OLED LG C4 77 eller Samsung S90D 83” råd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bot - Medium:

Kollat på lite bilder men har svårt att avögra. Blir det ett problem om tv:n ska hänga på väggen?

Beror på hur slimmat väggfäste man har skulle jag gissa.

Plockat ner min gamla LG med uttag bakåt tyvärr då jag målar om väggen, men den hade 4.5cm och där var det tight, nu har jag ett nytt väggfäste på 2.5cm och då vågar jag inte chansa.

Lättare att komma åt på sidan med.

Permalänk
Medlem

För mig blev det en beställning av en C4 77" igår från NoN.
Visst man kan chansa på BF, men jag vill ha den specifika modellen och då minskar kanske möjligheten till en "bra deal" där.

NetOnNet har dessutom prisgaranti mot sig själva inom öppet köp, vilket är 90 dagar. Så borde innebära att man får mellanskillnaden tillbaks om nu de sänker den på BF.

Vi erbjuder prisgaranti gentemot oss själva, inte mot konkurrenter. Vad det innebär är att om du köper en vara av oss, som senare sänks i pris inom din öppet köpstid, så erbjuder vi givetvis dig det aktuella lägre priset. Du som kund behöver då kontakta oss medans priset är lägre för vi ska kunna hjälpa dig vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

För mig blev det en beställning av en C4 77" igår från NoN.
Visst man kan chansa på BF, men jag vill ha den specifika modellen och då minskar kanske möjligheten till en "bra deal" där.

NetOnNet har dessutom prisgaranti mot sig själva inom öppet köp, vilket är 90 dagar. Så borde innebära att man får mellanskillnaden tillbaks om nu de sänker den på BF.

Vi erbjuder prisgaranti gentemot oss själva, inte mot konkurrenter. Vad det innebär är att om du köper en vara av oss, som senare sänks i pris inom din öppet köpstid, så erbjuder vi givetvis dig det aktuella lägre priset. Du som kund behöver då kontakta oss medans priset är lägre för vi ska kunna hjälpa dig vidare.

Smart!

Tycker verkligen det är konstigt dom rear ut den så hårt överallt nu innan black friday. Är också sugen att slå till men känns ju som att rear dom ut den nu, då måste dom ju kunna erbjuda något bättre på bf? Allt kan ju inte vara slut.

Permalänk
Medlem

@BoggarN: Är väl ganska normalt att man vill tömma lagren nu inför just BF då man primärt vill sälja och promotea 2025-modellerna dvs C5 och G5.

B4 & C4 gissar jag har slutat tillverkats sedan en tid till förmån för just 2025-modeller så sista ruschen nu tippar jag så bara slå till!

BF kommer nog inte erbjuda så pass hårda rabatter som vi ser på C4:orna just nu.

Nedan är inte 100% korrekt mot idag men close enough.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Den panelen i S90D är nerfad till att prestera på samma nivå som en standard-OLED i vilket fall. Vill man ha QD-OLED för de potentiella fördelar QD-OLED har väljer man mellan Samsung S95 eller Sony A95L/Bravia8II i 55, 65 och 77 tum. Vilket då är två rätt så olika produkter i sin tur.

Det är ju helt sjukt att den är nerfad, inte lust att betala så pass mycket mer för A95L/Bravia8II.

Är det svårt att "unlocka" S90D i service menyn och hur pass mycket bättre blir den?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av edson:

@BoggarN: Är väl ganska normalt att man vill tömma lagren nu inför just BF då man primärt vill sälja och promotea 2025-modellerna dvs C5 och G5.

B4 & C4 gissar jag har slutat tillverkats sedan en tid till förmån för just 2025-modeller så sista ruschen nu tippar jag så bara slå till!

BF kommer nog inte erbjuda så pass hårda rabatter som vi ser på C4:orna just nu.

Nedan är inte 100% korrekt mot idag men close enough.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/61052?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvNjEwNTIiLCJmaWx0ZXJzIjpbIndtIiwidD1vcmlnaW5hbCJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiJiNzY4N2I1YWExOWMwNDc0NDhhMzY4OTU5MmY4ZjYzZCJ9

Du kunde typ får en 65 tum c4 för 11800 kr på power om du bytte in din gamla tv för 2000 kr. https://www.power.se/kampanj/tvweeks/

Tyvärr är alla c4 modeller slut nu, funderar på att köpa en b4 77 tum för 15000 kr, tror dock att det kanske kommer bättre pris på black friday...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoggarN:

Smart!

Tycker verkligen det är konstigt dom rear ut den så hårt överallt nu innan black friday. Är också sugen att slå till men känns ju som att rear dom ut den nu, då måste dom ju kunna erbjuda något bättre på bf? Allt kan ju inte vara slut.

Det blir rea på C5. Men inte i närheten av priserna från C4 nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Det är ju helt sjukt att den är nerfad, inte lust att betala så pass mycket mer för A95L/Bravia8II.

Är det svårt att "unlocka" S90D i service menyn och hur pass mycket bättre blir den?

Sök på YouTube. Det finns mycket där

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av blue eyed devil:

Det bryter förstås garantin och S90D "upplåst" att köras som en S95D har också den egenskapen att S95D har en annan konstruktion där hela panelen är fristående och mer som en kylfläns. Elektroniken är separat i en One Connect-box. S90D har allting samsandes bakom panelen. Kanske inte har någon betydelse i praktiken. Kanske är en alldeles gratis förbättring. Kanske riskerar någon komponent slitas ut i förtid om man kör S90D som en S95D. Vilket kanske inte åtgärdas på garanti om det framkommer att du varit inne i servicemenyn.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Det bryter förstås garantin och S90D "upplåst" att köras som en S95D har också den egenskapen att S95D har en annan konstruktion där hela panelen är fristående och mer som en kylfläns. Elektroniken är separat i en One Connect-box. S90D har allting samsandes bakom panelen. Kanske inte har någon betydelse i praktiken. Kanske är en alldeles gratis förbättring. Kanske riskerar någon komponent slitas ut i förtid om man kör S90D som en S95D. Vilket kanske inte åtgärdas på garanti om det framkommer att du varit inne i servicemenyn.

Okey då vet jag

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av liqwid11:

Sök på YouTube. Det finns mycket där

Okey ska kolla

Visa signatur