SweClockers drop!

Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaidSoft:

De behöver fixa ett leverans alternativ som tvingar de att leverera det hem även om man "missar" leveransen och inte hamnar på ombud. Då skulle de inte finnas samma motivation att ignorera leveransen för de måste ändå göra det igen, även om det kostade lite mer så hade jag föredragit det.

Om jag inte har tur med att få hjälp att ta mig till ombudet så kan jag helt enkelt inte hämta upp de och har man betalat för hemleverans så ska de fan levereras hem med.

Ingen vill betala för övertid

Permalänk
Medlem

Örebro är nya Ånge. Ett svart hål där sista uppdateringen av paketet sker. Nu slarvat bort ett paket och ytterligare ett saknar uppdatering, det ska komma imorgon men jag tvivlar.

Utöver det så råkade jag även ut för brevbäraren som sket i att ens försöka leverera paketet på fredag, så jag fick det först på måndag.

Sedan går det inte att skicka meddelanden i deras förbannade app... allt detta strul började faktiskt med att jag tvingandes ladda ner appen. Var nöjd relativt nöjd med postnord i några år när Ånge försvann. Funkar fortfarande ok så länge man beställer något norr om Örebro....

Visa signatur

I7-4790K - GTX970 - Asus ROG Swift PG278Q >
I7-8700K - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q >
9800x3d - 7900XTX - LG 38WR85QC-W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon366566:

Paketleverans till dörren lämnades på den lokala ICA-butiken eftersom "kunden inte var hemma vid leveransförsöket". Detta stämmer inte alls då jag stod vid fönstret och vattnade blommorna, och såg av ren slump, deras skåpbil köra förbi i full fart. Föraren valde helt enkelt att skita i min och andras hemleveranser eftersom det är fredag och han vill komma hem så tidigt som möjligt.

Använder normalt Best och liknande transportörer men onlinebutiken jag handlade av hade bara Postnord som alternativ.

Riktigt dåligt men detta gäller alla budfirmor egentligen att dom mygglar sådär. Jag hade skickat till företaget du beställt av så får dom klaga på en tjänst en kund betalat för inte fungerar för det är inte ok att dom gör sådär skiter i att köra ut till kunden utan det hamnar på närmaste ombud. Såna lirare borde få sparken omgående som inte sköter sitt jobb.

Det är darför jag aldrig beställer hemleverans, oftast bara till paketboxar då är det sällan strul men är det nåt stort och klumpigt som en 90 tums tv ja då är hemleverans enda alternativet då...

Permalänk
Medlem

Lämnade in ett paket som ska skickas till privatperson hos ombud i måndags.

Det har ännu inte lämnat ombudet, man undrar vad postnord håller på med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

eller ombudet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Om det inte lämnat ombud så skall du gå till ombudet och fråga vad dom gjort med ditt paket för det skall ha lagts i bur så fort det togs emot av ombud!

Permalänk
Medlem

Min upplevlse att beställa del till sågbordet.

Så här ligger det till.. Jag har hållit på och snickra på mitt utedass, i juli la bordssågen av.. Lyckades få halvdant liv i den ytterligare 3 veckor.. Den är död.. Motorn körd.. Hopplöst att kunna snickra som jag vill utan bra verktyg att såga med!! Har dock en extra bordssåg ståendes som jag fått av en tjej som skulle sälja huset o flytta till ett pyttelitet utrymme.. Dock så är detta sågbord utrustat med en drivrem mellan motor och utväxlingen.. Multirib-remmen var skit.. Har få leta länge efter en ny, i Tyskland fanns ingen då Einhell slutat sälja dessa.. Hittade slutligen en rem hos en firma i Poltava, Ukraina.. Efter en del jidder med folket där så konstaterades vilken rem som var den rätta.. Reservdelen var sen iväg efter 2 dagar.. (28/8-2025) Sen tog det tid.. Har kunnat följa dess resa på söksidan av Ukrainas postväsen.. Den hamnade ett tag i Kyiv.. Började oroa mig för att ”Putler's” patrask sprängt min reservdel i luften eftersom inget hände.. Den stannade i flera dar innan den for vidare till Lativa.. Sen till Estonia.. För att under dagen ( 5/9) hamna nånstans i Sverige.. Där slog tullen till.. Att få betala 16:- i importmoms utöver den summa jag betalt för reservdelen, kan jag leva med.. Att avdelning för tullhantering ska vara så gnidna att de lägger på ytterligare 100 spänn i "Deklarationsavgift" tycker jag är riktigt HUTLÖST på en grej med så ringa värde.. *morr* Detta är väl en lärdom till nästa gång, att om någon inom EU har delen, köp där för att slippa ocker-påslag.. Kostnaden för reservdelen steg nu i princip till det dubbla pga tullavdelningen hos på Postnörd.. För jag har ganska nyligen fått veta att det inte är tullen som hittat på det hutlösa påslaget, utan det är hos PN det händer! Dessa avgifter borde ju för jössenamn läggas i relevant förhållande till vad prylarna är värda!!! Tur att inte de paket med grejer jag fått hem sista två månaderna från bland annat amazon transporterats av "Postnörd"!! Vet ju inte om alla prylar haft sitt ursprung från nått EU-land.

Tillägg för nån halvtimma sen såg jag paketet börjat röra på sig igen, befinner sig på en "BREVTERMINAL VÄRDE" i mitten av landet.. Så står det att paketet levereras till ombudet XX XX.. Så vitt jag vet stod det från början att denna skulle levereras hem till brevlådan, för stort är det inte.. Att man ska behöva boka lantbrevbärning för detta.. ( För jag bor så till att det är en bra bit in till huvudorten.. Det finns dock närmare ombud, eftersom de inte är kopplade till mitt postnummer kan jag inte välja dessa som ombud.. Så puckat är systemet! ) Dessutom är PN så otroligt tröga att du kan inte boka utkörning förrns leveransen ligger hos ombudet.. Har framfört till dem att varför de inte kan se till att den bokningen kan ske redan när paketet är på väg mot ombudet.. *GRR*

Det enda plus, det ska lantbrevbärarna som kör här i Östra Småland ha.. Jag har pratat med flera av dem, bra service, trevliga och de gör så gott de kan trots katastroferna högre upp i ledningen..

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk

Är i konflikt med PostNord just nu.
Väntar på ett stort fyrkantigt paket som väger 40kg, med ett värde på nästan 20tkr.

Allt var frid och fröjd med leveransen när DPD Germany hanterade paketet.
När det väl kom fram till Köge Paketterminal i Danmark, det var då helvetet började.

Ankomst till Danmark var 12/9-2025.
Fick avisering från PN appen dagen efter om hemleverans 15/9-2025 där jag godkände det.
Hela måndagen tog jag ledigt, då leverans skulle vara någonstans mellan 09:15 och 15:15.
Efter klockan 17:00 i måndags var inget paket levererat....

Så sedan i måndags 15/9 har jag varit i daglig kontakt med PN, och dem har nekat mig uppgifter om transporten och varför den är försenad.. Har kontaktat avsändaren som också tagit kontakt med PN utan någon respons sedan i förrgår..

Är så jävla trött på detta nu...

Visa signatur

vem? | var? | hur? | när? | varför just jag?!

Permalänk
Medlem

@Teddysoft
Har du fått något paket än?

Visa signatur

///Arch