Permalänk

IC7-G dött?

När jag satt och slösurfade igår så stängde min dator helt plötsligt av sig och nu när jag ska slå på den så blinkar det bara till i alla dioder på hela datorn och fläktarna "rycker" till lite. Detta har hänt en gång förut men då ordnade det sig efter jag resetade cmosen, vilket inte hjälpte nu
Jag har även provat nätagget i en annan dator (dock en gammal p3a så den kanske inte belastar det lika hårt) dragit ur alla kablar och satt i dem igen, testat att bara köra med ett minne, annat grafikkort (uråldrigt pcikort) osv förutom att byta processorn då jag inte har tillgång till någon annan.

Är det nån som varit med om detta här och/eller har några tips på vad man kan kolla mer. Har inte lust att betala felsökningsavgift hos komplett i onödan (fattig student)

Jag körde heller inte överklockat när det hände så det kan inte bero på det.

Här följer en lista på det som jag har i burken om det kan vara till någon nytta.

mobo ic7-g
p4a 2.6c
2x512mb twinmos pc3200
grafikkort hercules 9800 pro
sb live 1024
matrox diamondmax 9 120gb och en sunkig 60gb ibmdisk
chieftech 350w nätagg.

Permalänk

har du testat ngt annat nätagg med det där systemet?

Visa signatur

Abit IC7 MAX 3 Bios 1.2 | Intel P4 2.4C @ 3.34GHz | Thermalright SP-94 | Enermax 420W | Sapphire Radeon 9700 PRO /w catalyst 3.9 |OCZ DDR PC3700 Gold

Permalänk
Medlem

testa att fixa en ny cpe och testa... var samma sak för mig. trodde att det var moderkortet och skickade iväg det för reklamation till db.com.. men dom sa att det funkade.. senare visade det sig att det var min cpu som var paj

Visa signatur

...

Permalänk

Har tyvärr inte något annat nätagg med p4kontakt hemma och känner ingen som vågar låna ut sitt , men det jag har fungerar ju iaf felfritt när jag kopplar in det i min p3a så det borde ju åtminstonde inte vara helt paj

Skickade ett mail till komplett och de tyckte jag skulle skicka in både moderkortet och processorn för felsökning, så om de får det att fungerar får jag ta och handla ett nytt nätaggregat.

Permalänk
Medlem

om fläktarna "rycker till lite" så tror jag inte att det är nätagget som är paj.. ett enkellt sätt att testa nät agget är att koppla in en fläkt och sen tjuvkoppla nät agget dvs att du drar en liten sladd mellan en grön sladd i atx-kontakten och en valfri svart kabel.

Visa signatur

...

Permalänk

Lyckades få tag på ett nätagg igår kväll av en polare och det blev ingen skillnad så jag har skickat iväg moderkort och processor till komplett nu, har testat alla andra möjligheter så det vore konstigt om det inte vore nån av dem. Hoppas att kompletts rmahantering är snabb för jag saknar redan datorn. Inte riktigt samma sak att sitta med min slöa 1,1ghz bärbara celeron (känns dock snarare som en slö p2a)

Tack för hjälpen iaf!