Iphone 17 - Blir det uppgradering för dig?

Permalänk
Medlem

Har man beställt på inet och inte fått sin Air skickad idag så fick man detta mailet:

Hej,

Tack för att du valt att förboka din nya iPhone 17 Air hos oss!

Dessvärre råder det stor brist på telefonerna världen över, vi kommer få in en mindre leverans till release, men vi kommer inte kunna täcka samtliga beställningar på releasedagen.
Apple har meddelat att leveranserna kommer bli bättre under oktober och i dagsläget räknar vi med att kunna täcka samtliga beställningar inom 5 veckor, men många av de tidigare än så.

Vi rekommenderar att du behåller din plats i kön då bristen som sagt är global och senare lagda beställningar riskerar att levereras ännu senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Har man beställt på inet och inte fått sin Air skickad idag så fick man detta mailet:

Hej,

Dessvärre råder det stor brist på telefonerna världen över, vi kommer få in en mindre leverans till release, men vi kommer inte kunna täcka samtliga beställningar på releasedagen.
Apple har meddelat att leveranserna kommer bli bättre under oktober och i dagsläget räknar vi med att kunna täcka samtliga beställningar inom 5 veckor, men många av de tidigare än så.

Vi rekommenderar att du behåller din plats i kön då bristen som sagt är global och senare lagda beställningar riskerar att levereras ännu senare.

Så detta betyder per automatik att man inte får sin lur i första batchen?

Jag la min beställning 14:01 på Inet på en Iphone 17, var jag inte en av dem första blir jag väldigt förvånad.. Jag kan fortfarande avbeställa min lur via min profil på Inets hemsida.

Jag snackade med dem via chatt tidigare idag och enligt dem själva fick dem inte skicka ut några telefoner förens imorgon på releasedagen.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Hej,

Samtidigt så står det;
”Du kan följa ditt preliminära leveransdatum och se om du fick tilldelning på https://inet.se/order, vi kommer uppdatera datumet kontinuerligt efter det senaste informationen vi har.”

Det står Preliminär leveranstid 19 september, men det har inte hänt ett skit i min order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

Jag la min beställning 14:01 på Inet på en Iphone 17, var jag inte en av dem första blir jag väldigt förvånad.. Jag kan fortfarande avbeställa min lur via min profil på Inets hemsida.

Jag snackade med dem via chatt tidigare idag och enligt dem själva fick dem inte skicka ut några telefoner förens imorgon på releasedagen.

Den jag chattade med sa att telefonerna redan har skickats idag 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Samtidigt så står det;
”Du kan följa ditt preliminära leveransdatum och se om du fick tilldelning på https://inet.se/order, vi kommer uppdatera datumet kontinuerligt efter det senaste informationen vi har.”

Det står Preliminär leveranstid 19 september, men det har inte hänt ett skit i min order.

Skrivet av qwertylol1:

Den jag chattade med sa att telefonerna redan har skickats idag 🙃

Haha otroligt.. Trodde Inet hade mer koll

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Vid 18.50 kom min iPhone 17 Pro upp i PostNord appen, även om det egentligen stod 2-3 veckor. Hoppas den kommer imorgon Beställt från Comviq dagen efter release dagen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från Inet som faktiskt fått en spårningslänk eller liknande och vet att det är på gång?

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Hej,

Skrivet av smel:

Ni som beställt från Inet, det här är kanske en konstig fråga men... Varför, när priset ändå är detsamma överallt?
(Iaf om man ska köpa rent)
Operatörerna har ju alltid relativt stora lager av mobilerna, speciellt om man beställer precis vid release så får man i princip alltid sin mobil på releasedagen.
Direkt från Apple är samma sak självklart, medans återförsäljarna får minst antal enheter.

Är det returer ni tänker på? Support? Butikslojalitet?
Har man något strul från första början, så är det ju ändå Apple man kan vända sig till för snabbast support.

Tolka mig inte konfrontativ, är svårt i text och läsa av tonläge!
Undrar genuint varför ni valde just Inet (eller annan vanlig återförsäljare för den delen) när priset ändå är det samma, och vanliga återförsäljare alltid får minst antal enheter och man har störst risk att behöva vänta länge på sin mobil.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Ni som beställt från Inet, det här är kanske en konstig fråga men... Varför, när priset ändå är detsamma överallt?
Operatörerna har ju alltid relativt stora lager av mobilerna, speciellt om man beställer precis vid release så får man i princip alltid sin mobil på releasedagen.
Direkt från Apple är samma sak självklart, medans återförsäljarna får minst antal enheter.

Har man något strul från första början, så är det ju ändå Apple man kan vända sig till för snabbast support.

Undrar genuint varför ni valde just Inet (eller annan vanlig återförsäljare för den delen) när priset ändå är det samma, och vanliga återförsäljare alltid får minst antal enheter och man har störst risk att behöva vänta länge på sin mobil.

Om jag måste förklara mig.. Jag hade ett presentkort där.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olley:

Ah, jäklar då får jag nog sitta lugnt i båten haha. Tror inte jag fick iväg beställning förrän runt 14:30 på PRO Max orange. Lite sent på kvällen att det ska börja hända saker nu. Får hoppas på nästa vecka och inte 3-4 veckor då

Om du inte nödvändigtvis vill köpa den från halebop så ser orange ut att finnas tillgänglig på ganska många Elgiganten och Phonehouse med start imorgon Kl 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

Om jag måste förklara mig.. Jag hade ett presentkort där.

Perfekt förklaring

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Lojalitet, men det som fick mig att slå till var den gratis Qi-laddade som kom bundlad. https://www.inet.se/produkt/8305568/twelve-south-butterfly-se...

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Lojalitet, transparens (kör med öppna kort - se tidigare nämnda mail) och achievements.
90% achievements.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Nix har redan 16 pro. Men blir att uppgradera mina airpods pro gen 1 till airpods pro 3 och apple watch se gen 1 till apple watch ultra 3 😆

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Nix har redan 16 pro. Men blir att uppgradera mina airpods pro gen 1 till airpods pro 3 och apple watch se gen 1 till apple watch ultra 3 😆

Jag önskar verkligen att jag kunde ha något annat än AirPods 2! AirPods 3 och 4 åker ur mina öron och ingen in-ear har någonsin fungerat för mig. Jag är så avundsjuk!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag önskar verkligen att jag kunde ha något annat än AirPods 2! AirPods 3 och 4 åker ur mina öron och ingen in-ear har någonsin fungerat för mig. Jag är så avundsjuk!

Airpods 3 pro har ny design och foam i propparna
Upp till bevis om dom sitter bättre.🙂

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem

Hejsan. Hur gör ni nu när Windows gjort så att man inte kan Uppdatera eller återställa sin mobil längre. Då dom har slutat med bettroda enheter. för närvarande kan betrodda mobila enheter inte läggas till. som Android-telefoner, iPhones, iPads och macOS-system av den här funktionen. 🤔 🧐🥇

Visa signatur

Dator: AMD FX 8150 ... Grafikkort: Gforce GTX Evga 670 ... Modekort: Asus SaberTooth 990FX ... Corsair Vengace 32GB DDR3 1600Mhz ... Corsair SSD 120GB ... Samt En vanlig 2TB Hdd ... CPU Kylning: Corsairs H100 Vattenkylning ... NätAgg: CoolerMaster M2 720W ... Chassi: Cooler Master CM 690 II NVIDIA Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Du kan fortfarande lägga på telefonen på det befintliga abonnemanget.

Min beställning på telefonen ligger kvar dessutom.

Sen på bollen, men har du alltså nyttjat ångerrätten för köpet av abonnemanget, men beställningen av telefonen ligger ändå kvar? Med andra ord, accepterar de fortfarande beställningen av telefonen även om ”ångrandet” av abonnemanget gått igenom?

Förtydligande
Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem

Uppdaterats för mig nu hos Inet. Måste ändå säga att jag är lite besviken på hanteringen här. Jag ”hängde på låset” och la min beställning 14:00 men ändå verkar det som att jag inte var snabb nog? Har man fått så pass få enheter så kanske man låta bli att ens erbjuda alternativet att förboka.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Skrivet av smel:

Uppdaterats för mig nu hos Inet. Måste ändå säga att jag är lite besviken på hanteringen här. Jag ”hängde på låset” och la min beställning 14:00 men ändå verkar det som att jag inte var snabb nog? Har man fått så pass få enheter så kanske man låta bli att ens erbjuda alternativet att förboka.

<Uppladdad bildlänk>

Har vart såhär senaste åren tyvärr…. Operatörerna är prioriterade av Apple verkar det som och återförsäljarna hamnar sist.

Permalänk
Medlem

För er som bor i närheten av en Apple-butik och vill ha en telefon idag så finns det en del varianter i lager.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

<Uppladdad bildlänk>

Kommer in på torsdag för min silver 256 GB Pro.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Kommer in på torsdag för min silver 256 GB Pro.

Möjligt att efterfrågan på icke PRO varianten varit oväntat hög.

Länge sedan Apple gjorde en prisvärd telefon, plötsligt händer det. 😂

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Ja riktigt dåligt av Inet, fick dem in typ 4 telefoner eller?

Jag avbokade min och köpte på Apple Store som jag hämtar upp idag.

Permalänk
Medlem

jobbet ligger alltid en gen bakom så när vår policy uppdateras från 15 till 16 kan nog min 13 råka gå sönder 🙄

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

Tre har skickat 17 pro och ska komma idag med Postnord och även Airpods pro 3 från Apple med DHL ska dyka upp. Alltid nojjigt att byta mobil med allt som bankid, swish osv men är ju så mycket smidigare än för några år sen nu med quick transfer eller va det heter

Permalänk
Medlem
Skrivet av smel:

<Uppladdad bildlänk>

Vid lansering ska man inte köpa åtråvärda produkter från butiker som Apple själva inte samarbetar med för de får ofta in mycket färre exemplar, hade du köpt från Elgiganten eller liknande så hade du nog fått dem idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Allt verkar ha gått igenom. Polaren beställde 10 st Air hos Tre. Inga konstigheter.

Går att avsluta abonnemanget om man ringer dom

Om tre inte ens stoppar sådana köp så måste ju detta varit tänkt att ske. Galet!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Om tre inte ens stoppar sådana köp så måste ju detta varit tänkt att ske. Galet!

Ja börjar nästan ångra själv att jag inte köpte fler än en när folk kränger dom 12.5K Tradera 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Allt verkar ha gått igenom. Polaren beställde 10 st Air hos Tre. Inga konstigheter.

Går att avsluta abonnemanget om man ringer dom

Kommer vara en drös med iPhone Air idag på blocket.
Helt galet att dom lät det här gå igenom, men också att dom tog sådan tid att fixa till det.
Är ju bokstavligen hundratals (förmodligen mer) som gjort "tricket".

Är bara att säga grattis till köparna!

Visa signatur

Citera för svar!