PSVR2 på pc har slutat fungera.

Permalänk

PSVR2 på pc har slutat fungera.

När Sony släppte adaptern för att man skulle kunna använda den till datorn så utnyttjade jag läget
då jag ville testa Half-Life Alyx och kände inte för att införskaffa ett helt nytt VR bara för ett spel.
Efter lite om och men så fick jag till det och hade efter några dagar spelat nästan 4 timmar.
Fick sedan ta mig en paus då livet kom emellan, lånade ut ps5:an till bror min tillsammans med VR systemet,
i och med allt annat så fokuserade jag mig på vanliga spel men kände mig i lördags sugen på att testa det igen, och jag får inte längre till det.
Först påstod den att jag behövde använda mig av en 1.4 displaykabel trots att den gick med den jag alltid har haft vilket var en 1.2,
Så köpte mig en 1.4 och försökte rätta till inställningarna via Playstation VR2 app på steam men ser bara övre halvan av skärmen i glasögonen och handkontrollerna har inte längre någon laserpekare eller vad man nu kallar dom som tillåter mig att klicka på diverse menyer.
Har uppdaterat BIOS, grafikkortet, bluetooth, bluetooth adaptern (använder ASUS BT500), den känner av kontrollerna och kommer aldrig under 96/100 i betyg.
Vet inte vad som har hänt eller vad man ska göra.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G360A Mid Tower | ASUS Prime B650M-A WIFI II |
AMD Ryzen 5 7600X CPU Tray | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core | Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB | Kingston A400 2.5" SSD 480GB | Cooler Master MWE Gold 850 V2 PSU | be quiet! Pure Rock 2 CPU Kylare

Permalänk

Nvm, lyckades hitta en annan artikel med någon som hade liknande problem och han fick nedgradera till en tidigare grafikdrivrutin, gjorde samma sak och nu fungerar det.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G360A Mid Tower | ASUS Prime B650M-A WIFI II |
AMD Ryzen 5 7600X CPU Tray | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core | Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB | Kingston A400 2.5" SSD 480GB | Cooler Master MWE Gold 850 V2 PSU | be quiet! Pure Rock 2 CPU Kylare