AMD släpper ny drivrutin

Permalänk

Den drivaren är inte helt WHQL certad ännu, tror jag - ev i beta? (Syns i vart fall inte i mitt Adrenaline). Sen verkad det vara något problem jag läste om, men gick inte så mkt djupare in i tråden. 7800 XT här.

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D // BeQuiet Pure Rock // Powercolor RX 7800 XT (+150/+800) // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 3? Lite ssent kanske? Har de inte slutat släppa uppdateringar för det spelet? Dock alltid bra med fixar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Baldurs Gate 3? Lite ssent kanske? Har de inte slutat släppa uppdateringar för det spelet? Dock alltid bra med fixar.

Kom väl någon uppdatering ganska nyligt har jag för mig, med fler subclasses, sambon pratade något om det.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Och fortfarande kan den inte ser tempen på min r7 7700x.. ibland och ibland inte.. väldigt störande

Permalänk
Medlem

Hoppas de fixat Open GL buggar de har haft i ett halvår nu. Lite irriterande i Beyond All Reason att man måste köra 25.2.1 versionen för att inte få slumpmässiga krashar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Skrivet av backfeed:

Kom väl någon uppdatering ganska nyligt har jag för mig, med fler subclasses, sambon pratade något om det.

Ja, Larian släppte vad de kallade "the final patch" i våras, men de har ju fortsatt att släppas hotfixar sedan dess.
Så vad "final patch" innebär rent praktiskt är väl fortsatt tekniskt underhåll av spelet men utan tillägg/omarbetningar innehållsmässigt.
I september släpptes t.ex. en uppdatering som bland annat innnebar en specifik Steamdeck-version (inte att bara köra Windowsversionen rakt av i Proton), utöver den vanliga samlingen buggfixar. Så inte "inga uppdateringar" men inget stort som plötsligt skulle få alla att vilja spela just nu pga uppdateringen.

Vad gäller AMDs drivrutiner så kan man misstänka att de följt upp felrapporter snarare än att BG3 blivit mer aktuellt av sig självt.
Men det är ju ett genuint bra spel som folk kommer fortsätta att spela, så det är ju bra att AMD lagar vad för del som nu smugit sig in (förmodligen till följd av någon drivrutinsändring snarare än att spelet ändrats).

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag använder AMD Adrenalin för att uppgradera till den senaste versionen, och jag har Windows 10.
Du behöver inte gå till AMDs hemsida för att hämta hem v25.10.2 manuellt.