänk>

Helt riktigt

Hmm.. hjälp mig förstå tack.
Jag har alltid beställt ugreen när jag går på kablar, adaptar, usb Hub och dylikt. Från amazon. I snitt kostar en kabel runt hundringen

Det var det första jag letade efter på amazon när jag bestämde mig för att köpa en sån magnetisk funktion efter att jag fattade vad det var. Men ugreen hade inga alternativ på amazon.

Nu ser jag att du länkar till en ugreen, och den kostar en femtedel av vad det brukar kosta på amazon.

Har typ aldrig beställt på aliexpress..vad är det jag missar..
Varför finns den där men inte på amazon? Är det äkta på aliexpress? Hur kan det vara så extremt mycket billigare där?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Hmm.. hjälp mig förstå tack.
Jag har alltid beställt ugreen när jag går på kablar, adaptar, usb Hub och dylikt. Från amazon. I snitt kostar en kabel runt hundringen

Det var det första jag letade efter på amazon när jag bestämde mig för att köpa en sån magnetisk funktion efter att jag fattade vad det var. Men ugreen hade inga alternativ på amazon.

Nu ser jag att du länkar till en ugreen, och den kostar en femtedel av vad det brukar kosta på amazon.

Har typ aldrig beställt på aliexpress..vad är det jag missar..
Varför finns den där men inte på amazon? Är det äkta på aliexpress? Hur kan det vara så extremt mycket billigare där?

Jag har faktiskt inte grävt djupare i om just den kabeln är äkta eller ej, Såg att den var Ugreen samt att säljaren är Ugreens "flagship store" och av omdömmena att döma så verkar det vara äkta vara. Sen vet jag inte hur Ugreen prissätter i amazon vs aliexpress. Har själv beställt från just denna "säljaren" en ugreen 60w usb c kabel så sent som i september i fjol och den var äkta eller åtminstone såg den äkta ut och var i bra kvalité samt kostade 60kr.

Enda nackdelen från aliexpress är att det brukar ta 2-3 veckor innan man har sakerna.

Permalänk

Fick hem en r36s konsol idag från Super Fun Game Store som tyvärr visade sig vara en klon. Filnamnet är fel och en batteriikon, som tydligen tyder på att det är en klon, dyker upp vid laddning. Jag märkte också att en del spel frös. Har skickat in en begäran om återbetalning.

Permalänk
Medlem

Ev relevant för diskussionen om magnetiska usb-kablar

https://www.reddit.com/r/UsbCHardware/comments/motlhn/magneti...

Permalänk
Medlem

Hjälp Sweclockers, vad händer om PS5an tar slut?!

I erbjudandet på en S25 på Comviqs hemsida står det:

PlayStation 5 på köpet!
Just nu ingår PlayStation 5 Slim Digital Edition (värde 6490 kr) när du köper en Galaxy S25.
Tv-spelet beställer du via en partnersajt efter du har fått hem mobilen. Mer information om hur du beställer hem PS5 får du i bekräftelsemejlet.

Erbjudandet gäller när du köper mobil med abonnemang och så länge lagret räcker, dock längst till och med 31 augusti.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

PlayStation 5 på köpet!
Just nu ingår PlayStation 5 Slim Digital Edition (värde 6490 kr) när du köper en Galaxy S25.
Tv-spelet beställer du via en partnersajt efter du har fått hem mobilen. Mer information om hur du beställer hem PS5 får du i bekräftelsemejlet.

Erbjudandet gäller när du köper mobil med abonnemang och så länge lagret räcker, dock längst till och med 31 augusti.

Antar att du tar det på öppetköp och ångrar hos comviq i så fall?
Är PS5an slut så får du ju ingen enligt villkoren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

PlayStation 5 på köpet!

Comviq lär ju inte sälja något till dig, ge dig ett bekräftelsemejl med mer information om hur du beställer din ps5 från partnersajten för att sedan säga att det tyvärr tog slut.
Det enda logiska är att när lagret tar slut eller kampanjperioden är över så kan inte nya beställningar där en ps5 ingår, göras.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drally:

Jag beställde den som tipsades i fyndteåden, dog efter 1h användning. Laddar inte längre, går inte att reseta osv.

Du har förmodligen fått en klon, läste på reddit att de brukar dö ganska fort. Rekommenderar dig att öppna en dispute på aliexpress och begära pengarna tillbaka

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Min krånglade också med laddning och med att starta. Tog in och ut sd-kortet som verkade skakats loss under transport och när den inte laddade testade jag medföljande usba->usbc och då funkade det.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Produkt: Antec Core Micro
Länk: https://antecplay.com/products/antec-core-micro-handheld-devi...
Kategori: Övrigt
Pris: 1 337,48 kr inkl frakt (200 kr).
Priset får du om du använder discount code BATTLERIGS10 (10% rabatt)

Antec Core Micro är en androidbaserad bärbar spelkonsol och finns i 3 olika färger, svart, rött och grått.
Kommer med 8 gb ram och 256gb lagring samt har en
3.5-inch IPS 960×640 skärm (touchscreen)
Ska klara av äldre spel upp till Dreamcast/PSP utan problem samt även en stor del Gamecube och PS2 spel, samt givetvis en hel del Androidspel utan större problem.
Detta är Antec som tog över försäljningen av produkten från AyaNeo som kallade den Pocket Micro, vilken fick bra recensioner och såldes nästan för det dubbla.

En liten miss med produkten som man bör tänka på som en del nämnt är att den inte har någon hörlursport (3.5 m.m ) eller går (enligt uppgift) inte att använda USB C adapter för hörlurar. Trådlösa Bt hörlurar fungerar. Har heller ingen HDMI-ut.

Lite info:
https://youtu.be/iqRBsqWRv1E?si=JsLeE3kLHjbexpje
https://retrododo.com/ayaneo-pocket-micro-review/
https://retrohandhelds.gg/ayaneo-pocket-micro-review/
https://www.notebookcheck.net/Antec-Core-Micro-debuts-as-the-...

Rekommenderar att ni googlar, kollar på reddit samt youtube för mer information.
Bild lånad från reddit.

<Uppladdad bildlänk>

Dold text

Riktigt trevlig liten mikorhandheld Android-gamemaskin! ❤️

Köpte en i både rött och grått. Riktigt kvalitetsbygge i alu och bra välfungerande mjukvara. Grymt jobb av Asus (och dessutom till halva priset mot förra ägaren). 👌

Rekommenderas till alla som är trötta på dåliga plastiga handhållna kineser av tveksam kvalitet (även om denna är gjord Kina så är både mjukvaran och bygget av extremt god standard).

Tack för fyndtipset (köpte med 10% kupongen du tipsade om)! 👍

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Kanske en dum fråga, men går någon av dessa att plocka ut och använda i Steam Deck?

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Du har förmodligen fått en klon, läste på reddit att de brukar dö ganska fort. Rekommenderar dig att öppna en dispute på aliexpress och begära pengarna tillbaka

Jo tack, det är gjort. Så drygt bara!!😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Riktigt trevlig liten mikorhandheld Android-gamemaskin! ❤️

Köpte en i både rött och grått. Riktigt kvalitetsbygge i alu och bra välfungerande mjukvara. Grymt jobb av Asus (och dessutom till halva priset mot förra ägaren). 👌

Rekommenderas till alla som är trötta på dåliga plastiga handhållna kineser av tveksam kvalitet (även om denna är gjord Kina så är både mjukvaran och bygget av extremt god standard).

Tack för fyndtipset (köpte med 10% kupongen du tipsade om)! 👍

Tack
Köpte själv en röd. Fin liten maskin
Håller själv på att försöka hitta en bra väska och skärmskydd.
Spel och sånt har en del 3DS väskor som kan passa någorlunda, men lite breda.
Just det långsmala formatet gör det lite svårt att hitta om man inte köper en väska specifikt för produkten, vilket jag till slut kanske gör från AliExpress.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Benedict:

Produkt: Belkin USB-C 4-in-1 Multiport Adapter
Länk: fysiskt i butik: Ica Maxi Falun (o övriga ICA Maxi?
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5844062
Pris: 99 kr

Ordinarie pris är 429 kr. Finns även på erbjudande hos Amazon och Inet för 299 kr. Utgående sortiment hos ICA Maxi

Fanns ej i Häggvik, utifall att någon övervägde en utflykt. :C

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Produkt: Samsung 27" Odyssey OLED G8 G81SF QD-OLED bildskärm
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...
Kategori: Bildskärm
Pris: 5555 sek

Hur pass mycket fynd är det skulle ni säga? Råkade spontan-beställa men blir lite osäker på om det är tillräckligt bra för att uppgradera från ips 27" 1440p bara för att? Sitter på ett 6950 xt. Tror ni butikerna tömmer lagen vid nästa bf till följd av nästa gen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drally:

Jo tack, det är gjort. Så drygt bara!!😁

Jag fick en legit konsol ( grå genomskinlig ) från samma försäljare och har funkat galant i några dagar. Bytte också sdkort och flashade senaste arkos.

Hade dock en död pixel, fick nästan hela summan refundad och fick behålla den. Pixeln fixade själv efter en timme haha.

Verkar vara hit or miss beroende på om man får en klon eller inte.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M4 Pro | 24GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Kan nämna att det är trivialt att hitta R36S för ungefär samma pengar på svenska butiker. Fyndiq har flera till exempel.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Hur pass mycket fynd är det skulle ni säga? Råkade spontan-beställa men blir lite osäker på om det är tillräckligt bra för att uppgradera från ips 27" 1440p bara för att? Sitter på ett 6950 xt. Tror ni butikerna tömmer lagen vid nästa bf till följd av nästa gen?

Väldigt bra fynd, tycker jag, så som markanden ser ut just nu. Med tanke på att de verkar gått åt direkt och det är lägre pris än vad likande QHD-OLEDs kostar. 4k på 27 tum är krispigt, och 240Hz räcker nog för det mesta. Modellen är väl bara några månader gammal och bör inte bytas ut inför årsskiftet.

Men visst, de flesta är inte redo att ge 10-15000 för datorskärmar, och Samsung har kanske skalat upp produktionen och fått bättre yield - att priserna därmed börjar gå ner lite.

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Inzomniac:

Väldigt bra fynd, tycker jag, så som markanden ser ut just nu. Med tanke på att de verkar gått åt direkt och det är lägre pris än vad likande QHD-OLEDs kostar. 4k på 27 tum är krispigt, och 240Hz räcker nog för det mesta. Modellen är väl bara några månader gammal och bör inte bytas ut inför årsskiftet.

Men visst, de flesta är inte redo att ge 10-15000 för datorskärmar, och Samsung har kanske skalat upp produktionen och fått bättre yield - att priserna därmed börjar gå ner lite.

Dom har släppt nyare version därav utrea på dom få modeller dom hade kvar

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Vill påpeka att G81SF Har en mycket aggressiva anti-glare coating än G80SD för de som är känsliga för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Den skärmen är den nya modellen så intressant att den reades ut.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Jasså, vilken modell har ersatt G8 G81SF?
Den verkar visats för ett drygt halvår sedan och varit på marknaden några månader. Rtings recension från juli.

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Gilgamesh:

Den skärmen är den nya modellen så intressant att den reades ut.

Skrivet av Inzomniac:

Jasså, vilken modell har ersatt G8 G81SF?
Den verkar visats för ett drygt halvår sedan och varit på marknaden några månader. Rtings recension från juli.

Jag som tog fel menade 32:an som reades ut förut G8 G80SD men jag antar att skärmen helt enkelt inte sålt o samsung nu försöker få ut några skärmar till användare som sprider vidare ryktet om hur grym den är.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Tack
Köpte själv en röd. Fin liten maskin
Håller själv på att försöka hitta en bra väska och skärmskydd.
Spel och sånt har en del 3DS väskor som kan passa någorlunda, men lite breda.
Just det långsmala formatet gör det lite svårt att hitta om man inte köper en väska specifikt för produkten, vilket jag till slut kanske gör från AliExpress.

Grymt! Säg till och länka gärna om du hittar ett bra fodral på AE eller någon annan stans. 👍

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:
Skrivet av XPerion:

2025 modellen ... inte har en susning vad som skiljer den från 2024 modellen.
https://www.inet.se/jamfor?compare=1975905,1977377

Skrivet av martinot:

Japp. Beställde en innan de tog slut. Grymt fin maskin till nästan stöldgodspriser!

Skrivet av Toobbbbee:

Funderar på att köpa denna Surface pro plattan som några tipsat/köpt tidigare här i tråden har jag sett 🙂

Tackar för tipset och tankarna.

Någon av er som beställt en från Amazon och fått en? (till rätt pris)

Var det rätt vara ni fick?

Allt ok (inget rekond/refurb eller annat)?

Funkar det numera att Prismatcha Amazon på Elgiganten? (läste ett tag sen att några butiker är kinkiga, men via hemsida/chatt funkar)
Går det då att använda MEMBER25AUG? (butik, hemsida - vilket som)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Går det då att använda MEMBER25AUG? (butik, hemsida - vilket som)

Nej, skulle inte tro det iaf.
Chatten skapar en order åt dig och beställer eller så gör du ett köp med Elgigantens pris och kundtjänst justerar priset efteråt.

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"