SweClockers drop!

AMD marknadsför Ryzen X3D-processorer med 1 000 FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan_86:

det går att gå förbi den FPS capen på CS 1.6, utan problem ju.
hur kan du ha missat det? =0

Fast det ger inga fler fps väl, bara developer 1 kommandot alltså.. bara illusionen av det, var iaf vad jag trodde 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ser ditt öga 1000fps?

Finns 1000 FPS i rummet nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lincoln:

Really? Det ser mörkt ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Gud ja, man har kunnat köra CS1.6 i 1000fps i snart 1000år (Skämtsamt men sant gällande att man kunnat det under lång tid nu. Även i äldre Quakespel osv)

Utmaningen med UT2004 är att högre fps skapat stuttering och rubberbanding osv, vilket krävt att man måste öppna för mer trafik mellan klient och server, modfierade directx körfiler med mera. Som tur är har vi en UT2004 moddare/utvecklare i vår server team som fixat så vi kan köra högre numera

Jag gjorde ett snabbtest häromdan och kom upp i 750 fps med 9800x3d och RTX 4070 men tycker att det borde gå att komma upp högre. Får ta och kika på det lite mer vid tillfälle.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Skrivet av datoriserad:

Reaktionstiden är blott en aspekt av allt som påverkar. Jag skulle påstå att en av de största aspekterna är rörelsoskärpa (motion blur på engelska) som är en brist i all skärmteknik (mig veterligen), om än i olika omfattning. Dvs hur tydlig (osuddig) är den bild din reaktionsförmåga agerar på.
Ju högre Hz ju bättre skärpa.

Detta tycker jag är lite intressant som nötat mig in på detta senaste veckorna, frågat runt lite här på Sweclockers bland annat och gjort en del testar med 4 rätt olika skärmar, hört med polare och liknande. Är ingen expert men läst och testat mycket och detta är min sammanfattning på saken. Rörelseskärpa har mycket att göra med hur vi upplever rörelser mer än en reflektion av hur bra/dålig tekniken eller bildskärmen är. Monitors Unboxed Youtube kanalen(skulle behöva leta efter citat) och en annan grabb som håller en review hemsida håller med om att t.ex 200hz med BFI har betydligt bättre rörelseskärpa en något annat, krävs 1000hz+ utan BFI för att nå samma rörelseskärpa.(Black frame insertion eller också kallat Back light strobing teknologi, vilket på skärmar brukar kallas E/ULMB(Extreme/Ultra low motion blur osv) Notera dock att många påstår sig erbjuda BFI teknologi men är nästan 0 skillnad, varierar rejält.

https://www.testufo.com/photo#photo=toronto-map.png&pps=960&p...

Detta test har varit mitt primära för bedöma rörelseskärpa. Mina polare som har 360hz QD-Oled har sämre rörelseskärpa än min 7 år gamla degraderade XB270HU på 100hz med ULMB. Det testet för mig blir helt felfritt nästan exakt 0 blur.

Så för E-sport FPS spel anses rörelseskärpa inte vara särskillt relevant, endast hur låg tid innan saker kommer fram på sin skärm efter saker sker. Jag som MOBA spelare t.ex kommer prioritera rörelseskärpa långt över HZ.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Utmaningen med UT2004 är att högre fps skapat stuttering och rubberbanding osv, vilket krävt att man måste öppna för mer trafik mellan klient och server, modfierade directx körfiler med mera. Som tur är har vi en UT2004 moddare/utvecklare i vår server team som fixat så vi kan köra högre numera

Jag gjorde ett snabbtest häromdan och kom upp i 750 fps med 9800x3d och RTX 4070 men tycker att det borde gå att komma upp högre. Får ta och kika på det lite mer vid tillfälle.

Tack för infon!
Jag har inte koll på sånt här så jag bara lyssnar haha

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)