Permalänk
Medlem

Icq problem

Hallå! När jag ska ta imot in file på 236 mb i Icq står det att jag har för lite utrymme på hårddisken.
När jag kollar på egenskaper på C: står det att jag har 20,2 gb kvar. Vet någon nånting om detta?

Tack på förhand, Tony

Visa signatur

TC

Permalänk
Medlem

Är du säker på att den tar emot filen till rätt disk då, så den kanske inte lägger den på D:?

Permalänk
Medlem

Bra tänkt, men jag har ingen D:

Visa signatur

TC

Permalänk
Medlem

---------------------------
There is not enough space on the disk
There is not enough space on the disk. Please clear some disk space and try again
OK
Detta kommer upp.

Visa signatur

TC

Permalänk
Hedersmedlem

Jadu. Det verkar inte vara ett allt för vanligt problem det där ser jag efter en del sökande. En nyare version eller ominstallation av icq kanske löser det för dig. Eller så går du över till Miranda istället

Kan du ta emot filer överhuvudtaget då?

Permalänk
Medlem

hmm...finns det inte en funktion i icq där man sätter en gräns på största fil att skicka/ta emot?
eller jag kanske tänker på något annat program....

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

Alltså...jag kan bekräfta problemet. Fruktansvärt irreterande. Mp3:or går bra att ta emot. Men större filer går bara inte...."Not enough disk space...bla bla bla..." Har 30 GB ledigt på c: så det är inte här felet ligger...kör icq 2003a.

Skulle testa att installera Miranda, men det funkar inte alls. Den lyckas inte ta ner min lista ifrån icq databasen...Vad nu detta beror på vet jag ej?!

...Nån som har förslag på hur man ska bli av med detta problemet i icq:n, dvs med att ta emot stora filer???

MVH
KaliZ

Visa signatur

Lenovo k450
intel i7 3,6 GHz
16 GB RAM, Radeon R9 255