SweClockers drop!

Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Fick hem idag min nya skärm AOC CU34G2XP. Grym skärm. Stor skillnad mellan 1080p och 1440p. Så nöjd.<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Vad är detta för spel?

Permalänk
Medlem

Ramenskålar och skedar. Skönt att kasta mina gamla i plast

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Vad är detta för spel?

Divison 2

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 4.8 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Acer Nitro+ RX 9070XT OC// AOC CU34G2XP// Win11 på wd_black WD_BLACK SN7100 NVMe 2TB// Corsair RM1000e (2025) ATX 3.1 // Corsair Gaming MM700 RGB Extended Mouse Pad// Corsair Gaming ST100 Hörlursstativ med RGB// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// Corsair Virtuoso RGB XT// Laptop Asus TUF A15 2024

Permalänk
Medlem

Köpte mig till slut en 4k monitor! Har inte så mycket plats och bara 60 djup skrivbord så blev en 27". Hade en LG 850 27" 1440p förut. Trodde inte jag skulle märka så mycket, men OJ!!! Texten är helt underbar på 4k, Linjerna på programmen är fina och färgerna på denna relativt billigare 4k monitor är mycket bra. Aldrig mer att jag köper en monitor med upplösning mindre än 4k!
Kör 175% och 125% på texten, så mina gamla ögon ser

Förlåt för suddiga bilder, vet inte alls vad min pixel 6a gjorde. Färgglad kartong, skriker gaming

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 21 Aug : v0.6.0 Nu kan du dimra bilder på SweC!
Installera Custom SweC UserCSS
Lagers tips: Mappa om framåt-knappen på musen till Home-knappen! Du kan inte leva utan det sedan!

Permalänk
Medlem

Utöver musmattan så blev det även en sån här. Premiär idag ☕

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | LG OLED 42C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Idag kom min swec mugg. Undrar vart mina musmattor tog vägen 😂<Uppladdad bildlänk>

Tyvärr försvann mina minmattor :/

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Tre styck Markaudio Pluvia 11 bredbandselement begagnade i alldeles för små lådor.
Ska troligen bygga nya då de inte spelar någon bas nu, tänkte ha som frontar och center i TV-rummet, men där kommer det finnas 2x 10" baslådor så får se om jag orkar närmaste tiden

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Hade först inga förhoppningar när jag hämtade ut mitt paket från Inet. Men alla komponenter låg kvar som tur var.

Jag är inget stort fan av färger hit och dit så det fick bli ett simpelt bygge.
Mycket trevligt att bygga i detta chassi för övrigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | be quiet! Pure Rock 3 Black | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Kingston NV3 M.2 NVMe Gen 4 1TB | Gigabyte B850M D3HP | PowerColor Radeon RX 9060 XT 16GB Reaper | ASUS TUF Gaming 850W Gold ATX 3.1 | NZXT H3 Flow Svart

Permalänk
Medlem

En SweClockers-handduk:

Permalänk
Medlem

en 2u låda till lite förvaring samt massa fästen för kabel hantering i rack skåpet.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Jag är officiellt redo att flyga helikopter och stridsflyg inför BF6 Slaget! Inhandlade en sprillans ny Logitech Extreme 3D Pro!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Jag är officiellt redo att flyga helikopter och stridsflyg inför BF6 Slaget! Inhandlade en sprillans ny Logitech Extreme 3D Pro!

<Uppladdad bildlänk>

Airfix Dogfighter!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Så till min glädje att man är i fullgång med att plocka fram halloween prylar på DollarStore, så det slutade då inte bättre med att följande kompanjon fick följa med hem.
Ska säga att det är den i mitten, dom andra två är loppisfynd sen tidigare.

Välkommen till familjen!
👻Hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Airfix Dogfighter!

Yes! Fick faktiskt tag på en inblastad låda, ganska så nyligen!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Skäggig legend

Det blev en uppgradering från min MacBook Pro 13” 2015.

Hej hej min MacBook Pro M4 16GB 1TB ❤️

Visa signatur

Tråden om Skägg! - My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
Bärbar: MacBook Pro 14"- M4 - 16GB - 1TB
Server: 5600G - 16GB - 24TB - Plex
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6

Permalänk
Medlem

Två spel till Switchen

Visa signatur

-En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

── 1984 was meant as a warning, not an instructional manual ────────────────────────────────────

Permalänk
Medlem

Printisso Urbane - Kabinväska Galaxy Black

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

En ny ryggsäck. Kompisens hundvalp bet sönder dragkedjan på den gamla.

Min SweClockers-mugg som jag beställde.

Permalänk
Hedersmedlem

Baldur's Gate i big box-format till PC, lanserat i december 1998.

Är inte (och kommer aldrig bli) någon större samlare av big box-spel till PC men har ett svagt hjärta för just Baldur's Gate-serien (del 1 och 2) med tillhörande expansioner som lanserades under sent 1990-tal och tidigt 2000-tal.

Har nyligen också inhandlat Baldur's Gate 2, samt väntar på expansionen till Baldur's Gate 1 "Tales of the Sword Coast" på posten.

Att Baldur's Gate 1 innehöll hela 5 CD-skivor när det lanserades i slutet av 90-talet var bara det ett skäl för att köpa spelet. Dessa boxar innehåller massiva manualer, kartor och snabbguider för att komma igång med spelet. Det är synd att de inte finns kvar längre.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Nya armar till skärmarna...

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

https://img.tradera.net/images/141/610781141_1359883e-c2a5-40bf-a6c5-f468f0479a0a.jpg

Baldur's Gate i big box-format till PC, lanserat i december 1998.

Är inte (och kommer aldrig bli) någon större samlare av big box-spel till PC men har ett svagt hjärta för just Baldur's Gate-serien (del 1 och 2) med tillhörande expansioner som lanserades under sent 1990-tal och tidigt 2000-tal.

Har nyligen också inhandlat Baldur's Gate 2, samt väntar på expansionen till Baldur's Gate 1 "Tales of the Sword Coast" på posten.

Att Baldur's Gate 1 innehöll hela 5 CD-skivor när det lanserades i slutet av 90-talet var bara det ett skäl för att köpa spelet. Dessa boxar innehåller massiva manualer, kartor och snabbguider för att komma igång med spelet. Det är synd att de inte finns kvar längre.

Big boxen/limited edition av BG2 var riktigt bra. Tygkarta och en CD med soundtracket bl.a.

Permalänk
Medlem

Lillgrabben har fått plats på musikskolans trumkurs så det fick bli ett elektroniskt drumkit, beggat för 2k, Alesis Nitro. Har lekt lite med det och det är rätt kul tbh.

Obv med hörlurar

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Fractal Design Scape, för att vara ett trådlöst "gaming" headset så är jag väldigt imponerad av ljudet.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk

Långt ifrån datorrelaterat!!!

Kände det var dags för en uppgradering från den gamla icke fungerande sachs motorn.

Lifan 72cc 4takt monteras här på en crescent 1210 -62 (flakmoped alltså)

Kände jag behövde en paus från datorn. så det här fick bli en vettig avkoppling
Det här med serverbygge har börjat urarta, känns som en fullständig oreda och kaos. Skulle behöva semester ett halvår för att hinna med o sortera upp allting.

Så då är det skönt att ändra fokus för ett tag, och koncentrera sig på nåt annat för en liten stund.
Sen är det ju så att moppar alltid är roligt o leka med också.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: PowerColor RX 9070 XT Reaper | Ssd: Kingston Fury Renegade 500GB, Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitor: Dell Alienware AW2723DF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datorbiten:

Kände det var dags för en uppgradering från den gamla icke fungerande sachs motorn.

<Uppladdad bildlänk>

Det här med serverbygge har börjat urarta, känns som en fullständig oreda och kaos. Skulle behöva semester ett halvår för att hinna med o sortera upp allting.

Så då är det skönt att ändra fokus för ett tag, och koncentrera sig på nåt annat för en liten stund.

Finns mycket till den gamla sachs motorn begagnat. Kan vara samlarvärde på den så den kan vara värde i att fixa till. Finns väldigt mycket trim till dem också för att uttrycka sig milt.
Har själv en gammal crescent topper från -69 med en "flinta" motor. börjar närma mig gubbe så snart sitter man med i moppegänget med sin gubbkeps.

På tal om att snöa in så är jag så gott som klar med detta nu, lite nytt sen senaste bilden. Nu kan jag leka med datorn oavsett vad som händer

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

På tal om att snöa in så är jag så gott som klar med detta nu, lite nytt sen senaste bilden. Nu kan jag leka med datorn oavsett vad som händer
<Uppladdad bildlänk>

Spännande projekt! Är själv intresserad av något liknande.

Har du satt upp det i badrummet, eller varför är det kaklat i rummet?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datorbiten:

<Uppladdad bildlänk>

Min pappa gjorde exakt samma byte i sin, 4-takt, back, startar varje gång

Så värt det

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Spännande projekt! Är själv intresserad av något liknande.

Har du satt upp det i badrummet, eller varför är det kaklat i rummet?

Vadå badar du inte med dina UPS system?

Det är en källare och det sitter en gammal vask och en vatten kran där så ägarna innan ville väll ha lite kakel runt där antar jag?

Gjort en video där jag testar UPS funktionen och visar att lasten tas från båda batterier om än lite ojämt. Men vissa av dessa budget batterier har stora problem med att kopplar man in dom parallellt så är det bara ett batteri som tar hela lasten tills det ligger på kanske 30% SOC först då vaknar det andra batteriet med 100% SOC och dumpar all energi in i 30% batteriet = inte så bra, finns även andra bekymmer som att max lasten är satt till sisådär 700-800 ampere= extrem brandrisk så att använda säkringar vid varje batteri är ett måste.
Dessa lider lyckligtvis inte av det, vilket också kommer komma fram på videon. Wattcycle och en del andra märken har stora problem med detta så det är bra att göra sin "läxa" om man inte vill ramla in på victrons batterier för 22k, dessa (eco-worty) kostade precis under 5k st.
Vem vet kanske får bli en ups tråd här, det lär nog bli mer vanligt i framtiden kan jag tänka mig. Denna är betydligt billigare än många färdiga system och dessutom mycket mer kraftfull.
EDIT: slänger nog upp videon idag eller imorgon om allt går väl.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16