Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Asus visar upp RTX 5090D i rent guld

Permalänk
Melding Plague

Asus visar upp RTX 5090D i rent guld

Företagets Kinachef Tony Yu visar upp det dyrbara grafikkortet i en ny video.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Återigen bevisar marknaden att vi accepterar mycket högre priser än idag

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

I detta fall är "marknaden" medlemmar av Saudiska kungafamiljen och några enstaka söner till diktatorer och oligarker, typ ~50 pers, ganska smal marknad dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Ja, jag tänker att detta kortet är riktat till de kunder som fortfarande tycker att grafikkorten, trots de senaste årens utveckling, fortfarande är för lågt prissatta.

Permalänk
Medlem

5090D-egraded i guld...
Är detta kort för riktigt rika kineser?

Permalänk
Medlem

Kunde säkert vara populärt i gängmiljön i Sverige också🤣🤣🤣

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

Åååh typiskt, här tänkte jag köpa det som julklapp till frugan, men så var det tydligen redan sålt... Attans.

Men det är ju tanken som räknas! Hon kan få ett utskrivet foto på det i ett paket. Hon kommer bli så glad.

Permalänk

Kanske låter som att kasta pengar i sjön men med tanke på guldprisets utveckling senaste tiden så kan det bli en lönsam investering 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strimlaren:

Kanske låter som att kasta pengar i sjön men med tanke på guldprisets utveckling senaste tiden så kan det bli en lönsam investering 🤔

Jag tänkte precis skriva det. Kan bli det billigaste kortet någonsin

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Personen i fråga kanske ska lira lite Crysis?

Permalänk
Medlem

Detta är ju bara total idioti.

Permalänk
Medlem

Det var i varje fall snyggare än det förra. Lite för dyrt bara.

Permalänk
Medlem

Så dom har valt att smälta ner guld för över 500 000 euro bara för att ?

Asså vetta fan vad jag ska tycka om detta mer än att det är slöseri på tid och inte direkt något jag vill betala för när jag ska köpa grafikkort, Asus utgår nog till 110% i framtiden om dom håller på med löjliga saker som detta..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Ok, totalt korkat och ett tecken på att börskrasch är nära.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strimlaren:

Tvivlar, kortet är säkert betydligt dyrare än sin vikt i guld.

Skrivet av norrby89:

Så dom har valt att smälta ner guld för över 500 000 euro bara för att ?

Asså vetta fan vad jag ska tycka om detta mer än att det är slöseri på tid och inte direkt något jag vill betala för när jag ska köpa grafikkort, Asus utgår nog till 110% i framtiden om dom håller på med löjliga saker som detta..

Inte särskilt löjligt ur deras synvinkel, det har ju genererat massvis med gratiskreklam i tech-pressen.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur det här skulle se ut i ett råttbo med kablar och en massa dammråttor.

Visa signatur

*5800X|GB B550M Aorus Elite|32GB 16+16 Corsair LPX/Kingston(naken) 2133C15/2133C13 HynixAFR DR @3200C16|Asus RX7800XT OC|Seasonic GX750W|Thermaltake V21|Arctic II 280AIO|Samsung 980 Pro 2TB NVMe + 1+1TB 2,5" HDD RAID|Acer XV272Uz 1440p 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Ok, totalt korkat och ett tecken på att börskrasch är nära.

Låter ju smart om en börskrasch är nära förestående. Investera i guld och gejma medan värdet ökar.