SweClockers drop!

Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Såg precis klart Terminal list: Dark Wolf på Prime, inte perfekt men skulle ändå klassa den som sevärd med manus och skådespeleri över genomsnittet, 8/10 om man gillar lite spänning och pang pang. Påminner lite om tidiga säsonger av Seal Team innan den urartade till ett relationsdrama med korta inslag av militära operationer...

Är alla ute nu? 😊

Permalänk
Medlem

Alien Earth 4/10 , så jävla mkt korkade karaktärer vilket var irriterande, annars helt ok!

Börjar på Gen V andra season nu.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Såg Alien Earth, serien hade potential men sedan kom barnen.

Och slutet var ju hemskt dåligt. Marvel och rings of power över allt det hela.
Xenomorpher är bara missförstådda som vill att deras barn får en bra framtid.

Dold text

4/10

hahaha, håller med 100% , aliens ska också få gå i skolan och bli förstådda! De dödar bara för att de vet inte bättre...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

hahaha, håller med 100% , aliens ska också få gå i skolan och bli förstådda! De dödar bara för att de vet inte bättre...

Låter som dagens inställning i den Svenska skolan (inte "döda" men "störa" osv).
För att de som stör inte ska känna sig utfrysta så ska de hållas kvar i klassen och de anda 25 eleverna ska lida istället.. Skit inställning är vad det är.

På min tid fanns OBS-klass och det gjorde att alla andra elever i klassen inte stördes av den/de som inte kunde uppföra sig.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Är alla ute nu? 😊

Ja, sista avsnittet släpptes igår

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Precis börjat kolla på Dark.
Kommit typ 4 avsnitt än så länge, och det känns som den kan bli riktigt bra.
Är dock lite jobbigt att behöva ha sådant fokus hela tiden och ha subtitles eftersom den är på Tyska.
Har varit rätt jobbigt med namnen också, att hålla koll på vem som är vem osv när den hoppar, men det löser sig väll så småningom

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk

Dödlig Lek på SVT - Riktigt spännande! Sällan jag fastnar för serier men denna sträckkollade jag på

"Den pensionerade kommissarien Huw Miller hemsöks av ett misstag som gjorde att den ökände "Ripton-stalkern" kunde komma undan. När Patrick Harbottle flyttar in i ett hus på hans gata väcks Huws misstankar. Kan Harbottle vara mannen som en gång kom undan?"

Visa signatur

————————————————
Ryzen 7 7800X3D / GIGABYTE B650E A ELITE X ICE RX / Powercolor Red Devil 9070 XT Spectral white / Crucial Pro DDR5 32GB 6000MHz - Samsung Odyssey G6 OLED 27" 360 HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Är dock lite jobbigt att behöva ha sådant fokus hela tiden och ha subtitles eftersom den är på Tyska.
Har varit rätt jobbigt med namnen också, att hålla koll på vem som är vem osv när den hoppar, men det löser sig väll så småningom

Om det "löser sig så småningom" kan man diskutera. Bra serie, men tyckte det var rörigt på slutet om man inte lyckades ha 100 % fokus hela tiden. Tidigare säsonger är bättre än senare, men klart sevärd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Kollar just nu på Alien Earth som jag gillar skarpt!

Innan dess så va det foundation

Och innan dess så såg jag The Expanse för tredje gången!

Började även kolla på dom senaste avsnitten av invasion men slutade efter två avsnitt och inväntar att alla avsnitt är ute så jag kan beta av alla tio på en dag eller två

Tycker vi brukar ha liknande smak, så blir lite intresserad när du gillar Alien. Vad är det du uppskattar i säsong 1 av storyn? Gillade du avslutningen?

Foundation var/är magisk tycker jag!

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Ja, sista avsnittet släpptes igår

Nice! Detta utspelar sig innan The Terminal list?
Kommer knappt ihåg terminal list, behöver man kolla en recap på YouTube? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Tycker vi brukar ha liknande smak, så blir lite intresserad när du gillar Alien. Vad är det du uppskattar i säsong 1 av storyn? Gillade du avslutningen?

Foundation var/är magisk tycker jag!

Ojj nej jag gillade bara storyn överlag, kombinationen av det lite mer moderna "storyn" men ändå i samma anda original Ailen. Kan tycka att den varit lite seg till och från men samtidigt så är det första säsongen och kan tänka mig om det blir en säsong två att det blir lite mer fart i den likt i hur jag tyckte det va i Invasion.
Samt har faktiskt inte sätt avslutningen än, får se om det blir idag eller om det blir i helgen.

Ja Foundation är ruskigt bra! Tycker denna säsong dock varit den sämsta men ändå riktigt bra och hoppas innerligt att det blir bättre igen med säsong 4!

Annars något jag kraftigt kan rekommendera om det inte nämnts tidigare är Murderbot! Är nog på andraplats efter Arcane på bästa serie för min del! kräver dock att man gillar det lite mer komiska storyn.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zOlid:

Sjukt bra serie, det blir i mina ögon bara bättre.
Jag rekommenderar att du använder dark.netflix.io för att hålla koll. Var noga med att välja vilket avsnitt du sett som längst så är den spoilerfri, annars går det helt åt pipan.
Det som är svårast med serien är just att hålla reda på vem som är vem.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Var helt löjligt. Hela serien efter avsnitt ca 2. Men reddit verkar älska hela serien och framförallt det sista avsnittet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Tyckte den var kvalitativ när jag såg den för några år sen.
Zukunft är en tysk glosa man lär sig...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Sjukt bra serie, det blir i mina ögon bara bättre.
Jag rekommenderar att du använder dark.netflix.io för att hålla koll. Var noga med att välja vilket avsnitt du sett som längst så är den spoilerfri, annars går det helt åt pipan.
Det som är svårast med serien är just att hålla reda på vem som är vem.

Ah sjukt nice!
Tänkte igår att jag skulle försöka googla fram några bilder eller lista eller något, men ville inte få spoilers.
Så fick hoppa bak till första avsnittet där man ser kort iaf några av dom som ung/gammal på bilder precis i inledningssekvensen!
Tack!

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ojj nej jag gillade bara storyn överlag, kombinationen av det lite mer moderna "storyn" men ändå i samma anda original Ailen. Kan tycka att den varit lite seg till och från men samtidigt så är det första säsongen och kan tänka mig om det blir en säsong två att det blir lite mer fart i den likt i hur jag tyckte det va i Invasion.
Samt har faktiskt inte sätt avslutningen än, får se om det blir idag eller om det blir i helgen.

Ja Foundation är ruskigt bra! Tycker denna säsong dock varit den sämsta men ändå riktigt bra och hoppas innerligt att det blir bättre igen med säsong 4!

Annars något jag kraftigt kan rekommendera om det inte nämnts tidigare är Murderbot! Är nog på andraplats efter Arcane på bästa serie för min del! kräver dock att man gillar det lite mer komiska storyn.

(Y)

Kan nog hålla med om att denna säsongen var sämst av Foundation, men fortfarande riktigt bra Sci fi.

På tal om Invasion, ofattbart hur den ligger så lågt på imdb! Snacka om underskattad.

Haha, älskade murderbot. Bra humor i den.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Såg precis klart Alice in Borderlands s03

Jag avbryter Netflix nu.
Inte alls lika bra som s01,02