Samsung S25 Edge mecenatrabatt diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Har ni förslag till bra skärmskydd eller behövs det ens? Har inte haft det på mina senaste 2 telefoner och aldrig har glaset gått sönder. Men Samsung är kanske lite mer ömtålig 🤔

https://www.amazon.se/Protector-Samsung-Tempered-Fingerprint-...

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Har ni förslag till bra skärmskydd eller behövs det ens? Har inte haft det på mina senaste 2 telefoner och aldrig har glaset gått sönder. Men Samsung är kanske lite mer ömtålig 🤔

Jag har kört Samsungs egna "anti reflective film" till min S25U, ger en bra antireflexförmåga men blir repig ganska lätt så det kanske inte skyddar mot hårda stötar. Kostar inte så mycket så byter någon gång i halvåret ungefär. Borde gå att köpa för Samsung Reward-poängen man får när man köper telefonen. Främst mikrorepor jag försöker undvika.

Permalänk
Medlem

Vet nån ifall det medföljer nån sorts "installationsform" med denna som det gör med vissa andra? Tycker att de underlättar installationen, jag sätter alltid lite snett annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Vet nån ifall det medföljer nån sorts "installationsform" med denna som det gör med vissa andra? Tycker att de underlättar installationen, jag sätter alltid lite snett annars

Det tror jag dessvärre inte att det gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

https://www.amazon.se/Spigen-Sk%C3%A4rmskydd-kompatibel-Insta...

Spigen är ett ganska välkänt märke, hade satsat på något liknande.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en S25 Edge 512 GB Titanium Silver i onsdags. Fick den levererad i lördags. Jag valde abonnemang hos Vimla och kunde avsluta det idag där jag kommer behöva betala 36 kronor för sep + okt.

Jag behöver inte mobilen själv men farsan blev bra nöjd så tack för detta tips!

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG | AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS RTX 4070 DUAL OC | ASUS TUF Gaming B650-Plus | Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance | WD Black 1 TB | WD Green 1 TB | ASUS ROG Ryujin 360 | ASUS ROG Strix 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

jag installerade precis en, inga problem, behövs inte någon extra hjälp hehe.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

Nu är min 256 gb Icyblue skickad, beställdes den 4/9 kl. 08:20.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av voro12:

Nu är min 256 gb Icyblue skickad, beställdes den 4/9 kl. 08:20.

Titanium silver skickad ej Icyblue för min del

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Jag köpte från samma företag och de innehöll ingen ram, men de hade en smart lösning med tejp som man fäste på mobilen och sedan på skärmen för att få det fäst på rätt sätt. Fungerade galant för mig! Se till att kolla videon som de har en länk till i paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Jag köpte från samma företag och de innehöll ingen ram, men de hade en smart lösning med tejp som man fäste på mobilen och sedan på skärmen för att få det fäst på rätt sätt. Fungerade galant för mig! Se till att kolla videon som de har en länk till i paketet.

Det här var det informativa svaret jag väntade på, tack! Då är den här varianten definitivt ett gångbart alternativ.

Permalänk
Medlem

Någon som gått från s22 (vanliga) till s25 edge och är nöjd? Är mest orolig över batteritiden, på min s22 så suger den..Har både 5g och 60hz avstängt och ändå är den inte bra

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Någon som gått från s22 (vanliga) till s25 edge och är nöjd? Är mest orolig över batteritiden, på min s22 så suger den..Har både 5g och 60hz avstängt och ändå är den inte bra

Skrev detta tidigare i tråden:

Skrivet av Danieleet:

Personligen så gick jag från en 11T pro med 120w laddning med ett 5000mAh batteri (om jag minns rätt) till en pixel 9 pro XL som enligt GSMarena har liknande batteritid som en S25 Edge Behöver stödladda mobilen från ~50 till ~80 procent de dagar jag använder mobilen väldigt mycket men det är något som går på typ en kvart. Annars laddar jag bara över natten. Kan inte påstå att jag saknar snabbladdningen alls så mycket som jag trodde att jag skulle göra.

Ge mobilen en chans och nyttja annars ångerrätten på 14 dagar alternativt sälj vidare den till någon av dom här på Sweclockers som missade dealen, om du ångrar dig?

Permalänk
Medlem

Nu skickades äntligen min blåa 256GB

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Samma här.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

/från fyndtipstråden

Skrivet av Sweckid:

Galaxy 25 4993kr via mecenat med hallon abb

Samsung fortsätter med bra erbjudanden, även om S-seriens minsta modeller ganska ofta går att få runt de krokarna antingen löst eller med abonnemang (köpa med abb lönar sig bara om man behöver mycket surf och ändå måste ut med en del för abb).

S25 har ju samma processor som S25 Edge, och jag är lite nyfiken på min Edge (som ligger i posten någonstans, isblå verkar ha varit populär eftersom den är så slut...), S25 ska ju vara ca 40% snabbare än S24, och får min (desktop) 14600K att kännas rätt gammal på papperet (och elräkningen).
14600K är väl ca 5% snabbare än föregångaren 13600K, för att jämföra äpplen och päron.

Ska bli kul att koppla in Edgen till skärmen, mus+tangentbord och se om en mobil kan börja ersätta en dator på allvar numera, även som desktop alltså. (Telefonen throttlar väl mycket snabbare vid last, men, har ju ingen kylning att tala om)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Nu har Samsung talat om för PostNord att min 512GB Iceblue är på gång.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är underligt hur Samsung hanterade inbyten i erbjudandet. Jag la till en S23 FE, fick ett pris (runt 2800 eller något), men sen verkar det ha ramlat bort i kalkylen. Den visas med 0 värde sen i ordern. Ska jag bara behålla den?

Permalänk
Skrivet av pmugghc:

Jag tycker det är underligt hur Samsung hanterade inbyten i erbjudandet. Jag la till en S23 FE, fick ett pris (runt 2800 eller något), men sen verkar det ha ramlat bort i kalkylen. Den visas med 0 värde sen i ordern. Ska jag bara behålla den?
<Uppladdad bildlänk>

Jag tror det bara är för att priset i kassan inte påverkas som det listas så, eftersom inbytesvärdet justeras genom återbetalning. Men aldrig fel att dubbelkolla med supporten.

Permalänk
Medlem

Någon som fått silver skickad än?

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Vad folk gör på andra forum tar vi inte upp här, oavsett vad man tycker om det

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av pmugghc:

<Uppladdad bildlänk>

går det fortfarande få för det låga priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

går det fortfarande få för det låga priset?

Undrar med

Visa signatur

Msi X870E Tomahawk
9800X3D
4080 Super
42 LG OledC4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Min silvriga 512gb skickades igår, PostNord estimerar leverans idag!

Permalänk

Måste man säga upp den där försäkringen eller den avslutade sig själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille1977:

Du måste säga upp den själv om du inte vill bli debiterad efter gratismånaderna.

Permalänk
Skrivet av Chrille1977:

Du måste säga upp den, t.ex. via mail till contact.se@careplus.co.
De kan enbart säga upp den när du mailar eller om 1 år, och t.ex. inte vid slutet av gratisperioden. De ber att man isf mallar minst 6 dagar innan gratisperioden tar slut.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Kanadagoose:

Inte än 256GB

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSide:

Du måste säga upp den, t.ex. via mail till contact.se@careplus.co.
De kan enbart säga upp den när du mailar eller om 1 år, och t.ex. inte vid slutet av gratisperioden. De ber att man isf mallar minst 6 dagar innan gratisperioden tar slut.

Det går även att säga upp den via deras sida som de länkar till i mailet. Man behöver inte maila in, har jag aldrig gjort iaf.