Permalänk
Medlem

is7-e drivrutiner är konstiga?

satte idag ihop mina nyinförskaffade grejer (is7-e, p4 2.6 -C, 2x256 MB twinmos winbond) och tänkte då att jag skulle installera drivrutinerna till moderkortet med en gång när jag hade fixat ihop allting.

sagt och gjort slängde i skivan som hängde med och när jag skulle installera de drivrutinerna så hängde sig datorn efter 90%. skit tänkte jag och formatterade och provade igen med samma resultat

nu tredje gången kom jag på tanken att tanka nyare på nätet men när jag skulle installera de så fick jag upp nåt meddelande i stil med "your computer already have the INF file and no upgrade is needed" var inte exakt sådär men ungefär

iaf jag förstår då inte, hur kan jag redan ha de där moderkortsdrivrutinerna? behöver jag inte fixa något med det där utan det är bara att tuta och köra eller?

kör winXP pro om det är till någon hjälp..

Permalänk

Är du säker på att installationen avbryts då? För eftersom det står att en viss fil redan finns så har iaf en del av installationen gått igenom. Du kan ju alltid annars testa spel och klocka och sådant och se om du är nöjd med prestandan, för isf så behöver du inte oroa dig så mycket. Annars får du väl formatera om och installera det från nätet istället. Du kanske kan ta bort dina nuvarande drivrutiner i Enhetshanteraren för att installera om.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Är du säker på att installationen avbryts då? För eftersom det står att en viss fil redan finns så har iaf en del av installationen gått igenom. Du kan ju alltid annars testa spel och klocka och sådant och se om du är nöjd med prestandan, för isf så behöver du inte oroa dig så mycket. Annars får du väl formatera om och installera det från nätet istället. Du kanske kan ta bort dina nuvarande drivrutiner i Enhetshanteraren för att installera om.

alltså nu tror jag att du förstod fel eller så var jag dålig på att formulera mig. alltså, om jag installerar drivrutinen som följer med på cd-skivan så hänger sig installationen utav den vid 90% och när jag startar om datorn då så kommer jag inte in i windows..

om jag däremot använder senaste drivrutinen som jag hittade på abits hemsida så säger den installationen att jag inte behöver installera det. och så sa den när det var det första som jag installerade efter nyinstallation av winXP..

provade iaf lite att köra utan installation då utav ngn sådan drivrutin eftersom det uppenbarligen inte gick. provade först aquamark3 och fick då ~15500 poäng. och det är jäkligt konstigt för innan jag bytte hade jag ett abit kt7a moderkort, gamla sdram minnen 512 meg och amd thunderbird 1400 Mhz. då fick jag ~20500 poäng!

nåja provade åxå 3dmark2001 och där fick jag 12000 poäng vilket är 3500 mer än vad jag fick med mitt förra system! jag fattar ingenting alltså. får mkt sämre på ett och mkt bättre på ett annat. det känns inte så vettigt.. nu blev detta långt men vore tacksam om du kan komma på ngt