Tycker att den är lite för stor för mig i handen, men som användare av mindre telefoner innan som iPhone 8 och iPhone SE så är det mycket ovanan.
Inte så imponerad av tunnheten. Visst är den något lite tunnare än min iPhone SE (2022), men inte någon extrem praktisk skillnad.
Det positiva är att den inte känns så mycket tyngre i handen jämfört med min gamla telefon, trots att skärmen är mycket större. Gillar också att den inte är så hal (utan skal) som min gamla telefon. Klar förbättring i material/ytbehandling.
Skärmen är riktigt bra. Gillar verkligen uppgradering till OLED-skärm, och syns extremt bra utomhus. Även högtalaren är tydlig och hög så väldigt höjd, men än så länge bara testat för telefonsamtal/Teamskonferens (musik lyssnar jag alltid på via mina Sony 1000X-lurar). Batteriet verkar dessutom hålla upp helt OK trots mycket skärmtid utomhus, och mycket synkning via 5G. Känns riktigt lovande (varit mest orolig för batteritiden).
Så här långt så känns den riktigt bra! Mest tveksam över storleken så kommer att jämföra när jag får min iP17 om den känns bättre i handen tack vare sin något mindre stora skärm.
Så totalt väldigt nöjd så här långt, men hade verkligen önskat att det fanns en version av Air med en mindre skärm. En iPhone Air Mini hade troligen varit perfekt för mig! 😁
Tackar för det utförliga svaret! Tog själv en snabb titt på förälderns nya (inte kollat funktioner), och storleken/tunnheten/passformen är helt perfekt i mina ögon. Gillar designen något extremt mycket, och om jag byter telefon så småningom är detta helt klart ett alternativ. Får återkomma med hur kameran, batteriet, och övriga funktioner ser ut.