MegaMan Anniversary Collection

Permalänk
Medlem

MegaMan Anniversary Collection

Publisher Capcom Entertainment today announced that next February it will release Mega Man Anniversary Collection for GameCube and PlayStation 2. The title, which Capcom calls a celebration of the 15-year-running franchise, is a full-blown compilation of previous Mega Man titles.

Mega Man Anniversary Collection will feature Mega Man 1 through Mega Man 8 from the Nintendo Entertainment System, Super NES, Game Boy and PlayStation. The disc will also include two never-before-released-in-the-US Mega Man arcades games, Mega Man the Power Battle and Mega Man 2 the Power Fighters. Additionally, players will be able to unlock hidden content including original artwork, producer interviews, footage from the original television commercials, 30 minutes of anime videos, information about the franchise and more.

http://cube.ign.com/articles/437/437918p1.html

Särskilt med tanke på att Game Boyens Mega Man-serie inte ingår i den vanliga numreringen så snackar vi verkligen mycket MegaMan på en skiva här!

Permalänk
Medlem

A fan!!! vill ha faktor 100% låter ju underbart

Edit: klicka på någon annan knapp om ni få upp en advertise gerj sen tar ni back. *greglar när jag läser*

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Avstängd

Re: MegaMan Anniversary Collection

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Publisher Capcom Entertainment today announced that next February it will release Mega Man Anniversary Collection for GameCube and PlayStation 2. The title, which Capcom calls a celebration of the 15-year-running franchise, is a full-blown compilation of previous Mega Man titles.

Mega Man Anniversary Collection will feature Mega Man 1 through Mega Man 8 from the Nintendo Entertainment System, Super NES, Game Boy and PlayStation. The disc will also include two never-before-released-in-the-US Mega Man arcades games, Mega Man the Power Battle and Mega Man 2 the Power Fighters. Additionally, players will be able to unlock hidden content including original artwork, producer interviews, footage from the original television commercials, 30 minutes of anime videos, information about the franchise and more.

http://cube.ign.com/articles/437/437918p1.html

Särskilt med tanke på att Game Boyens Mega Man-serie inte ingår i den vanliga numreringen så snackar vi verkligen mycket MegaMan på en skiva här!

HOLY FITTA!!!!!
WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!
ÄNTLIGEN! HAR LÄNGTAT EFTER DET I EN JÄVLA MASSA ÅR!
HOPPAS DET KOMMER NÅN VERSION TILL GBA ANNARS...
KOMMER LUNGT KÖPA PS2-VERSIONEN!
EFTERSOM DET BLIR NOG BÄST ATT KÖRA MED STYRKORS, OCH GAMECUBES STYRKORS ÄR JU INTE DET BÄSTA.
FÖRLÅT OM JAG SKRIVER MED CAPS, MEN JAG MÅSTE

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
WEEEEEEE!

WEEE!

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

det var 15 rader det, så många år som megaman funnits

Visa signatur

games4ever

Permalänk
Medlem

Nostalgi på högnivå

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

läste nyss.. Fick typ hjärtinfarkt
liksom.. SPELBARA NES MEGAMAN PÅ JÄVLA GC!!!1!! WIIIIEEEE

Permalänk
Hedersmedlem

Det var ju trevligt.. Men inga spel ur X-serien?

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Det var ju trevligt.. Men inga spel ur X-serien?

vet inte men jag äger endån X-X6 så jag bryr mig inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

måste ha när det kommer ut!

Permalänk

Så läskigt fett. Blir ju utan tvekan att köpa på GC.
Dock var den här samlingen någonting man kunde vänta sig. Rereleaser är ju på modet nu (vilket jag VERKLIGEN inte har någonting emot. nysläppt av gamla kickasspel på nya consoler är bara guld)

Permalänk
Medlem

Jo som tex FF(6?), 7, 8, 9. I grymmare grafik till PS2

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re-releaser är fanimej det bästa som finns

Permalänk
Medlem

Sorry att jag bumpar denna gamla tråd.
Men jag vill bara fråga er som skrivit i tråden, vad ni tycker nu när ni vet att det inte kommer något Europeiskt släpp, på PS2 dvs?

Jag funderar på köpa USA-Importen men har svårt att bestämma mig.

Visa signatur

"You are rotting, maggots in your coffin."
AMD64 3500+ | GeForce 6800LE | 1GB RAM

Permalänk

Grymt, blir till att köpa ps2:a dårå

Stort fan av megaman serien men 2:an tyckte jag ändå var bäst.. Vilken tycker ni?

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

2:an och 3:an är mina favoriter.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
2:an och 3:an är mina favoriter.

1:an och 4:an. Fast 1:an är överlägset långt ifrån resterande spel :D.

Permalänk
Medlem

Finns ju till krysslådan redan. Ett måste om man vill ha lite nostalgi.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem

2:an är bäst.. och sen 4:an

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk

Lite av varför jag tycker 2:an är bäst måste vara musiken.. Så grym musik, går rysningar i kroppen när jag lirar i "bubbleman's" world..

Tips till er som gillar musiken, tanka hem Minibosses version av megaman. De kör en låt på 7-9 min som inkluderar alla megaman klassiker

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk

Det finns ju samma sak med "Sonic".

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50