Bra, enkel keylogger?

Permalänk
Medlem

Bra, enkel keylogger?

Jag har en enkel dator intill sängen för att spela upp videor och ljud eftersom jag har svårt att somna utan ljud på, och för att kunna ligga och se på nån video eller serie eller film. Jag vaknar ganska ofta på natten, och varje gång startar jag om videon som är på, genom att trycka på nån av nummertangenterna på keypad-delen av tangentbordet. Jag insåg för några dagar sen att jag borde kunna använda det för att få lite koll på hur ofta jag vaknar, och när. Youtube (som är det jag normalt har på) har ingen detaljerad historik som kan fånga detta. Så det jag behöver är ett program, allra helst gratis, som helt enkelt loggar tangenttryckningar med datum/tidsstämpel, helst i en enkel textfil.

Några tips?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inte riktigt vad jag frågade efter.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Köp en smartklocka som loggar din sömn

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Corsair Vengeance RGB RT 32GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: Corsair MP600 CORE XT - 2TB
Grafikkort :ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT 16GB OC Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: Razer Cobra

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Köp en smartklocka som loggar din sömn

Nej, det är inte vad jag frågade efter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Inte riktigt vad jag frågade efter.

Det är det väl visst?
https://www.autohotkey.com/boards/viewtopic.php?p=492842

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Skaffa en Raspberry Pi Pico och bygg en tangentbordsemulator i Python, fråga ChatGPT hur man gör.

Visa signatur

Allmänt dataintresserad gubbe – Driver bloggen https://linux.se
Mina datorer genom livet: Sinclair ZX81, ZX Spectrum, C64, Atari 520STM,Portfolio, PC1, Amiga 500, 1200,CBM 8032 och massor av PC allt från 8088,Nec V30 till Intel Core i9. och även några Macar har avverkas ifrån SE/30 till framåt.

Permalänk
Medlem

Nej, det kan gå att, som programmerare, skripta fram nåt sånt, men det är jag inte och det kan jag inte och det var inte vad jag frågade efter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, ingen verkar svara på frågan. Ska jag dra slutsatsen att det inte finns keyloggers att få tag i? Jag har inte hittat nåt vettigt när jag själv sökt, så därför frågade jag här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Nej, det kan gå att, som programmerare, skripta fram nåt sånt, men det är jag inte och det kan jag inte och det var inte vad jag frågade efter.

Vadå "som programmerare"? Två olika färdiga skript finns ju i tråden och som gör det du vill.

Du efterfrågade ett program som loggar dina knapptryckningar till en lokal fil med datum- och tidstämpel. Du fick länk till ett program som gör det och du fick länk till skriptet som behövs, men du är inte nöjd?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Vadå "som programmerare"? Två olika färdiga skript finns ju i tråden och som gör det du vill.

Du efterfrågade ett program som loggar dina knapptryckningar till en lokal fil med datum- och tidstämpel. Du fick länk till ett program som gör det och du fick länk till skriptet som behövs, men du är inte nöjd?

Det var inte det jag frågade efter, nej. Jag kan förstå att du ser det så, men det är det inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det var inte det jag frågade efter, nej. Jag kan förstå att du ser det så, men det är det inte.

Jo, det gjorde du visst.

Skrivet av cyklonen:

Så det jag behöver är ett program, allra helst gratis, som helt enkelt loggar tangenttryckningar med datum/tidsstämpel, helst i en enkel textfil.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jo, det gjorde du visst.

Det var frågan jag ställde, men inte svaret jag fick. Ett program som körs och bara loggar, precis som det är. Inget multiverktyg som ska anpassas och skrivas skript och skit för. Sånt kan Linux-folk få syssla med. Lämnar med varm hand över sån skit till dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det var frågan jag ställde, men inte svaret jag fick. Ett program som körs och bara loggar, precis som det är. Inget multiverktyg som ska anpassas och skrivas skript och skit för. Sånt kan Linux-folk få syssla med. Lämnar med varm hand över sån skit till dem.

Jösses. Man behöver inte anpassa, skriva skript "och skit", man klistrar in texten i ett dokument och placerar dokumentet på ett ställe.

Men då kan vi inte göra annat än att anta att du egentligen vill ha tag i ett verktyg som du kan installera på någon annans dator i hopp om att stjäla deras lösenord och annan information och såna tips kan du glömma på detta forum.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jösses. Man behöver inte anpassa, skriva skript "och skit", man klistrar in texten i ett dokument och placerar dokumentet på ett ställe.

Naturligtvis kan inte ett skript från ett forum fungera för just min dator. Det begriper nog till och med du. Därför behövs anpassning. Jag kan inte koda och avskyr skript och sån skit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Naturligtvis kan inte ett skript från ett forum fungera för just min dator.

Jo.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur denna keylogger fungerar mer i detalj, men David Bombal visade hur man installerar en enkel keylogger på en server. Vad jag kan tänka mig, så kan man installera både servern och klienten på en och samma enhet. Jag kan ha fel i detta, så lita inte på det jag hävdar.

Annars finns denna: https://github.com/GiacomoLaw/Keylogger

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Nu vet jag inte hur denna keylogger fungerar mer i detalj, men David Bombal visade hur man installerar en enkel keylogger på en server. Vad jag kan tänka mig, så kan man installera både servern och klienten på en och samma enhet. Jag kan ha fel i detta, så lita inte på det jag hävdar.

https://youtube.com/watch?v=LBM3EzBXhdY

Annars finns denna: https://github.com/GiacomoLaw/Keylogger

Inte heller vad jag är ute efter.

Märkligt att det är så svårt att hitta ett enkelt program som bara är att installera och köra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett alternativ kunde vara en plugin i Firefox som känner av när en video laddas om, eller helt enkelt loggar mer detaljerat vad som händer. Det hela hade varit en ickefråga om webbläsare hade haft den typen av detaljerade tidsstämplar i historiken som fanns förr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Inte heller vad jag är ute efter.

Märkligt att det är så svårt att hitta ett enkelt program som bara är att installera och köra.

Den sista länken i mitt inlägg gör exakt det du är till synes ute efter: installera en mjukvara som kollar efter knapptryckningar, och sparar dessa i en loggfil, som du sen kan titta i.

Om detta inte är vad du är ute efter, snälla, ge oss en detaljerad beskrivning om hur du vill att mjukvaran ska fungera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Den sista länken i mitt inlägg gör exakt det du är till synes ute efter: installera en mjukvara som kollar efter knapptryckningar, och sparar dessa i en loggfil, som du sen kan titta i.

Om detta inte är vad du är ute efter, snälla, ge oss en detaljerad beskrivning om hur du vill att mjukvaran ska fungera.

Tänker att han opponerar sig mot att man behöver kompilera själv.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag installerar ett färdigt program, det känner av när jag trycker på tangenter under natten, sparar tidpunkterna i en textfil. Inget skriptande, inget kodande.

Och för Windows 10, inte Linux.

Som jag skrev, jag vill veta tidpunkterna för när jag vaknar till och startar om videon under natten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

I sådana fall är det ju konstigt, för man "installerar" keylogger'n som jag länkade sist i mitt förr-förra inlägg, via en EXE-fil.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

KONFIGURERA själv, ja. Om man inte vill göra det ens så blir det nog svårt ändå.

§ 1.1 - MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

I sådana fall är det ju konstigt, för man "installerar" keylogger'n som jag länkade sist i mitt förr-förra inlägg, via en EXE-fil.

Va? Det står ju att man ska kompilera? Eller missar jag något?
"Simply compile into an .exe, and then run. Visual Studio is good for this."

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag installerar ett färdigt program, det känner av när jag trycker på tangenter under natten, sparar tidpunkterna i en textfil. Inget skriptande, inget kodande.

Och för Windows 10, inte Linux.

Som jag skrev, jag vill veta tidpunkterna för när jag vaknar till och startar om videon under natten.

GiacomoLaw/Keylogger finns för Windows, Linux och Mac. Här har du raden för loggfilen för Windows-varianten: https://github.com/GiacomoLaw/Keylogger/blob/master/windows/k.... Jag är van med Linux, därför gick jag in i Linux-katalogen precis som ett muskelminne.

Som du kan se i källkoden, sparar GiacomoLaw/Keylogger alla knapptryckningar i en loggfil, baserat på år, månad, dag, timme, minut och sekund. När du gör en knapptryckning 2025-09-28, 22:11:02, skapas en ny fil med filnamnet 2025-09-28__22-11-02.log i katalogen logs. När du gör en till knapptryckning säg 5 sekunder senare, kommer samma process att göras.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Va? Det står ju att man ska kompilera? Eller missar jag något?
"Simply compile into an .exe, and then run. Visual Studio is good for this."

Den detaljen missade jag. Attans.

@cyklonen: Kanske denna är bättre? https://github.com/TheFox/keylogger

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I teorin verkar de göra det jag vill, men de finns ju inte annat än som kod. Jag tänker inte försöka ge mig på att rigga en hel IDE och få det att funka för att kanske, efter dagar av blodsmak och irritation, få ut en körbar fil.

Nä, jag ger upp, det finns tydligen inget som uppfyller mina behov. Jag får fortsätta leva i ovisshet om mina nattliga uppvaknanden.

Visa signatur

Permalänk

Har ett program som loggar alla inputs från mus och tangentbord och visar vilken tid detta hände. Just nu är det .py men kan konvertera den till .exe till ts så att det bara är att starta och sedan läsa loggfilen efter nattten🤗

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

I teorin verkar de göra det jag vill, men de finns ju inte annat än som kod. Jag tänker inte försöka ge mig på att rigga en hel IDE och få det att funka för att kanske, efter dagar av blodsmak och irritation, få ut en körbar fil.

Nä, jag ger upp, det finns tydligen inget som uppfyller mina behov. Jag får fortsätta leva i ovisshet om mina nattliga uppvaknanden.

Har du kikat på länken jag gav dig i mitt förra inlägg? Jag testade den precis i Windows 10. Funkar galant. Väldigt detaljerad logg också. Den loggar till och med musklick!

Fast den loggar ju ingen tid om när loggen loggades. Alltså, genom att bara öppna EXE-filen. Annars kan du köra EXE-filen via terminalen; ./keylogger.exe -d eller nått sånt. Då sparas allt i textfiler baserat på år, månad, dag, timme, minut och sekund.

Visa signatur