Skrivet av ågren:
Det är ett väldigt märkligt val. Apple har traditionellt sett alltid experimenterat med nya färger vid olika releaser men har väl också alltid erbjudit en modell i svart färg ända fram tills nu.
Det måste finnas försäljningsstatistik att förlita sig på och svart är helt klart den vanligaste färgen i min umgängeskrets så det framstår som ett mycket märkligt val. Det kanske är ett experiment för att försöka separera produktlinjerna?
Jag såg recensionsvideon ovan och där nämnde han att den orangea färgen "poppade" och var väldigt iögonfallande när han gick omkring på stan så det kanske är det som är tanken? Att det ska synas tydligt att man har en PRO som någon slags statussymbol? Det finns troligtvis en orsak till att det också är färgen som lyfts fram i all PR.
Har tyvärr inte hunnit att se den orangea i verkligheten, men enligt de flesta som gjort det så blir de ofta mer negativt inställda till färgen när de ser den första gången i verkligheten. Verkar som den gör sig bättre på foto och film.
Dock bra för PR-material (ofta tex. gula, neongröna och orangea bilar används i reklamsyfte i tex. bilindustrin).
Det bästa är nog att gå till en butik och titta på den IRL för de som överväger den! 🙌
Skrivet av Mindfighter:
Tror du blir besviken om du väntar på en svart pro, var länge sen apple släppte en ny färg mid-gen och gör de det så blir det en ”mode”-färg. Vill man prompt ha svart så finns basmodellen och air i svart i år. Ärligt talat så har 0 personer i min bekantskapskrets en svart telefon, möjligt att det är nån android användare på jobbet, men de telefonerna är fula som stryk oavsett färg.
Silver finns i pro om man vill ha en neutral färg. Valde själv mellan den och vita air som jag sitter med nu.
Silver eller vitt är väl lite tråkig om något i Apple-sammmang? Tycker du inte?
Det är ju standardfärgen från Apple är ju apple-aluminium-silver (naturlig aluminium) eller vitt.
Kan inte bli mer gäsp än så när det gäller Apple-produkter IMO. Tänker man att man skall göra en karikatyr av en Apple-produkt eller Apple-användare så är det ju färgerna aluminium och vitt.
Skrivet av DHW:
Hade aldrig fått för mig att köpa en tråkig svart iPhone, minst av allt en i pianosvart. Älskade project red färgen och älskar den nya orangea ännu mer. Kommer aldrig tröttna på denna, gillar skarpt att ha nya färger som aldrig funnits förr så när det är dags för nästa mobil uppgradering så håller jag tummarna på att det kommer en i ljusgrön färg till en promodell.
Älskade Project-RED-färgen på min förra iPhone ❤️ som jag nu byter ifrån (är i stort sett bara BankID kvar att föra över till min nya, precis fått över backup till Microsoft Authenticator).
Hade Air funnits i RED så hade jag givet valt den! 👍
Skrivet av Samsquanch:
Har använt min iPhone Air i 10 minuter nu och snabbt insett att jag aldrig kommer att köpa en annan modell framöver.
Inte känt så här sen X. 13P var OP och satte standarden men inte ens den träffade samma sträng för mig.
<Uppladdad bildlänk>
Instämmer! 👍
Det är en grymt trevlig och lyckad modell. Blir faktiskt mer och mer nöjd med mitt val för varje nytt dygn som passerar med den. Det är inte ofta jag känner så. Ovanligt. ❤️
Skrivet av SmekusNamnus:
Jag tycker det är bra att tvinga folk att använda något annat än tråk-svart. Finns det en svart ska alla ha en svart, trots att det är tråkigt.
Brukar undvika svart på de flesta av mina Apple-watches av anledning att den är så vanlig. Föredrar silver (kombinerar med armband som absolut inte är apple-vitt), rose-gold eller (nu senast med min Ultra 3) naturlig titan.
När det gäller Air så tror jag dock det kommer bli tvärt om. Finns tre modeller som i stort sett ser exakt lika dana ut, och alla är tre nyanser av vitt. Även när man kikar på vad folk beställt på nätet så verkar 90% av alla Air-köpare gå för vitt. Svart kommer nog att bli den mest ovanliga modellen av Air skulle jag tippa.
Själv står jag inte ut med Apple-vita-produkter då de är så enormt tråkiga och stereotypa, så i mitt fall fick det bli en svart. Tyvärr fanns det inga vettiga färger att välja på. Min iPhone 17 beställde jag dock i grönt. Där fanns klart mer färger att välja på. Skall man kritisera Apple något gällande Air så är det just färgvalen. De har i stort sett bara vit (i tre extremt lika nyanser) eller svart att välja på. Hade varit roligare med lite andra färger.
Det positiva är den faktiskt var snyggare i svart än vad jag tänkt mig. Gillar den mattsvarta färgen som de fått till på baksidan i kontrast till den svarta högblanka titanlegeringen.
Nackdelen är dock att man får fettfläckar lätt på den blanksvarta titanramen (den mattsvarta färgen på baksidan är dock ovanligt lite känslig detta). Nu så tittar jag inte allt för mycket på min telefon på dess sida, så stör mig turligt nog ovanligt lite på det.
En annan potentiell nackdel med svart är det lättare kommer synas stora repor och hack i eloxeringen, så det kan vara värt att tänka på.
Så till alla här; köp ingen Air i svart. Det är ett dåligt köp! 😉
Vill ha den svarta färgen på Air för mig själv. 😁
Dold text
Skrivet av Versatile:
Ni som har fått era telefoner, har ni fått massa repor än?
Inga så här långt, men är ju bara inne på tredje dagen. 😊
Har beställt två skal till den (ett Apple och ett Beats), men får se om jag kommer använda de eller köra telefonen "naken" även fortsatt. Den är riktigt skön att hålla i, och inte alls tvålhal som min gamla iPhone. Så på det sättet kommer det nog att fungera utan skal.
Som även tur är så är titan som min Air har oftast något tåligare och lite hårdare än aluminium (som årets alla andra 17 kör med). Kan nog tänka mig att riskera några repor och eventuellt småhack för att hålla den "clean" i utseendet rent allmänt.
Men fram tills nu inga problem med Air för mig (och då har jag inte hanterat den så varsamt, och redan tappat den i golvet ett par gånger).
Detta trots att jag valt den svarta modellen (har personligen svårt för Apple-stereotypa vita produkter). Svart är ändå normalt en känslig färg för minsta repor (gäller både bilar och telefoner).
Så även om det bara passerat tre dagar, som är allt för lite för att uttala sig långsiktigt, så är jag iaf. så här långt mer än nöjd och inte sett några ovanliga problem med detta (än så länge). 👍
Skrivet av Versatile:
Det snackas om "scratchgate"
Vilken färg och modell har du själv beställt, alternativt vilka funderar du på?
Har du inte redan beställt och även du vill köra en helt "naken" telefon utan något som helst skydd så välj en Air i vitt är mitt starkaste förslag till dig. Jag gissar att den nog potentiellt kanske kommer att kunna bli en extremt tålig telefon emot både hack och repor.