Permalänk
Medlem

DVD-brännare

Funderar på att köpa en +/- brännare, vet bara inte vilket märke man skall köpa. De två jag kollar på är en Nec Nc 1300 (men som jag läst i andra meddelanden verkar det vara problem med den) och en Liteon brännare. Är inte så erfaren är dvd-brännare så det vore tacksamt med lite vägledning.

Mvh Erik

Permalänk
Medlem

använd sökfunktionen i forumet!

Permalänk
Medlem

pioneer106

Permalänk
Medlem

NEC med orginal firmware och traxdata & Memorex dvds funkar fint iaf.
Men om du skall börja bränna lågpris skivor med märkena bulkdvd & princo (samma sak) så brukar det krångla vid 3.8GB och at man helst skall bränna dess 4x media i 2x.

Lite-On klarar väl bara +r dvs och inte - dvs har jag för mig.
Sen har jag för mig komplett sålde nån annan brännare kommer ej ihåg fabrikatet men denna klarade även DVD-RAM skivor och + och -.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk

Jag vet inte om han syftade på mitt problem med att jag inte fick hela skivor när jag brännde, men mitt problem verkade ligga i programmet. Jag körde med Nero Express när mina skivor blev felbrända men när jag brände med Nero enterprise edition så vart det inga fel på skivorna konstigt nog för Nero Express är väl bara en mer användarvänlig version av Nero Enterprise?
Men nu funkar det iaf, så jag skulle rekommendera en Nec 1300 för den fungerar fint att bränna med.

Permalänk
Medlem

Jag antar att han syftar på lite-on 411S, men den har stora barnsjukdomar så den rekommenderas inte att köpas i dagsläget. Ska bli intressant nu när lite-on har släppt 811S utan att fixat barnsjukdomarna på 411...

Annars skulle jag säga pioneer 106/a06 är bästa köp följd av nec 1300.

Permalänk

Jag har iofs bara brännt ett 30-tal skivor med min Nec1300, men den har fungerat perfekt.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

tack för alla råd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wyned
Jag antar att han syftar på lite-on 411S, men den har stora barnsjukdomar så den rekommenderas inte att köpas i dagsläget. Ska bli intressant nu när lite-on har släppt 811S utan att fixat barnsjukdomarna på 411...

Annars skulle jag säga pioneer 106/a06 är bästa köp följd av nec 1300.

Vilka kända problem finns med LDW411-S som inte fixas av nyaste firmwaren?

Permalänk

Pioneer 106 funkar finfint.

Visa signatur

P4 2.66ghz @ 3.2ghz | Albatron PX865PE Pro (V2.0) | 1gb DDRAM PC2700 | Nvidia Geforce2 MX/MX 400 | 120 Gb Seagate Baraccuda 7200.7 | Pioneer DVR-106 DVD+/-RW | 200 Gb Seagate Baraccuda 7200 |