Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Har spelat Mario Kart World nästan dagligen med flickvännen och börjar väl bli lite less på det.
Köpte därför precis Mario Kart 8 Deluxe för 423:- på Amazon. Det var en promokod på 100:- som man kunde applicera.
Har hört att det ska vara betydligt mer banor i detta spel, så det ska bli kul att prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Dessa switch 2 editions eller UK osv - om jag inte har något sen tidigare - ger dom mig ett fullvärdigt spel då? Är i slag och ska köpa en switch 2 men blir lite förvirrad av deras benämningar "UKV, UK4" osv

UK4- Svenskt omslag
UKV- Engelskt omslag
ja fullvärdiga spel, kan bara spelas på Switch 2 om de är märkta SW2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

UK4- Svenskt omslag
UKV- Engelskt omslag

Kirby SW2 version kan faktiskt köras på Switch 1. Prövade själv. Dock är ju inte forgotten land delen med eftersom den är SW2 exklusiv. Tror det är samma med alla Nintendos egna SW2 titlar som släppts på båda plattformar.

Hittade klipp: https://youtube.com/shorts/Zs-dALEl2PE?si=n51Fv9ox7XvKWItg

Permalänk
Medlem

Jag köpte den här dockan efter många rekommendationer på Reddit och att jag är trött på att flytta dockningsstationen mellan TV-apparater hemma:

https://antank.net/collections/switch-2/products/s3-max

Även beställt den officiella Switch 2 strömadaptern då jag inte vågade chansa med tredjepart där.

Återkommer med recension

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Har spelat Mario Kart World nästan dagligen med flickvännen och börjar väl bli lite less på det.
Köpte därför precis Mario Kart 8 Deluxe för 423:- på Amazon. Det var en promokod på 100:- som man kunde applicera.
Har hört att det ska vara betydligt mer banor i detta spel, så det ska bli kul att prova.

Du kan även dubbla antalet banor med booster pass till MK8, kvalitén på banorna där är lite sämre än dom som följer med spelet men det är ändå värt att köpa för det är många banor till ett helt okej pris. Då blir det 96st banor totalt om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Kirby SW2 version kan faktiskt köras på Switch 1. Prövade själv. Dock är ju inte forgotten land delen med eftersom den är SW2 exklusiv. Tror det är samma med alla Nintendos egna SW2 titlar som släppts på båda plattformar.

Hittade klipp: https://youtube.com/shorts/Zs-dALEl2PE?si=n51Fv9ox7XvKWItg

Ja det skulle väl vara om de har upgrade-pack av ett SW1-spel kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

UK4- Svenskt omslag
UKV- Engelskt omslag

Tack för förtydligandet nu har jag beställt konsol, tillbehör och spel

Permalänk
Medlem

Notera med att vissa spel inte ens finns i UK4, utan endast med engelskt omslag, även om du köper i butik i Sverige.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Ja den funkar med firmware update, står på Inet med. Kan inte kommentera gyro tyvärr.

Vet inte om du hunnit köpa men Amazon har Kirby för 496 nu om man har Prime. 100 kr rabatt till med rabattkod SAVE100.

https://www.amazon.se/Kirby-Forgotten-Land-NS2E-UK4/dp/B0F544...

Tja!

Tack för tipset, fan att jag såg det nu. Igår köpte jag en begagnat NS1 Kirby för 420 kr på vinted ahaha. Hade varit fett nice att ta del av detta erbjudande, dock har jag inte prime.

Permalänk
Medlem

Majoriteten av Amazons Switchspel på rean är nu tillbaka till normalpris.
Luigi's Mansion 2 finns dock kvar.

Permalänk
Medlem

Nintendo lägger upp animerad barnfilm? på youtube
https://www.youtube.com/watch?v=rsufGY5I8jA

Pikmin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nintendo lägger upp animerad barnfilm? på youtube
https://www.youtube.com/watch?v=rsufGY5I8jA

Pikmin?

Pikmin, första tonerna är från temalåten, sista som är från 3.13 är jag rätt säker på är en av låtarna pikmins sjunger om man har lika många av alla sorter i vissa av spelen om jag inte missminner mig.

EDIT: https://youtu.be/4H431nC9EK8?t=6 Sången pikmins nynnar några sekunder in i denna videon.

Permalänk
Medlem

Plockade upp Fire Emblem Warriors: Three Hopes för 204:- och Rune Factory: Guardians of Azuma för 384:- på Prime Deal Days.

Med 100:- rabatt, så blev det 488:- totalt Rune Factory går att uppgradera till Switch 2 för 110:-

Permalänk

Har köpt Hollow Knight och sen Hades 2 nyligen från eshop och börjat spela dessa.

Är inte helt såld på Hollow Knight än, men tempot kanske ökar och det blir bättre.

Hades 2 är helt fantastiskt på switch 2 och jag gillar verkligen Melinoë som nya huvudpersonen, kul och häftigt med nya vapen/attacker/spells osv och man älskar ju dialogerna!

Nintendo borde implementera voice-acting dialoger på t.ex. Pokemon och andra spel lol.

Permalänk
Medlem

Det är något fel med Hollow Knight på switch.

Precisionen är inte där.
det är mycket behagligare att spela samma spel på PC.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Är inte helt såld på Hollow Knight än, men tempot kanske ökar och det blir bättre.

Det startar lite segt men det blir bättre så kör vidare är mitt råd.

Skrivet av iller:

Det är något fel med Hollow Knight på switch.

Precisionen är inte där.
det är mycket behagligare att spela samma spel på PC.

Tror det bara är mer input lag, säkert tydligt om man är van med PC men jag spelade på Switch och var van med det.

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Det startar lite segt men det blir bättre så kör vidare är mitt råd.

Jag har hittils hittat kartan och köpt kompassen, så långt har jag kommit.
Men att backtracka hela vägen tillbaka för att "spendera" saker är fan drygt. Hoppas det blir bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Jag har hittils hittat kartan och köpt kompassen, så långt har jag kommit.
Men att backtracka hela vägen tillbaka för att "spendera" saker är fan drygt. Hoppas det blir bättre.

Jag har kört igenom hela Hollow Knight flera gånger på Switch, enligt mig är det bästa spelet som släppts senaste tio åren. Utmanaren just nu är uppföljaren, Silksong, men jag har inte spelat tillräckligt långt för att peta ner ettan från tronen än.

Det är segt att backtracka osv innan man lär sig kartan och låst upp alla fast travel points, men det är en del av metroidvania-konceptet.

Spelet öppnar upp sig först efter City of Tears, vilket tar 5-10h att komma till första genomspelningen, jag har rekommenderat vänner att i alla fall tugga sig igenom dit innan de ger upp helt om de vill ge spelet en ärlig chans. Men det är inte för alla och du kanske känner att det är skittråkigt långt innan dess, då finns det tusentals andra grymma spel att prova 😄

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av klirre:

Jag har kört igenom hela Hollow Knight flera gånger på Switch, enligt mig är det bästa spelet som släppts senaste tio åren. Utmanaren just nu är uppföljaren, Silksong, men jag har inte spelat tillräckligt långt för att peta ner ettan från tronen än.

Det är segt att backtracka osv innan man lär sig kartan och låst upp alla fast travel points, men det är en del av metroidvania-konceptet.

Spelet öppnar upp sig först efter City of Tears, vilket tar 5-10h att komma till första genomspelningen, jag har rekommenderat vänner att i alla fall tugga sig igenom dit innan de ger upp helt om de vill ge spelet en ärlig chans. Men det är inte för alla och du kanske känner att det är skittråkigt långt innan dess, då finns det tusentals andra grymma spel att prova 😄

Ah ok så det kommer travel points, puh, tänkte att detta var ett metroidvania spel som inte hade det, då hade jag blivit galen

Jag fattar, då är det bara att spela vidare detta och se vad jag tycker efter ett par timmar. Jag återkommer när jag kommit längre och ser ifall jag fortfarande tycker samma haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Ah ok så det kommer travel points, puh, tänkte att detta var ett metroidvania spel som inte hade det, då hade jag blivit galen

Jag fattar, då är det bara att spela vidare detta och se vad jag tycker efter ett par timmar. Jag återkommer när jag kommit längre och ser ifall jag fortfarande tycker samma haha.

Ett tips är att köpa kompassen i stan om du inte gjort det, så hittar du var du är på kartan. Och så klart köpa kartor av Cornifer när du stöter på honom

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Pikmin!!!

Men bara i Nintendo today-appen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller