Permalänk
Medlem

Flashad noname BIOS inte funka!

jag gjorde det otroligt dumma i att flasha min BIOS på min "Siba skit" dator och nu vill den inte ladda. Den bootar dock, men laddar inte windows. Innan jag flashade så var jag inne på 3DMarks och kolla vilket moderkort jag hade. Då stog det MS-6318. Jag gick in på deras hemsida (MSI) och letade efter en uppgradering. Nu funkar inte skiten, efter jag flashat BIOS. + att hårddisken paja. SAMTIDIGT. Jag och en kompis satt uppe rätt länge och fick åtminstone igång hårddisken efter många omformateringsförsök. Men BIOS är fortfarande "trasig"

Finns det nåt sätt att fixa mitt problem? Chipet är troligtvis fastlött(förvånar mig inte), har inte kollat riktigt... ska det lossna lätt lr?
Jag misstänker också att 3DMArks inte kände igen mitt mobo och tog nog bara en liknande kretstyp ur en lista. Därav noname. Hur hittar man ett BIOS till ett sånt????
Fujitsu-Siemens köpt på Siba (håna mig)

Intel Celeron 1200 mhz 256 mb RAM 40GB HDD Geforce 3 TI 200

Permalänk

Öppna lådan, se till vad det är för modell på moderkortet och ladda ner biosuppdatering från en annan dator till en floppy och kör in i burken och uppdatera..

Visa signatur

S:|AMD XP 3200 m. Zalman CNPS-7000+AS5|ABit AN7|1GB TwinMOS PC3200 Dualchannel|ATi Radeon 9800SE AIW|2x80GB S-ata Hitachi 7k250|1x120GB Seagate|1x200GB Seagate||B:|Apple iBook Blueberry Rev.1 G3/300MHz|40GB Seagate Momentus|320MB RAM|ATi Rage Mobility VRAM 4MB|Mac OSX 10.3.5||iPod:|15GB G3|Koss bågar

Permalänk
Geeks
SweClockers

Re: Flashad noname BIOS inte funka!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumpster
jag gjorde det otroligt dumma i att flasha min BIOS på min "Siba skit" dator och nu vill den inte ladda. Den bootar dock, men laddar inte windows. Innan jag flashade så var jag inne på 3DMarks och kolla vilket moderkort jag hade. Då stog det MS-6318. Jag gick in på deras hemsida (MSI) och letade efter en uppgradering. Nu funkar inte skiten, efter jag flashat BIOS. + att hårddisken paja. SAMTIDIGT. Jag och en kompis satt uppe rätt länge och fick åtminstone igång hårddisken efter många omformateringsförsök. Men BIOS är fortfarande "trasig"

Finns det nåt sätt att fixa mitt problem? Chipet är troligtvis fastlött(förvånar mig inte), har inte kollat riktigt... ska det lossna lätt lr?
Jag misstänker också att 3DMArks inte kände igen mitt mobo och tog nog bara en liknande kretstyp ur en lista. Därav noname. Hur hittar man ett BIOS till ett sånt????
Fujitsu-Siemens köpt på Siba (håna mig)

Intel Celeron 1200 mhz 256 mb RAM 40GB HDD Geforce 3 TI 200

Har du garanti kvar så skicka den till SIBA o säg att den stendog

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

nu är det ju så att det inte står nåt PÅ mobo:t vad det är för något. och tydligen funkar inte BIOS:en som jag laddade ner från Microstarrs hemsida.
Tyvärr, garantin gick ut i Januari...

Permalänk
Medlem

shit.. hehehe du. jag la till nytt ram minne i datorn ochd en bara dog.. bios eller något har väll cpat sig.. windows vägrar ladda .... ellern ågot .. hadde garanti. jo jag starta datorn och den bara stendogo ch de kom en äcklig brandlukt.. jaha säger han. okej då skickar vi in den :PPPPPP

Permalänk
Medlem

är det inte bara så att BIOS inte hittar någon boot-sektion på hårddisken.. ? Eller är det en IBM 60GXP du har? (har för mig det var 60GXP som var strulig)

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

om det nu är så... hur gör jag då?
Fast hårddisken funkar på andra datorer iaf...
har ett MS-6318 med Phoenix BIOS eller vad det nu står på BIOS etiketten..

Permalänk

har du kollat igenom varje mm på moderkortet? det borde väl stå någonstans vad det är för modell av MSI kort.. det är ju trots allt ett märkesmoderkort..

vad är det för moderkort? Micro ATX, eller ATX?

Phoenix blev köpt av Award så det är nog ett awardbios du har?

EDIT: Vad har din Fujitsu-Siemens för modellbeteckning?? skulle vara hjälpsamt och veta..

Visa signatur

S:|AMD XP 3200 m. Zalman CNPS-7000+AS5|ABit AN7|1GB TwinMOS PC3200 Dualchannel|ATi Radeon 9800SE AIW|2x80GB S-ata Hitachi 7k250|1x120GB Seagate|1x200GB Seagate||B:|Apple iBook Blueberry Rev.1 G3/300MHz|40GB Seagate Momentus|320MB RAM|ATi Rage Mobility VRAM 4MB|Mac OSX 10.3.5||iPod:|15GB G3|Koss bågar

Permalänk
Medlem

Det stog visst. MSI-6318 Micro ATX. tror det är antingen Scaleo 400 lr 600.
Nu var det ju så att garantin hade gått ut, men inte försäkringen!
Så vi ska lämna in den imorrn.